Gå til innhold

Hvor mye klær kjøper dere til den lille?


magolia

Anbefalte innlegg

I dag er jeg litt panisk!! ...og føler meg som en veeeldig uvitende førstegangsmamma!

Har kjøpt mye, men likevel aner jeg ikke hvor mye jeg får bruk for.

Hvor mye kjøper dere av hvert?

Ullbodyer, bodyer, bukser, strømpebukser, luer, sokker.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden termin er etter jul, så er det kanskje mulig at det dukker opp en og annen julegave til den lille. Derfor venter vi med å kjøpe noe selv til etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke handlet noe mye selv, men mamma har gått amokk på høstsalg, så jeg har endel i str 56 og 62 allerede... :)

Siden vi ikke vet kjønnet enda, så går det mye i grønt, gult, brunt og lyseblått, så det blir ikke kjøpt inn noe mer før vi vet kjønnet fra min side hvertfall.

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt så mye denne gangen, har pappesker fulle av klær etter storesøster.

Jeg kjøpte vel en del bodyer (lang ermet) i str 56 og 62, strømpebukser og gulpekluter! Så lenge man er hjemme trenger faktisk ikke babyen å ha på seg mer enn body og strømpebukse da den gjerne ligger på fanget eller i en vugge/ seng med pledd over seg.

Noen sparkebukser og gensere er kjekt å ha + ullsokker eller varme tøfler som kan brukes når man skal ut å trille og en tykk dress å ha på babyen.

Jeg opplevde det sånn at folk gjerne gir bort bukser og gensere til babyer, mens bodyer, strømpebukser, sokker og gulpekluter ikke var like populære gaver...

Men om du mangler noe, så er jo butikkene oppe også etter fødselen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest *Just-Me*

Jeg har nok sikert handlet inn lat for masse klær.... Skulel jo bare ha LITT og bare det nødvendige. For det kommer nok en del i gaver og det er jo gøy å handle klær etterhvert også....

Men jeg har kjøpt inn en god del av både bodyer, sparkebukser, jakker, bukser, luer, strømpebukser, og alt egentlig. Vet at babyen ikke trenger så mye på seg og at man kommer langt med body og strømpebukse. men jeg liker nå at babyen skal ha stilige og søte klær og det er jo så mye fint i butikkene..... Er blitt mye hvitt og rosa her..... vet jo at det blir jente.

Har også strikket en god del, og arvet en god del klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at babyen ikke trenger så mye på seg og at man kommer langt med body og strømpebukse. men jeg liker nå at babyen skal ha stilige og søte klær og det er jo så mye fint i butikkene.....

:ler: ....sant! Ikke lett å begrense seg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi har noen klær etter storesøster som kan brukes, ikke mye da siden hun var vårbarn.

Hittil har vi i str 50/56

10 langarmet bodyer

mange kortarmet men det tviler jeg vi får bruk for

2 sparkebukser

2 andre bukser

2 sett ulltøy, body og bukse

1 kjole

3 stk ullpysj/dress

3 bomullsgensere

noen luer i bomull og ull

1 ullpose

1 bilpose

så ser jeg ann litt hva mer vi trenger. storesnuppa brukte stort sett bare bleie eller kortarmet body på våren og sommeren så skal ikke se bort fra at vi trenger masse klær etterhvert.

Av annet utstyr har vi etter storesøster, som vi fortsatt bruker til henne så der blir det kanskje å kjøpe noen nye gulpekluter, de andre beynner å bli litt slappe.

Gleder meg veldig til JANUAR SALGET!!!!! Da skal det shoppes MASSE klær til snuppene, gjerne matchende :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...