Gå til innhold

Hvordan få folk til å oppdage et nytt nettsted?


AnonymNå

Anbefalte innlegg

:)

Enkelt og greit:

Hvordan reklamerer man for et nytt nettsted og hvor? :klø:

Hvordan få folk til å "stikke hodet innom"...?

Ikke bare bare å legge inn linken her heller....

Legger merke til at flere "grynter" når noen reklamerer for eget eller et annet nettsted/forum...;)

Men det må vel være mulig å nå folk på en eller annen måte...:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå aner jeg ikke hva dette nettstedet ditt "er", men det kan nok fungere å begynne i det små f.eks her. Hvis folk liker det de ser sprer ordet seg fort! Ellers kan du jo alltids reklamere hvis du har penger til det, men jeg går oftere inn på sider jeg har fått anbefalt av andre enn jeg klikker på reklamebannere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan registrere siden din i Kvasir, og her er det muligens et par andre tips. Ellers vet jeg ikke, annet enn at du må passe å slenge med link til sida di i signaturen din i mailer og på forskjellige diskusjonsfora, samtidig som du er litt diskret når du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å gi noe spesifikt svar siden du ikke sier noe om hva slags side du vil reklamere med og hva målgruppen er men jeg kan fortelle om erfaringer her i huset:

Samboer'n har et nettsted som har vokst sakte men sikkert. Han har nå mellom 3000-5000 treff i uka, fra rundt 1000 unike brukere. Dette er kanskje ikke så kjempemye, men han er ofte på Telenors toppliste på mest besøkte online.no-sider.

Siden hans handler om fotball i Nord-Irland, der han kommer fra. Så målgruppen er jo fotballfans der :)

Så han begynte med å skaffe seg domene, dvs. at i stedet for å bruke den originale URL som er

http://home.online.no/~smogols/ifcp/UntitledFrameset-15.htm

så skaffet han seg et gratis domene så URL'en som folk bruker er

http://www.irishfootballclubproject.co.nr/

som jo er mye lettere å huske, og mye mer beskrivende! (for å få .com eller .no domene må man nok betale)

Deretter startet han å registrere seg på søkemotorene slik som Latee nevnte. Han la inn en hel del ord som folk muligens ville søke på, som. f.eks. football, northern ireland, irish league, navn på forskjellige lag i ligaen og nøkkelspillere osv.

Han gikk også inn på en del fora som omhandlet fotball, og postet aktivt og brukte siden sin som referanse (den inneholder en god del statistikk) i diskusjoner, pluss at han hadde link i signaturen sin. Det er lurt å "bytte" linker, dvs inngå avtaler med andre nettsteder om at "hvis du linker til min side så linker jeg til din". Han kontaktet også de forskjellige klubbene og spurte om de ville linke til siden hans.

Webdesign har nok også mye å si om folk kommer tilbake eller ei, fancy sider er ofte ikke funksjonelle og blir bare slitsomme i lengden.

Men han sier at det viktigste av alt er nok å prøve å tilby noe som ingen andre har, noe som folk kan finne KUN på ditt nettsted :)

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gi noe spesifikt svar siden du ikke sier noe om hva slags side du vil reklamere med og hva målgruppen er men jeg kan fortelle om erfaringer her i huset:

Samboer'n har et nettsted som har vokst sakte men sikkert. Han har nå mellom 3000-5000 treff i uka, fra rundt 1000 unike brukere. Dette er kanskje ikke så kjempemye, men han er ofte på Telenors toppliste på mest besøkte online.no-sider.

Siden hans handler om fotball i Nord-Irland, der han kommer fra. Så målgruppen er jo fotballfans der  :)

Så han begynte med å skaffe seg domene, dvs. at i stedet for å bruke den originale URL som er

http://home.online.no/~smogols/ifcp/UntitledFrameset-15.htm

så skaffet han seg et gratis domene så URL'en som folk bruker er

http://www.irishfootballclubproject.co.nr/

som jo er mye lettere å huske, og mye mer beskrivende! (for å få .com eller .no domene må man nok betale)

Deretter startet han å registrere seg på søkemotorene slik som Latee nevnte. Han la inn en hel del ord som folk muligens ville søke på, som. f.eks. football, northern ireland, irish league, navn på forskjellige lag i ligaen og nøkkelspillere osv.

Han gikk også inn på en del fora som omhandlet fotball, og postet aktivt og brukte siden sin som referanse (den inneholder en god del statistikk) i diskusjoner, pluss at han hadde link i signaturen sin. Det er lurt å "bytte" linker, dvs inngå avtaler med andre nettsteder om at "hvis du linker til min side så linker jeg til din". Han kontaktet også de forskjellige klubbene og spurte om de ville linke til siden hans.

Webdesign har nok også mye å si om folk kommer tilbake eller ei, fancy sider er ofte ikke funksjonelle og blir bare slitsomme i lengden.

Men han sier at det viktigste av alt er nok å prøve å tilby noe som ingen andre har, noe som folk kan finne KUN på ditt nettsted  :)

:bukke:

Masse fine tips og råd her...:Nikke:

Skal sjekke ut muligheten for å få meg et gratis domene, jeg... ;)

Kan du spørre ham om hvor han gjorde det, og evt. hvordan man bør gå fram...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bukke:

Masse fine tips og råd her...:Nikke:

Skal sjekke ut muligheten for å få meg et gratis domene, jeg... ;)

Kan du spørre ham om hvor han gjorde det, og evt. hvordan man bør gå fram...:)

Han er ikke inne akkurat nå men jeg søkte litt og fant denne siden

ellers er denne (.tk) også gratis men her får du et lite popup-vindu på indexsiden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er ikke inne akkurat nå men jeg søkte litt og fant denne siden

ellers er denne (.tk) også gratis men her får du et lite popup-vindu på indexsiden din.

Det koster ikke så mye med et .com-domene, ca 100 kr året. .tk-domener er irriterende siden de bruker frames.

Og det hjelper ikke bare å registrere siden på google, for å komme opp på søkeresultatet til google, man må i utgangspunktet ha mange besøk. Jeg fikk spredt min nettside ved å legge link i signaturen på et diskusjonsforum. Og hvis siden er bra vil folk legge link til siden din på sine egne sider. Men så er jo en ulempe med mange treff at du får mye uønsket besøk også, og må være flink til å sikre siden for hacking. Og hvis du har gjestebok kan du være sikker på at du får den fyllt av spam hvis siden ligger høyt på google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...