Gå til innhold

Dere, de hår diskusjonene kan dere bare kutte ut!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen barberer seg der nede for sin egen skyld. Det må være oppimot det dummeste jeg har hørt. Det er mer hygienisk med hår enn uten, fordi håret beskytter mot bakterier. Vasker man seg ofte nok, blir det ikke "kjønnslukt" slik som noen her hevder. Man barberer seg for at underlivet skal se finere ut, og kanskje fordi man blir mer følsom under sex.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

gidder ikke...

Endret av aline
Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Pssst, tror bare kyllingen glemte et par anførselstegn :)

Startinnlegget, forresten; LISE? :overrasket:

Skrevet
Ja, vi har visst det...

Det greiene der høres ut som noe Freudiansk sprøyt... Barberer man seg nedenfor er man låst fast på det falliske stadiet og må gå gjennom år med psykoanalyse for å finne ut at man ble utsatt for overgrep som barn og enda flere år med psykoanalyse for å bli "frisk"  :ler:

:ler::sprettoy:

Skrevet
Ingen barberer seg der nede for sin egen skyld. Det må være oppimot det dummeste jeg har hørt. Det er mer hygienisk med hår enn uten, fordi håret beskytter mot bakterier. Vasker man seg ofte nok, blir det ikke "kjønnslukt" slik som noen her hevder. Man barberer seg for at underlivet skal se finere ut, og kanskje fordi man blir mer følsom under sex.

Ja, det er det jeg gjør i allefall. Slik at jeg selv syns jeg ser finere ut og fordi det kløøøør med mye hår. :hår:

Man må jo ikke alltid pynte seg for andre. Ofte når jeg går ut for å ta en fest f.eks pynter jeg meg veldig ofte for å føle meg fresh. For meg selv. :)

Skrevet

Det er riktig at det er mest hygienisk med hår, siden det beskytter mot bakterier. Det er det mange leger som sier (og mange av dem advarer mot barbering). Husker ikke kilder nå, men har lest/hørt det fra flere leger. Det er for eksempel ikke anbefalt fra et medisinsk synspunkt å bruke string, heller, siden den lettere sklir slik at man kan få bakterier fra endetarmen opp til feil sted.

Skrevet
bastante uttalelser som over må være bortimot det dummeste jeg hører, selv om NOEN ikke gjør noe med underlivet sitt for seg selv, så KAN det faktisk finnes andre som fungerer annerledes, tenkt over det?

men altså, det er ingen som gjør det for seg selv, men det kan være for å se finere ut eller for velbehaget... men altså ikke for sin egen del...

hva da med sånne som meg, som barberer selv om man ikke har partner, ikke har sex med andre en seg selv og ikke dusjer sammen med andre eller ellers viser underlivet sitt til noen andre en seg selv, er det fremdeles for andres skyld at vi barberer oss?

Nei, det kan det jo ikke være, men hvorfor barbere seg for sin egen del? Kikker du på underlivet ditt flere ganger daglig og tenker: "Gud, så fin og barbert jeg er"? Jeg skal ikke påstå at jeg vet fasiten på hvordan alle tenker, det beklager jeg.

og den "kanskje fordi man blir mer følsom under sex"... nei, tror du det? kan det tenkes DET kan være en av grunnene kanskje? tror du skal være rimelig sikker på at det er litt mer en KANSKJE for endel som barberer du. :ler:

Hvordan kan du påstå det så bastant?  ;)

Skrevet (endret)

...

Endret av aline
Skrevet

Du kan ikke sammenligne barbering med pleie av hud og negler. Når man barberer seg, så oppnår man det man vil umiddelbart. Når man smører kroppen inn med lotion så er det for å vedlikeholde en sunn hud. Man kan ønske seg en sunn og velstelt hud selv om ikke man nødvendigvis viser den til andre. Og ved å ta vare på huden nå, så vil man høste gevinster av det også senere i livet.

Klart jeg gjør ting for min egen del. Jeg trener. Jeg har slutta å røyke. Jeg tar vare på huden min med renseprodukter og kremer. Jeg kurer håret mitt. Pluss mer.

Trolig ville jeg latt håret gro nedentil om jeg var singel. Jeg er opptatt av hygiene, og faktisk tror jeg at jeg ville dritet i om kjønnet mitt så hårete og usexy ut hvis jeg aldri hadde vist meg naken for noen.

Skrevet (endret)

...

Endret av aline
Skrevet (endret)

Om man barberer seg eller ikke er opp til personen selv. Typen min bryr seg ikke om det engang, men for meg er det viktigst hva jeg selv føler meg behagelig med. Det er du som bestemmer om du skal la det gro eller ikke, og ingen andre ;)

Endret av genacvale
Skrevet

Jeg aksepterer det meste jeg.

Og hvor har du fått det fra at jeg ikke barberer meg? ;)

Skrevet (endret)

...

Endret av aline
Skrevet
men du sier også at det å si at man barberer seg for sin egen del, ikke er sant, at ingen gjør det. Det oppfatter jeg ikke akkurat som aksept for at andre kan være annerledes en deg. ;)

at du ikke forstår hvorfor noen barberer seg som singel når det ikke er en partner å barbere seg for, er en fair ting, men å si at det ikke er sant, er noe annet. det var det jeg reagerte på. 

og jeg påstår ikke at du ikke barberer deg, men du sier selv at du ikke tror du ville barbert deg om du var singel, det var det valget jeg siktet til.

:ler: En skikkelig dyp diskusjon om barbering! Du verden!

Skrevet
men du sier også at det å si at man barberer seg for sin egen del, ikke er sant, at ingen gjør det. Det oppfatter jeg ikke akkurat som aksept for at andre kan være annerledes en deg. ;)

at du ikke forstår hvorfor noen barberer seg som singel når det ikke er en partner å barbere seg for, er en fair ting, men å si at det ikke er sant, er noe annet. det var det jeg reagerte på. 

og jeg påstår ikke at du ikke barberer deg, men du sier selv at du ikke tror du ville barbert deg om du var singel, det var det valget jeg siktet til.

Jeg aksepterer at folk barberer seg for sin egen del, men nei, jeg kan ikke helt forstå det. Fornøyd nå?

Forøvrig kunne gjerne flere vært litt mer lik meg. Da hadde verden blitt et fint sted (dog noe hårete).

Skrevet (endret)

...

Endret av aline
Skrevet

:ler:

Ingen barberer seg for sin egen skyld. Det vet jeg bare.

Skrevet
Jeg barberer meg, men det er mest for min egen del for det er ikke pent med masse hår som stikker ut av trusekanten. Men jeg gjør det også for mannen min sin del, for han syns jo det er lettere å "komme til".

For ikke å snakke om hygiene. Blir mindre urinsøl om det ikke finnes hår der. :sjenert:

Gjest Madam Felle
Skrevet
:ler:

Ingen barberer seg for sin egen skyld. Det vet jeg bare.

Du har helt rett, for du kjenner alle og vet hvordan alle tenker. Du er et unikum på denne planeten, og det finnes ingen andre som deg. Du er bare helt utrolig :ironi:

Var det noe slikt du ønsket å høre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...