Gå til innhold

Trener du bekkenet?

smaksløk

Anbefalte innlegg

Satt å lurte på, hvordan trener jeg best bekkenet egentlig? Det skal jo være så viktig, men jeg har at man må gjøre det riktig for å få noe utbytte av treningen, så derfor lurer jeg på hvordan trener jeg bekkenet riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innen Pilates er bekkenbunnen viktig, så du kan jo vurdere å begynne med Pilates.

Alternativt få en time eller to hos en Mensendieck-terapeut, siden de også jobber mye med bekken. Tror det kan være greit å få noen til å hjelpe deg i gang, så kan du heller trene mer på egenhånd når du har fått instruks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensendieck er en form for fysioterapi som går ut på å få kroppen til å bevege seg naturlig. Nakke, rygg og bekken er viktige fokusområder. Jeg ble sendt til Mensendieck-terapeut som et ledd i behandling av vestibulitt, og jeg snakket mye med terapeuten om bekkenbunnsmuskulatur, stramming og avslapping.

http://www.fysio.no/undersider/mensendieck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal trene det på tre forskjellige måter (knipemåter).

Knip først helt nederst i kjeden og hold en stund. Knip så oppover i kjeden og hold igjen, også knip opp mot livmora (nedre del av mage :ler: ) og hold igjen.

Ja, jeg kniper når jeg tar situps og har sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal trene det på tre forskjellige måter (knipemåter).

Knip først helt nederst i kjeden og hold en stund. Knip så oppover i kjeden og hold igjen, også knip opp mot livmora (nedre del av mage :ler: ) og hold igjen.

Ja, jeg kniper når jeg tar situps og har sex.

:) Det var det jeg trodde, at det var en form for knipeøvelser, men har hørt at det er så lett å knipe feil...får ikke til å knipe oppover tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det var det jeg trodde, at det var en form for knipeøvelser, men har hørt at det er så lett å knipe feil...får ikke til å knipe oppover tror jeg...

For å finne de rette musklene kan du "knipe av" strålen når du tisser. Men ikke gjør det for ofte, det er ikke bra å holde urinen tilbake for ofte.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...