Gå til innhold

Bare enda en dagbok ;-)


Gjest Munchy

Anbefalte innlegg

Javel så sitter jeg her da... Var hos legen i dag, og fikk ikke akkurat de beste nyhetene jeg kan tenke meg... For to år siden ble jeg operert for cyster på eggstokkene, har ikke fått noen oppfølging fra sykehuset siden. Like etter operasjonen da jeg lå på sykehuset, kom en sykesøster inn til meg og sa at de trodde kanskje jeg hadde endometriose, men det måtte foretas analyser av cystene og jeg skulle få innkalling til kontroll etter noen måneder. Så ga hun meg et ark om sykdommen og gikk. Leste at dette var en uhelbredelig tilstand som man ikke visste årsaken til og at det kunne bli nødvendig med assistert befruktning. Ble litt engstelig der og da, men har ikke tenkt veldig mye på det siden.

Ingen innkalling kom fra sykehuset, jeg tok kontakt med gynekologen som opererte meg, som også har privat praksis, og fikk time hos ham. Noen dager før timen fikk jeg en sms om at den var avlyst og at jeg skulle få tilsendt ny tid i posten. Hørte aldri noe. Da jeg ringte ham en tid senere skulle han undersøke når han hadde noe ledig og sende det på sms denne gang, den kom heller ikke. Så har jeg egentlig skyvd det litt vekk, vi har prøvd å bli gravide og tiden har gått, inntil jeg igjen for et par måneder siden begynte å få litt smerter i magen. Fikk denne gang anbefalt en annen gynekolog, og det var henne jeg var hos i dag.

Hun tok innvendig ultralyd av meg, og viste meg at jeg hadde fått cystene tilbake. Av de som var synlige hadde jeg en på hver side på 3-4 cm i diameter. Delikat. Mens jeg satt der ringte hun sykehuset. For første gang fortalte noen meg noe som helst om hvor alvorlig dette faktisk kan være. Ikke alvorlig som i farlig for meg, men det kan faktisk hende det er for sent for meg å få biologiske barn. Det er det eneste jeg egentlig ønsker meg i denne verden, den eneste virkelige drømmen jeg har for framtiden- å bli mamma, å få en familie. Legen min kunne ut i fra ultralyden ikke se noe særlig overialvev som hun kalte det, i det hele tatt... Jeg er 23 år og eggstokkene mine er kanskje ødelagte... Men jeg fikk time på sykehuset allerede i første halvdel av desember så får vi se om jeg må opereres igjen eller om jeg settes på hormoner.

Jeg vet ikke jeg, sannsynligvis har jeg fortsatt egne, friske egg, men føler at jeg må forsone meg litt med muligheten for at det motsatte er tilfelle. Det er jo isåfall leit, men mens jeg før kunne bli dritredd av den tanken så føles det egentlig helt greit nå. Jeg skal jo ha unger uansett, spørsmålet er bare når og hvordan.

Har sittet mange mange timer med mannen og snakket om hvor mye vi ønsker oss en familie og hva vi egentlig kan gi til en unge. Føler vi har så mye og at vi kunne gitt et lite menneske det beste mulige utgangspunktet i livet (kanskje bortsett fra det økonomiske, der er det vel ganske middelmådig ;) ). På en måte synes jeg det er en veldig god tanke at det kanskje blir vår skjebne å gi nettopp dette til noen som ikke er av vårt kjøtt og blod, noen som ikke er født til et liv der alt de trenger bare står og venter på dem.

Time will show. Nok grubling over dette foreløpig :icon_smile: Det er nok av andre ting å være glad over om dagen. Og om to uker får jeg valpen min :-D

C U Later!

:hjerte: Munchy :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

:dagens-rose: Takk:-)

18 dager igjen til jul :nisseblunk: Jippi jippi he he. Har ikke helt julestemning enda nei. Men skal bli godt med noen fridager uansett, føler kroppen trenger det veldig- er slitsomt å jobbe kveldsskift fire dager i uka nå i mørketida.

Er nesten ferdig med julegaver, har heldigvis ikke så mange å kjøpe til. Men penger koster det faen meg uansett. Har bestilt til sambo på cdon, første sesongen av Rome pluss to CDer, håper den serien er bra - har jo ikke fått sett noe på den siden han jobber på den tida de sender den. Så må jeg nesten finne en liten ting til til han, et eller annet søtt og personlig:-) Aner ikke hva enda da men... Til resten av slekta blir vel de vanlige vinflaskene og krimromanene, he he. Kjempespennende hvert år, men det er det de vil ha, så... Synes forresten jeg må skryte litt av meg selv for å være i mål så tidlig, for det er første julen jeg ikke har løpt rundt og stressa etter siste rest lille julaften på verdens verste plass å være nå i advent- kvadrat kjøpesenter ved Sandnes (det er kø for å komme inn på parkeringsplassen og kø for å komme opp trappene og kø for å komme ut av butikkene og kø OVERALT). Dit skal jeg IKKE i år, får helt angst bare av å tenke på det, he he;-)

Ellers var jeg ute og handla til valpen i dag; halsbånd, matskåler, leker og tyggebein og en sikkert altfor stor refleksvest. Bare en uke igjen til hun kommer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja da har jeg vært på sykehuset, og jo, jeg må inn og opereres igjen:-( Han trodde det ble en gang over jul.

