Gå til innhold

Hva er vanlig lønn for sekretær?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jobber som sekretær i en privat industribedrift. Jobber fast,fulltid og har vært her i ca. 5 år. Tjener ca. 250 000,- i året. Jeg synes dette kanskje er litt lite, men jeg vet ikke hva som er vanlig for denne typen jobber. Noen her som kan hjelpe meg som vet noe om dette? Synes det er vanskelig å vite hvor jeg skal spørre/lete for å finne noe statistikk for dette. Har prøvd men alt er så hemmelig, samt at Handel & kontor ikke vil si noe hvis man ikke er medlem (noe jeg ikke er pr. dags dato).

Føler selv at lønna er for lav. Nå har jeg en del høye utgifter også. Høy leie og mye studiegjelde, så jeg føler det sjelden er så mye til overs.

Fint om noen har tips om hva som er gjennomsnitt å tjene for min type jobb, eller linker til steder jeg kan finne det ut. Så kunne jeg hatt en viss peiling på hvordan jeg lå an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg synes dette er veldig bra lønn som sekretær jeg, og jeg synes ikke du kan forvente så veldig mye mer. Men dette varierer jo en del fra sted til sted. Selv har jeg 235 000 i lønn, og hos oss er 250 000 topplønnen for en sekretær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det hørtes ut som en veldig bra lønn for en sekretær. Hvilket lønnstrinn er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så ille det da? Kommer litt an på hvilke arbeidsoppgaver du har og syns jeg, en sekretær har forsjellige oppgaver i forskjellige bedrifter. Selv jobber jeg i staten, og har ca 210000 i året, jeg har nettopp startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvilke funksjoner som ligger til din sekretær stilling. Om du jobber med sentralbord, og forefallent kontorarbeid har du en grei lønn.

Om du har utvidet ansvar for egne prosjekter synes jeg kanskje du har litt lav lønn.

Sekretær funksjon kan være så mye forskjellig.