Gå til innhold

JA TIL ORGAN DONASJON

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er litt overrasket over at relativt få har skrevet at de er organdonoer i forhold til blodgivere.

Trengs nok et større fokus på denne saken i media ol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er organdonor og anbefaler alle andre til å bli det også. Snakk med dine nærmeste slik at de er klar over dine ønsker, og som en bonus kan det jo hende at de også vil bli organdonor.

Søtter også førerkort forslaget, er jo ikke alltid at en kan få kontaktet de nærmeste pårørende i tide.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg mener at det burde innføres samtykke til organdonasjon på førerkoret og dersom man ikke motsetter seg dette så kommer det automatisk på førerkortet at man er donor.

Dette har vært innført med stor suksess i Australia og jeg håper virkelig at det snarest også kommer til Norge.

Jeg ønsker ikke dette. Jeg har snakket med mine pårørende om at jeg vil at mine organer skal frigis til donasjon hvis det blir aktuelt, men jeg vil ikke ha dette som en påminnelse om at jeg kan bli trafikkoffer i min lommebok til enhver tid. Dette kjente jeg på da jeg stod på apoteket med organkortet i hånden. Så fortrolig med døden er jeg ikke.

En annen ting er at det er et personlig valg å bli donor eller ikke, og mange har sterke meninger om det. Man bør ha rett til å holde sitt valg privat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...