Nå skal jeg bare være en time og førti minutter til på jobb, så skal jeg dra og hente lille Mira :hoppe::hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese om diagosen du har fått,men fint å se at du allikevel virker optimistisk, og du har mange fine tanker!

Fikk for ikke så lenge siden en diagnose som satte livet mitt litt opp ned en stund,så vet hvor vanskelig det er å tenke klart og se fremover. Flott å lese når du er så åpen.

Sender deg en :klem: !

Kos deg med valpen når den kommer! Hunder er herlige vesner! :hjerte: Har du hatt hund før?

Endret av ~Mrs.Valentine~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb, kjeder meg nesten i hjel er stranda i kassen og har ingenting å gjøre:-(

Takk mrs. Valentine;-) :klem: Er litt vanskelig å være positiv hele tiden ja, men vet jo ikke enda om det er så ille da:-) Tenker egentlig minst mulig på det.

Vi har forsåvidt hatt hund før, men har liksom vært noen andre i familien som har hatt hovedansvaret, så da har jeg liksom bare hatt kos og ingen plikter.

Er litt som å ha en liten baby, hun gråt iallfall mye de første dagene, he he. Men er blitt veldig husvarm nå da, løper rundt som en villmann og skal bite på absolutt alt. Også har hun ikke hatt et eneste uhell inne, selv om de som jeg kjøpte henne av ikke hadde renslighetstrent henne i det hele tatt :overrasket:

Var og besøkte en kompis som nettopp har kjøpt hus for et par dager siden og han har en schæfer på ni måneder som hun fikk hilse på. Var ikke så tøff i trynet da nei, hun var jo ikke større enn hodet til den andre :overrasket:

To dager igjen til jul :overrasket: Får det supertravelt i morgen, jobber fra 9-2 også må jeg ut å kjøpe skjorte til mannen og spise middag og pakke inn gaver før jeg skal kjøre han på jobb klokka fem. Så må jeg rydde- det ser helt bomba ut overalt, gå tur med vovven og treffe ei venninne før jeg skal hente han igjen. Også er det JUL :nisse: Skal feire hos mor og far som vanlig, og for første gang sammen med gutten min:-) Så det blir bra.

Åh, er så lei av å leie! Ikke mange måneder nå før vi begynner å lete etter et hus å kjøpe, åh det blir så KULT :hoppe::hoppe::hoppe:

Ellers god jul til alle!!!

Endret av Munchy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var julen over allerede... Hm, rakk aldri å komme i skikkelig julestemning engang i år. Jaja, koselig ble det da uansett. Fikk masse fint da, og masse unødvendig småtteri som vanlig. Annenhver pakke under treet var til meg og mannen, han har jo så stor familie, he he. Av han fikk jeg smykke og øredobber med diamanter :hjerter:, minnekort til mobilen og ergonomisk hodepute. Ellers var vel det nyttigste vi fikk tørketrommel, penger inn på BSU-konto og klær (alle klærne til meg var for store, men det betyr bare at jeg kan dra å shoppe i dag så det gjorde iiiingenting :ler: ) Jeg, mannen og moren min ble sittende våkne og snakke til seks om morgenen, så første juledag ble en heller sløv affære, var kun på et lite middagsbesøk hos moren hans og i går slappet vi kun av hjemme.

Oh, jeg har fått skikkelig vondt i magen igjen, nesten sånn som det var før jeg ble operert forrige gang :( I natt våknet jeg kvart på fire av smertene. De er forferdelig vonde og skarpe og kjennes ut som krampetrekninger og det er ingenting jeg kan gjøre for at det skal kjennes mer behagelig så jeg blir liksom bare liggende og vri meg. Heiv innpå en paracet og en ibux og fikk sove rundt halv seks, en time før jeg måtte opp igjen. Så er ganske trøtt nå kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munchy

Godt nyttår tilbake Bettie ;)

Jeg har bestilt time hos tannlegen i dag :sjokkert: Neste Fredag. Har ikke vært der på fem år, og jeg tror ikke det står så veldig bra til inni der for å si det sånn. Ikke ser det fint ut og ikke føles det fint. Har egentlig aldri hatt særlig tannlegeskrekk før, men har visst utviklet det nå... for jeg får helt angst bare av å tenke på det. Men det skal bli fryktelig godt å få det gjort, har hatt dårlig samvittighet for tennene lenge nå. Og etterpå, siden jeg nesten har klart å stumpe røyken helt (nede på en til dagen :-D) skal jeg bestille bleking:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Hei hei!

