Gå til innhold

jul i svingen

prinsesse villikke

Anbefalte innlegg

Hva synes dere?

Jeg synes den er kjempekoselig. Gleder meg til neste episode. :icon_smile:

Alle mine små følger med: 5åringen, 10åringen og 14 åringen. Pluss jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke hjemme på fredag, så jeg fikk ikke sett første episode. Men jeg fikk med meg gårsdagens, og intrykket hittil er at Marvin er en skikkelig kjip far!

Men kanskje jeg vil syns det blir mer koselig etterhvert som jeg blir kjent med karakterene i serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her følger hele familen på 3, 7, 33 og 38 med, og vi synes det er kjempekoselig!

Så deilig med ordentlige mennesker etter alle blå- og rødnissene.

Endret av Kayli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på med et halvt øye i går, og mitt intrykk er ikke spesielt bra.

Fryktelig dårlig skuespill! En ting er at man ikke kan forvente alt for mye av barn. Men de voksne - olala - jeg ble skikkelig irritert på den fæle, storforlangende kunstnerkjærringa og han derre latsabben. Overspill, overspill og atter overspill. Og nei - ingen glemmer å kjøpe adventskalender til ungene sine.

Blæh - fryktelig glad jeg slipper å se på årets adventskalender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem av oss som ikke har sett Linus i Svingen, så synes jeg dt var dårlig introduksjon til serien/folka. Antar at de som har sett barnetv-serien ikke føler sge like "uttafor"?

I tillegg så irriterer jeg meg så mye over et par av de voksne i serien at jeg rtt og slett blir irritert av å se på. (Det er ikke det at de er "dumme" i seg selv, men noe mer måten de er på som blir så dumt rett og slett. Særlig MArvin. Og hun som glemte kalenderen... nei, det er for dumt)

Også synes jeg at den mangler noe vesentlig: en grunn til å se neste episode! Noe som "drar" serien fremover, og gjerne noe som indikerer at den skal føre oss frem til selve julaften?

Dette virker som en barnetvserie som tilfeldigvis finner sted i desember, ikke en adventskalender.

I tillegg til at jeg ikke egentlig liker serien eller et par av figurene og skuespillet da....

Jeg er høyst i tvil om jeg skal se det i dag også. Har som teori å gi adventseriene "en sjangse", for jeg elsker å se julekalender på tv selv om jeg er voksen. 2 episoder er kanskje for lite, jeg skal kanskje prøv en til. Men kommer neppe til å stresse hjem fra jobb for å rekke det hver dag. Det er jo ikke slik at jeg føler at det er viktig å se alle episodene, de hører ikke sammen på en måte. Ikke noe "rød tråd". Hittil i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt herlig å høre at det ikke bare er vi som ikke likte det. Men det er jo veldig synd da, hva skal vi da kose oss med kl.18 i adventstida? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så koser jeg meg aller emst med jul i skomakergata.

Også ser jeg den serien på tv2, som til tross for meeeeeget kunstiske musikalske innslag (rett og slett små musikkvideoer jo!) i det minste har den lille spenningen som gjør at jeg "må" se neste dag for å se hva som skjer.

Men klokka seks... ja, det er derfor jeg vurderer å gå ned trappa og se den svingen nå igjen. fordi (heldigvis) den på tv2 går jo senere. Og skomakergata... den går akkurat når det passer meg å finne ei flakse julebrus og sette den på, mens jeg sitter i armkroken til min kjære (og han jobber nå, så det blir litt senere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den er veldig hyggelig jeg, men det er fordi jeg er fra der den er spilt inn da :) Så kjenner meg igjen her og der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på en ting.....er ikke foreldrene til Linus sammen? Marvin er faren til Linus, ikke sant?

Har bare sett på såvidt i kveld, så jeg er ikke helt sikker på hva jeg mener om serien enda.

Ser ut som 4 åringen liker det da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig syns jeg ikke noe om den. Det er altfor mye frekk svaring og dårlig oppførsel der. Greit det gradvis kommer en forklaring på hvorfor, men dette tror jeg det er MANGE barn som ikke får med seg, og heller henger seg opp i/tar etter det de ser. Ikke bra...

Lite jul, lite spenning som får deg lyst til å se videre, dårlig skuespill av noen, så ja..spørs om jeg ikke setter på dvd av skomakergata klokka seks...

(men så er det jo ålreit å se noen flere episoder før man gjør seg opp en skikkelig mening, og for å få et bedre grunnlag til eventuelt å si hvorfor man ikke liker den..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så første gang i dag og synes det var litt kjedelig. Mistenker at det har litt å gjøre med at det er barne-tv og jeg er 24, men. Ikke helt i målgruppa kan man si! ;)

Synes det var merkelig at faren til Linus omtrent forelsket seg i moren i den nyinnflyttede familien. Kanskje for å holde det virklighetsnært med dagens utro- og skilsmissestatistikk? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var merkelig at faren til Linus omtrent forelsket seg i moren i den nyinnflyttede familien. Kanskje for å holde det virklighetsnært med dagens utro- og skilsmissestatistikk? :ler:

Det synst jeg også var litt merkelig, derfor lurte jeg på om foreldrene er sammen eller ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens episode er jeg litt i tvil. Skjønte ikke helt det med pappan til Marvin som virker forelsket... Han er vel ikke singel eller? Er det ikke mamman og pappan til Linus og Klara som bor sammen? Noen som vet?

Håper dette tar seg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...