Gjest Marie81 Skrevet 28. november 2006 #1 Del Skrevet 28. november 2006 Hei! Hva spiser dere som trener mye? Jeg trener kondisjon 6 dager i uka (spinning, svømmer, jogger) og styrke 4 dager i uka. Jeg har et kosthold hvor jeg ikke spiser ris, pasta og sjelden poteter. Men spiser allikevel karbohydrater i form av rugbrød, frokostblanding (all-bran) ++ (er veldig glad i mais). Prøver å spise egg, kjøtt og fisk hver dag for å få i meg proteiner, spiser mye grønnsaker og salat, også som tilbehør til middag + to frukt om dagen. Prøver heller å styre unna matvarer med mye fett, fremfor karbohydrater. Har en venninne som er anti-karbohydrater. Føler selv at jeg trenger karbohydrater når jeg trener såpass mye. Holder en stabil vekt, men føler av og til at jeg har litt lite energi. Vil gjerne ha innspill på hva andre som trener mye spiser. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 28. november 2006 #2 Del Skrevet 28. november 2006 Karbohydrater MÅ du få i deg. Etter trening trenger du å fylle opp glykogenlagrene dine og derfor må du spise raske karbohydrater, altså karbohydrater med høy glykemisk index feks, rosiner, banan, maltodextrin etc etc. hvis du veier rundt 60kg bør du spise ca 60 gram med karbohydrater. Hvis du ikke spiser etter trening vil du føle deg slapp. Jeg anbefaler også å spise ris, poteter og pasta til vanlig! Å unngå karbohydrater er farlig. Det de karbokutt-diettene går ut på er å ha et riktig forhold mellom karbo, protein og fett. IKKE kutte karbohydrater. Foreslår du leser litt om karbohydrater og hvordan de er bygd opp, glykemisk index osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 28. november 2006 #3 Del Skrevet 28. november 2006 Takk for innspill :-) Spiser alltid banan rett etter trening + et godt måltid når jeg kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 28. november 2006 #4 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg trener variert og spiser Havregrøt med linfrø, rosiner og skummet melk + et glass juice til frokost, samt omega 3 kapsler Lunsj: tunfisk, egg, linser, tomatsalsa og noen andre grønnsaker Mellommåltid: to rugsprø med en boks (sånn 100 g) makrell i tomat etter trening: 30 g proteinshake + banan middag: kylling/laks/karbonade, grønnsaker og linser/ris/poteter Drikker masse vann og litt kaffe, grønn te og pepsi max. I helgene spiser jeg litt færre måltider fordi jeg står senere opp, og skeier noe mer ut.. Kanskje ikke perfekt kosthold, men jeg må spise mye når jeg trener mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå