Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk man velge så mange de vil, men hvor mange hjelpe middler må en person ha for å klare seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slikt koster veldig lite, men er uansett verdt hver eneste krone når du bor alene og ikke har supermuskler i armene ;)

Skrevet

til dere som synes disse redskapene er super teite.. dere må jo bare fortsette med å åpne glass slik dere pleier, men en del slike redskaper er laget fordi det skal gjøre det lettere å få opp ting for for. eks. de med leddgikt, eldre osv.

Hva folk ønsker å ha i kjøkken skuffene sine er opp til hver enkelt. Jeg har ikke en slik selv, men ser nytten i den for mange

Gjest Møremor
Skrevet

Takk for svar!

Det er en slik man kan åpne f eks syltetøyglass med. Har en selv, og den har vært kjempekjekk å ha, synes jeg. Ble kjøpt for mange år siden, -husker ikke hvor. Tenkte å kjøpe en til svigermor; hun strevde med et glass her om dagen, da jeg nevnte at jeg hadde sånn, -og hun syntes det hørtes veldig kjekt ut.

Har sett etter på matbutikker, glassmagasin, Nille, Europris feks, men ikke funnet. Får ta en tur innom Jernia, da, og sjekke..og et par andre butikker her i byen som kan være aktuelle.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Takk for svar!

Det er en slik man kan åpne f eks syltetøyglass med. Har en selv, og den har vært kjempekjekk å ha, synes jeg. Ble kjøpt for mange år siden, -husker ikke hvor. Tenkte å kjøpe en til svigermor; hun strevde med et glass her om dagen, da jeg nevnte at jeg hadde sånn, -og hun syntes det hørtes veldig kjekt ut.

Har sett etter på matbutikker, glassmagasin, Nille, Europris feks, men ikke funnet. Får ta en tur innom Jernia, da, og sjekke..og et par andre butikker her i byen som kan være aktuelle.

Jernia høres ut som et lurt sted å se. Men flere matvarekjeder pleier å ha dem også, og da er de gjerne ganske billige (30-50 kr). Det er veldig kjedelig å måtte sette himmel og jord i bevegelse for å få opp et glass når man står midt i matlagingen :)

Skrevet

Helvetes kvinnekonspiratorer! :frustrert:

Skal dere gjøre menn overflødige nå?

Gjest =tentacle=
Skrevet

En sånn, en vibrator, og en varmeflaske med fleecepels :mrgreen:

Alle single jenters survival kit ;)

Skrevet

Neida, bare trenger litt hjelp for å få opp glass slik at maten kan stå på bordet når mannen kommer hjem fra jobb, ikke stå der med et glass og vente på ham, for da må han vetne på maten... ;)

(neida, ikke seriøst. Men duppedittn hørtes helt genial ut, jeg skal definitivt se om jeg finner noen som selger en slik. Om den ER så genial som det høres ut som skal min mor (som har leddgikt) får en av meg, men det forutsetter at den er slik at hun vil klare å bruke den da, selvsagt)

Skrevet
Neida, bare trenger litt hjelp for å få opp glass slik at maten kan stå på bordet når mannen kommer hjem fra jobb, ikke stå der med et glass og vente på ham, for da må han vetne på maten...  ;)

Sånt liker vi :sjarmor:

Men nå har jeg prøvd Bjørnsdatters triks: kline glasset i benken (med en avis mellom).

Det fungerte utrolig bra!

Jeg måtte slå relativt hardt, men det er jo uansett mer mandig enn en sånn dings :tronderbart::ler:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Sånt liker vi :sjarmor:

Men nå har jeg prøvd Bjørnsdatters triks: kline glasset i benken (med en avis mellom).

Det fungerte utrolig bra!

Jeg måtte slå relativt hardt, men det er jo uansett mer mandig enn en sånn dings :tronderbart::ler:

TAKK!

Skrevet
TAKK!

Selv takk!

Men nåde deg hvis jeg knuser et glass!

(Jeg trenger vel ikke si at det lå igjen en slik dings etter en leieboer en gang, men siden jeg ikke skjønte hva det var, kastet jeg den sammen med mye annet dritt :sjenert:)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Selv takk!

Men nåde deg hvis jeg knuser et glass!

Du gjør ikke det så lenge du smeller det rett ned med lokket først. Og hvis du ikke har avis i mellom, så trenger du ikke å slå så hardt heller. Bruk skjærefjøla hvis du er redd for å lage merker i benken.

Men hvis noen klarer å åpne ei saftflaske som Bjørnemannen var så grei å skru igjen forrige dagen, da blir jeg glad... (han klarer ikke å skru den opp igjen selv en gang...)

Skrevet

Jeg har en tre-kvart meter lang rørtang du kan låne :ler:

Skrevet
Du gjør ikke det så lenge du smeller det rett ned med lokket først. Og hvis du ikke har avis i mellom, så trenger du ikke å slå så hardt heller. Bruk skjærefjøla hvis du er redd for å lage merker i benken.

Men hvis noen klarer å åpne ei saftflaske som Bjørnemannen var så grei å skru igjen forrige dagen, da blir jeg glad... (han klarer ikke å skru den opp igjen selv en gang...)

Har dy pøvd å holde den under varmt vann? Det løser opp sukker-saft-klisset som gjerne ligger rundt tuten på flaska :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Har dy pøvd å holde den under varmt vann? Det løser opp sukker-saft-klisset som gjerne ligger rundt tuten på flaska :)

Den er bare veldig hardt skrudd igjen... gjengene synes veldig godt gjennom korken, for å si det sånn...

Skrevet
En sånn, en vibrator, og en varmeflaske med fleecepels  :mrgreen:

Alle single jenters survival kit ;)

:ler:

Å få opp et syltetøyglass er da ikke noe probb, selv for oss med fiskebollemuskler på overarma. Du bruker spissen på en vinåpner, kyler den i lokket så det blir et lite hull, du hører et *popp* og selv Kjell Magne Bondevik kan få opp glasset....

Skrevet
Den er bare veldig hardt skrudd igjen... gjengene synes veldig godt gjennom korken, for å si det sånn...

Skru litt til, så kanskje den sprekker? :tunge1:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Skru litt til, så kanskje den sprekker? :tunge1:

Den sitter bom fast. Går ingen steder... Jaja. Jeg hadde kjøpt feil saft uansett.

Skrevet

Den sitter bom fast. Går ingen steder... Jaja. Jeg hadde kjøpt feil saft uansett.

Hvis du har lyst å få ut resten likvel, kan du jo skjære av toppen på flaska og helle safta over i en annen flaske istedet :) (Antar at det er en plastflaske)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...