Så godt at du har fått en dato for operasjonen da.

jeg har heller ikke vært hos tannlegen på en del år nå. Strengt tatt så burde jeg virklig det, men får liksom aldri rotet meg til å få bestilt time.

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille time selv, neste måned. Har hatt kjempeskrekk for tannleger, men det har blitt bedre etter som jeg tok meg selv i nakken og startet tannbehandling for et drøyt år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Munchy

Baby E, Bettie og Mrs Valentine :vinke: Koselig å se at noen stikker innom ;) Har egenlig ikke fått lest så veldig mye i dagbøkene til de andre her selv, er ikke så mye tilgang jeg har til internett :sad: Men har visst klart å bli avhengig av KG igjen allikevel da, et par år siden jeg var her før denne gangen. Nå foreksempel skulle jeg absolutt vært i seng siden jeg begynner på jobb kl 7 i morgen, men har ikke lyst til å sove og tiden går så fort her inne ;)

Kjøpte en tipakning i dag :rodme: Slutte å røyke var nyttårsforsettet mitt i år igjen og jeg klarte meg ganske fint første uken med maks en til dagen, men med en gang pusten begynner å føles bra og jeg blir fristet, så MÅ jeg liksom røyke. Lurer på om jeg noengang klarer å finne den rette motivasjonen til å slutte helt. Håper og tror at jeg skal klare det nå.

Har fått skritt-teller på meg også nå, er visst fryktelig inaktiv er jeg redd... I dag var det egentlig ganske bra, 8.433 skritt, men i går gikk jeg bare 3.000 ca. Går det an liksom :rodme: Tror jeg må sette meg et bestemt mål, for blir jo helt tom for energi av å bevege meg så lite. Og DET hjelper iallfall ikke på pusten for å si det sånn. Tenker jeg må prøve å komme opp i mellom 7 og 8.000 hver dag denne uken så kanskje prøve å øke med ti prosent neste uke? Bør være overkommelig det, oppdatering føler :) Hadde ikke været vært så jævlig her- trodde det gamle skrøpelige huset vi leier skulle blåse ned i dag- skulle jeg fått gått litt mer tur med lille Mira (som vovven ble hetende i tilfelle jeg ikke har nevnt det allerede) også, selv om hun bare synes det er gøy i ti minutter før hun kommer løpende og skal hoppe opp i armene mine for å bli bært :ler:

Er invitert i bursdags-fest på lørdag til en kompis, det skal bli herlig å komme seg ut litt, har ikke vært noen festligheter på lenge (bortsett fra en noe utagerende nyttårsaften da, hehe). Mannen skal på julebord (burde det være lov å kalle det det så langt inn i januar?) og jeg fikk ikke være med :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt. :tristbla: Men du får det morsomt på den andre festen du skal på...

Julebord i januar, hva er det for noe?! :ler:

Jeg skal heia på deg ang. røykslutten. Jobber selv på lungeavdeling på sykeshuet med maaange røykere, så har etterhvert skjønt at det er vanskelig å slutte. Du har min forstålelse.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Munchy

Ja det er vanskelig, men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det skal være det, der er det som er så idiotisk, og det som gjør at jeg blir så irritert på meg selv når jeg gir etter. For det gir meg egentlig ingenting, likevel gjør jeg det. Jeg føler jeg har blitt veldig kortpustet de siste månedene og det skremmer meg faktisk, uten at det blir enklere å slutte av den grunn. Heldigvis har jeg mannen med på laget nå da, og han er mye mer bestemt enn meg, så du skal se det går bra snart. Iallfall hvis du også heier på meg, he he ;)

Tipper du ser mye fælt i den jobben ja :tristbla: Farfaren min døde i april i år, han fikk lungeproblemer av den jobben han hadde for mange mange år siden, og i slutten hadde han ofte problemer med å gå og snakke mye pga pusten, det var helt jævlig å se på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mye i jobben jeg som er ille, ja. Men det høres bra ut at du er kommet såpass langt at du ikke føler du "trenger" røyken, og ikke minst fått mannen med deg. Dette skal gå bra. Begynn i det små, og ikke ha for store forhåpninger. Det er lov å feile og falle for fristelser, vi er da bare mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, det har vært kloakkoversvømmelse på jobb så de gamle stygge skoene mine er ødelagte :) Så nå må jobben spandere noen nye og fine ;) *gleder seg til å dra ut å handle i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...