Gå til innhold

Må på slankern igjen :(

Ibenholt

Anbefalte innlegg

For noen måneder siden gikk jeg på Grete Roede (brukte nettsiden/vektklubben deres) og fikk også god hjelp av VGs vektklubb. Jeg hadde god tid, og trente ca. hver dag, da gikk det i spinning og aerobic + styrke. Jeg var iallfall svært aktiv. Jeg ble til slutt (etter ca. tre-fire mnd) ganske fornøyd, da jeg fikk muskler istedenfor fett, og gikk ned mer eller mindre 5 kg. I tillegg var formen på topp.

Nå har jeg bodd et semester i utlandet. Treningsmengden og tilgang på sunn mat har selfølgelig ikke vert tilgjengelig (lyst brød, stekefett og mye oljete kjøtt). Jeg bruker f.eks ikke slikt i Norge. Jeg har nemlig ikke fått laget mat selv (til dere som synes det hørtes ut som om jeg hadde muligheten til å velge annerledes).

Selv om jeg har prøvd å være bevisst, har det vært vanskelig, og jeg kjenner magesekken har utvidet seg betraktelig. Og kondisjon og muskler føles som om de har svunnet hen, sannsynligvis har musklene som ikke har fått treningen de er vandt med gjort seg om til fett også. Vil også legge til at jeg har trent litt, men har ikke hatt mulighet til halvparten av den treningen jeg brukte.

Jeg lurer nå på hvordan jeg skal gå frem når jeg kommer tilbake Norge til jul, for å gå ned raskest mulig. Jeg har så lyst til å kunne unne meg norsk, god julemat og litt julekaker (da savnet etter norsk mat har vært så stort), uten å legge på meg enda mer i julen.

Jeg slet så lenge, og var så flink når jeg gikk ned disse 5 kg (da jeg ikke egentlig er overvektig, så de var vanskelig å bli kvitt også), at jeg har lyst nedigjen til vekten jeg hadde før jeg dro.

Er det noen som har erfaring med å gå på Grete Roede for andre gang på rad? Med effekt? Jeg er livredd for å ikke klare å gå ned igjen, og vil heller ikke drive med jojo-slanking i fremtiden.

Håper noen har noen råd å komme med. Og for all del, jeg vet hvordan man spiser sunt, jeg er bare så redd for at forbrenningen min skal være ødelagt, eller at kroppen skal tviholde på det jeg nå har fått tilbake.

Huff.. :(

Endret av Lanalia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lanalia :)

Jeg har det på en måte som deg, gikk også på GR (vektklubben) en stund og det gikk veldig fint mens jeg fulgte det opplegget. Etter sommerferien har det vært så som så med kosten og treningen, og har i dag (etter at noen kg har sneket seg på) begynt på GR sin vektklubb. Jeg vet jo at dette fungerer for meg og for de få kg som jeg vil ha bort igjen, så det er egentlig ikke noe å lure på for meg.

Jeg syns en bør kunne unne seg noe ekstra i jula, en trenger ikke å følge dietter slavisk. Jeg tenker sånn at hvis jeg vet det blir en veldig god middag litt senere på dagen, så tar jeg heller litt mindre til de andre måltidene. Ribbe og julekaker kan man unne seg, bare ikke i flere dager kanskje... ;)

Lykke til iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker du å gå turer når du er i Norge? Hvis du satser på å gå en frisk tur hver dag, så blir det kanskje ikke så krise hvis du spiser en del mat. Og så kan du kanskje prøve å ikke spise deg stapp mett på all julematen. Prøve å begrense det til bare 1 medisterkake og ikke 3. Drikk vann for å fylle opp magen, spis sakte og nyt det du spiser. Da får du vel i pose og sekk, både smake mat og ikke bekymre deg altfor mye om at du spiser godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...