Gjest Møremor Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Noen som vet om noen butikker som selger det? Vet de har på nettsiden Enklereliv.no, men jeg lurte altså på om noen har en butikk å tipse om
Gjest itla Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Du mener sånn som man bruker til å dra opp den "hanken" som er på mange hermetikkbokser? Jeg kjøpte min på Clas Ohlson.
MarianneHR Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Eller mener du sånn som du vipper under lokket på f.eks syltetøyglasset, så vakumet forsvinner og det er mye lettere å vri. Eller så vet jeg at det finnes en metallsak som du f.eks kan feste inni et kjøkkenskap el.l. som hjelper deg til å vri. Tror jeg ville prøvd en velassortert Jernia eller noe sånt jeg.
Eliza Doalot Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Bre et tips: En brusopptrekker av den typen servitører bruker gjør akkuret samme nytten. Altså en sånn med en liten kniv, vinopptrekker og brusopptrekker .
Philippa Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Serien med kjøkkenprodukter fra Brabantia har Endret 3. desember 2006 av Philippa
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Bortkasta penger. Du behøver ingen redskaper. Bare snu glasset opp ned, og smell det i benken eller i bordet med lokket ned. Lokket løsner garantert. Bare ikke slå så hardt at det knuser, da
annemsk Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Enklere liv har en butikk i kirkeveien. Der har de åpner til burskorker etc, jeg til glass og en skruåpner også til glass.
Gjest =tentacle= Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Helt vanlige matvarebutikker har dem ofte også. Genial sak Bare spør, de kalles også JarKey.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 AAH! Bare slå glasset i benken opp ned!
Gjest =tentacle= Skrevet 5. desember 2006 #11 Skrevet 5. desember 2006 AAH! Bare slå glasset i benken opp ned! ← Den lille dingsen som er som en brusopptrekker til glassflasker, bare større og mer solid, knepper vekk vakuumet på et øyeblikk, uten makt, vold og hakk i benken Kanskje ikke så tilfredsstillende hvis man har behov for mer enn å få av et lokk, men...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2006 #12 Skrevet 5. desember 2006 Blir ikke hakk i benken når du smeller glasset rett ned på hodet. Og så slipper du å kjøpe noe og finne det igjen innerst i skuffen.
Gjest =tentacle= Skrevet 5. desember 2006 #13 Skrevet 5. desember 2006 Blir ikke hakk i benken når du smeller glasset rett ned på hodet. Og så slipper du å kjøpe noe og finne det igjen innerst i skuffen. ← Den ER genial, har du prøvd?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2006 #14 Skrevet 5. desember 2006 Trenger'n ikke. Klarer selv.
Tuddelidu Skrevet 5. desember 2006 #15 Skrevet 5. desember 2006 En helt vanlig kniv gjør da samme nytten? :klø:
Gjest =tentacle= Skrevet 5. desember 2006 #16 Skrevet 5. desember 2006 En helt vanlig kniv gjør da samme nytten? :klø: ← Hvis du først har prøvd den, vil du aldri bruke kniv igjen
Gjest Tweek Skrevet 5. desember 2006 #17 Skrevet 5. desember 2006 Ja, det finnes masse geniale ting som gjør verden lettere, men herregud! Det er jo ikke rart folk ikke finner noen ting på kjøkkenet fordi det er stappfult av ting som skal gjøre alt så mye enklere. Klarer dere ikke dere uten redskap til vær minste lille ting?
Gjest =tentacle= Skrevet 6. desember 2006 #18 Skrevet 6. desember 2006 Ja, det finnes masse geniale ting som gjør verden lettere, men herregud! Det er jo ikke rart folk ikke finner noen ting på kjøkkenet fordi det er stappfult av ting som skal gjøre alt så mye enklere. Klarer dere ikke dere uten redskap til vær minste lille ting? ← Jeg har lite kjøkkenduppeditter, men JarKeyen min løp jeg ut og kjøpte da jeg og de to jentene jeg bodde med ikke klarte å åpne et glass med saus til middagen (og de er ikke pinglete). Etter å ha forsøkt å varme opp lokket med varmt vann, vri med håndkle osv. Et lite popp, så var lokket løst, og jeg frelst.
tuji Skrevet 6. desember 2006 #19 Skrevet 6. desember 2006 Kan ikke folk selv få velge hvilke hjelpemidler de vil ha på kjøkkenet?
Gjest =tentacle= Skrevet 6. desember 2006 #20 Skrevet 6. desember 2006 Kan ikke folk selv få velge hvilke hjelpemidler de vil ha på kjøkkenet? ← Nei, det er nok for frustrerende for enkelte å tenke seg at det kanskje er rotete i skuffen min Visse hensyn må jeg jo ta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå