Gå til innhold

Kan jeg få spørre?

Devana

Anbefalte innlegg

Inspirert av denne tråden ( ;) ) fikk jeg også lyst til å måle midjen min, og følge med den etter hvert som jeg kommer i treningssiget. Jeg var 80 cm. rundt livet, men 103 over magen. Altså en ganske stor forskjell ... men det visste jeg, da. Jeg veit det ser litt stort ut, den forskjellen, men samtidig liker jeg den formen. Kunne kanskje tatt av litt rundt magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer litt på hva som er poenget med slike spørsmål?? Er det en slags konkurranse om å være tynnest, og dermed mest vellykka??

Jeg har, i en alder som nærmer seg 40, og etter to svangerskap, fremdeles en smal midje, ca 66 cm på min i overkant av 170 høye kropp. Men jeg må dessverre skuffe dere med at jeg, i likhet med de fleste (??) av mine medsøstre, sjelden føler meg perfekt og vellykka..

t i

Tror poenget er å sammenligne seg med andre, noe vi jenter er eksperter på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prestekrage

Jeg har aldri helt skjøny hvor jeg skal måle- men er veldig optimistisk og satser på svaret til Rosa Mirabella....

Derfor: Midje 76cm. Så blir det någet breiere lengre nedover... Er vel i overkant 20 cm forskjell fra smalest til breiest (hofter)...

Fint om noen kan instruere i nøyaktig hvor jeg skal måle, dumt om jeg lurer meg selv og tror jeg er innen for "helsegrensa" dersom jeg faktisk skulle målt et annet sted hvor jeg er breiere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... lurer på hvordan de kan se at midjen ligger 1 cm over navlen hos alle jeg? det er da ingen andre proposjoner på kroppen som er 100% likt hos alle, som jeg vet om ihvertfall?

hvor måler man hofta da, hvor mange cm fra knærne? fra navlen?

da jeg gikk på kjole og draktsøm, så lært vi at midjen var der man var smalest, så jeg måler på det smaleste når jeg måler midjen, uten å ta noe hensyn til hvor mange cm fra navlen det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg gikk på kjole og draktsøm, så lært vi at midjen var der man var smalest, så jeg måler på det smaleste når jeg måler midjen, uten å ta noe hensyn til hvor mange cm fra navlen det er.

:klappe: Følger deg på den, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Ylva Virvla
unnskyld at jeg blander meg !!!! Men hvor måler dere ? er det rett rundt over navelen ? for da er jeg nemlig 90 :sur:

Måler der hvor det går innover, altså der en er smalest. (Når en måler bryst og hofter, måler en der en er breiest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, nå ble jeg nysgjerrig og måtte måle selv oxo! Det viste 90. Er 172 cm høy, vet ikke om 90 er mye el lite, men jeg har det bra , så da tenker jeg at det er akkurat passe! ;)

Men midjen min er absolutt ikke 1 cm over navelen! Navelen har jo sunket nedover etterhvert som magen har blitt slækkere etter hvert sv.skap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...