smaksløk Skrevet 2. desember 2006 #1 Del Skrevet 2. desember 2006 Satt å lurte på, hvordan trener jeg best bekkenet egentlig? Det skal jo være så viktig, men jeg har at man må gjøre det riktig for å få noe utbytte av treningen, så derfor lurer jeg på hvordan trener jeg bekkenet riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 2. desember 2006 #2 Del Skrevet 2. desember 2006 Innen Pilates er bekkenbunnen viktig, så du kan jo vurdere å begynne med Pilates. Alternativt få en time eller to hos en Mensendieck-terapeut, siden de også jobber mye med bekken. Tror det kan være greit å få noen til å hjelpe deg i gang, så kan du heller trene mer på egenhånd når du har fått instruks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smaksløk Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 2. desember 2006 Mensendieck? Hva er det for noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 2. desember 2006 #4 Del Skrevet 2. desember 2006 Mensendieck er en form for fysioterapi som går ut på å få kroppen til å bevege seg naturlig. Nakke, rygg og bekken er viktige fokusområder. Jeg ble sendt til Mensendieck-terapeut som et ledd i behandling av vestibulitt, og jeg snakket mye med terapeuten om bekkenbunnsmuskulatur, stramming og avslapping. http://www.fysio.no/undersider/mensendieck Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smaksløk Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 2. desember 2006 Hm, interessant. Aldri hørt om det før. Må inn å lese litt. Takktakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 2. desember 2006 #6 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg trener bekkenet så ofte jeg kan, både på Pilates, men også i hverdag på trikk, før jeg sovner osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #7 Del Skrevet 3. desember 2006 Man skal trene det på tre forskjellige måter (knipemåter). Knip først helt nederst i kjeden og hold en stund. Knip så oppover i kjeden og hold igjen, også knip opp mot livmora (nedre del av mage ) og hold igjen. Ja, jeg kniper når jeg tar situps og har sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smaksløk Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 3. desember 2006 Man skal trene det på tre forskjellige måter (knipemåter). Knip først helt nederst i kjeden og hold en stund. Knip så oppover i kjeden og hold igjen, også knip opp mot livmora (nedre del av mage ) og hold igjen. Ja, jeg kniper når jeg tar situps og har sex. ← Det var det jeg trodde, at det var en form for knipeøvelser, men har hørt at det er så lett å knipe feil...får ikke til å knipe oppover tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 3. desember 2006 #9 Del Skrevet 3. desember 2006 Det var det jeg trodde, at det var en form for knipeøvelser, men har hørt at det er så lett å knipe feil...får ikke til å knipe oppover tror jeg... ← For å finne de rette musklene kan du "knipe av" strålen når du tisser. Men ikke gjør det for ofte, det er ikke bra å holde urinen tilbake for ofte. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå