Gå til innhold

Julegave til foreldre som har ALT!


S10nemor

Anbefalte innlegg

Hva med te?

Det blir definitiv julegaven fra meg til alle i år. Oppdaget nettbutikken www.tetid.no i sommer. De har utrolig mange gode teer. Du kan gi folk rikelig spennende telager for ikke så mye penger.

Anbefaler spesielt kunst-te. Garantert få mennesker i Norge som har prøvd. Utrolig kul te som blir til en blomst i koppen.

Her er min julegaveliste til alle som har alt:

Bestemor: Earl Grey teposer, grønn julete, tekrus, fruktdrops

Mamma og Pappa: Japansk grønn te, 4 typer Rooibos te, halsdrops, kunst-te.

Gravid svigerinne: Koffeine teer som Rooiobs te, hvit te, gul te, japansk grønn te og en tekopp.

Venninne: Kunst-te, oolong te, hvit te, grønn te, gul te, pu-erh te, tekanne.

Broderen: Grønn te med valnøtt, Sort te med sjokolade, Eerl Grey, drops.

Lykke til!  :)

Alle de deilige teene, også kjøper du Earl Grey!!?? :overrasket:

Takker forøvrig for lenken. Masse spennende der! Må definitivt bestille noe derfra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TENKTE PLUTSELIG PÅ EN GAVE VI GA ENGANG.

- en fin håndveske med skinnhansker og en litt dyrere strømpebukse i.

her kan en jo legge det en vil av penger i gaven....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå at noen ikke bryr seg om NOENTING? Alle trenger noe på et eller annet tidspunkt: håndklær, sengetøy er ting som alle har - men som trenger å byttes av og til.

Nei, da ville jeg spurt.. Og ønsker de seg ingenting - nei, da ville jeg gitt pengene til et veldedig formål - og gitt beskjed om det. (selv om det er en god tanke, syntes jeg det er litt kjedelig å gi det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå at noen ikke bryr seg om NOENTING? Alle trenger noe på et eller annet tidspunkt: håndklær, sengetøy er ting som alle har - men som trenger å byttes av og til.

Vel, vi snakker om et par i 60-årene. De bor i eget hus og har bil, båt og hytte og ingen lån. De går aldri ut av huset annet enn for å handle eller besøke familien. De får altså aldri på kino, restaurant, teater e.l. og de reiser heller aldri (dette blir også begrenset av at svigermor er syk). De tilbringer det meste av dagen i hver sin stressless foran TV'en kun avbrutt av turer på do og for å lage mat. Svigerfar fisker litt nå og da (men det er grenser for hvor mange ganger man kan gi fiskeutstyr) og svigermor drister seg til å løse kryssord (igjen, det er grenser for hvor mange kryssordbøker og abonnement på kryssordblader man kan gi). De bryr seg heller ikke om god mat (der i huset er mat = vomfyll), så kurver med konfekt, god kaffe/te, god mat o.l. er bortkastet. De ser aldri på DVD'er, hører på musikk eller leser og de har alle klærne, hånddukene og sengetøyet de trenger (vi har faktisk kjøpt håndklær og sengetøy før, kan ikke akkurat gjenta det år etter år). Smykker, parfyme, gode kremer o.l. er også bortkastet, de ville aldri satt pris på det. Ja, jeg tror du begynner å skjønne tegninga? Vi kunne selvsagt gitt bort noe til veldedighet, men dette er noe de aldri gjør selv, og jeg synes egentlig ikke at det er min sak å gi noe FOR DEM når dette ikke er noe de bryr seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
De bor i eget hus og har bil, og hytte og ingen lån. De går aldri ut av huset annet enn for å handle eller besøke familien. De får altså aldri på kino, restaurant, teater e.l. og de reiser heller aldri. De tilbringer det meste av dagen i hver sin stressless foran TV'en kun avbrutt av turer på do og for å lage mat.

far fisker litt nå og da (men det er grenser for hvor mange ganger man kan gi fiskeutstyr) og mor drister seg til å løse kryssord (igjen, det er grenser for hvor mange kryssordbøker og abonnement på kryssordblader man kan gi). De bryr seg heller ikke om god mat (der i huset er mat = vomfyll), så kurver med konfekt, god kaffe/te, god mat o.l. er bortkastet.

De ser aldri på DVD'er, hører på musikk eller leser og de har alle klærne, hånddukene og sengetøyet de trenger.

  parfyme, gode kremer o.l. er også bortkastet, de ville aldri satt pris på det.

Vi kunne selvsagt gitt bort noe til veldedighet, men dette er noe de aldri gjør selv, og jeg synes egentlig ikke at det er min sak å gi noe FOR DEM når dette ikke er noe de bryr seg om.

:ler: dette er jo mine foreldre!! de fikk victorinox kniver og salt-/pepperbøsse i fjor, i år aner jeg ikke.

kanskje underbukser/sokker til min far og noe krem, såpe el.l til min mor (ikke dyre ting, for det må man "spare" på...)?

hv amed abonnement på familien? eller leser hun ikke blader i det hele tatt? ullpledd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hv amed abonnement på familien? eller leser hun ikke blader i det hele tatt? ullpledd?

Nei, hun leser ikke særlig blader. Vi har gitt henne abonnement på Norsk Ukeblad tidligere. Ullpledd er forøvrig en del av årets gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gavekort til frisør da? De fleste er innom der i ny og ne  :ler:

Ikke mine svigerforeldre, ingen av de har vært innom en frisør så lenge jeg har vært i familien (snart 24 år..)..de klipper seg selv/hverandre eller noe, men de er heldigvis glad i noe godt å drikke, så det blir vel redningen for oss iår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er blitt litt gammel, men jeg måtte bare si at jeg kjenner meg så utrolig godt igjen!

Til svigerfar pleier vi å gi en tippelapp og sokker.

Svigermor har gjerne fått noen bilder av barna, en morgenkåpe, pledd, etc.

Utrolig kjedelige gaver, egentlig, jeg er jo sååå glad i å finne på noe kreativt til folk!

* Fadderbarn/geit osv tror jeg ikke de ville sette pris på, de er FRP'ere. Hadde sikkert tatt det som en fornærmelse fra meg som stemmer AP/SV.

* Alkohol er svigermor i mot.

* Pynte/kjøkkenting har de mer enn nok av.

* Frisørtime har jeg faktisk tenkt på, men er redd dette også ville bli tatt som en fornærmelse.

* Sjokolade etc. kjøper de alltid nok av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...