Gå til innhold

Kan jeg få spørre?

Devana

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva som er poenget med slike spørsmål?? Er det en slags konkurranse om å være tynnest, og dermed mest vellykka??

Jeg har, i en alder som nærmer seg 40, og etter to svangerskap, fremdeles en smal midje, ca 66 cm på min i overkant av 170 høye kropp. Men jeg må dessverre skuffe dere med at jeg, i likhet med de fleste (??) av mine medsøstre, sjelden føler meg perfekt og vellykka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ferskvannsblekksprut
Jeg lurer litt på hva som er poenget med slike spørsmål?? Er det en slags konkurranse om å være tynnest, og dermed mest vellykka??

Jeg har, i en alder som nærmer seg 40, og etter to svangerskap, fremdeles en smal midje, ca 66 cm på min i overkant av 170 høye kropp. Men jeg må dessverre skuffe dere med at jeg, i likhet med de fleste (??) av mine medsøstre, sjelden føler meg perfekt og vellykka..

Selv om jeg har svart, så kan jeg være enig. Ikke bare med midjemålet, det er helt ok, men når folk begynner å legge ut resten av proporsjonene sine. Da blir det enten "Uff, det virket litt stort, best å slenge med de kvinnelige puppene og hoftene mine også, fordi ingen skal tro at jeg er en rett strek altså!" eller "Se på meg :sjarmor: Jeg er deilig, håper jeg får MANGE svar nå på hvor flink jeg er til å se sånn ut!"

Men det er bare mine tanker! Nå lurer jeg på om jeg tør å poste dette, i tilfelle noen tror jeg har postet mitt for å få svaret "Neeeidaaaaa det må du ikke" :ler: Kvinneguiden altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har svart, så kan jeg være enig. Ikke bare med midjemålet, det er helt ok, men når folk begynner å legge ut resten av proporsjonene sine. Da blir det enten "Uff, det virket litt stort, best å slenge med de kvinnelige puppene og hoftene mine også, fordi ingen skal tro at jeg er en rett strek altså!" eller "Se på meg :sjarmor: Jeg er deilig, håper jeg får MANGE svar nå på hvor flink jeg er til å se sånn ut!"

Men det er bare mine tanker! Nå lurer jeg på om jeg tør å poste dette, i tilfelle noen tror jeg har postet mitt for å få svaret "Neeeidaaaaa det må du ikke" :ler: Kvinneguiden altså!

Hihi :klappe:

Selv er jeg akkurat gått ned til under 80 cm rundt midja :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at spørsmålet ble stilt, jeg. Følte meg helt j*vlig selv når midjemålet viste over en meter... Så det ligger nok mye frustrasjon i spørsmålet, og jeg håper at min utvikling kan være med å døyve den verste frustrasjonen litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi som svarer og i tillegg legger til enda mer (for noen relevant) informasjon, VI er teite altså!!

åh hjelp jeg føler meg dum nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alinedama, dette er andre ganga du tar noe jeg sier så personlig. Graver du opp innlegga mine for å føle deg støtt og misforstå med vilje eller? Magda :overrasket:

Jeg slengte på et par smilies så kanskje folk kunne forstå det var ikke SÅ seriøst ment, men hvis du må ta alt i verste mening, vær gjesten min du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og som jeg har sagt flere ganger i div innlegg, så bryr jeg meg fint lite om hvem som skriver hva, jeg reagerer på og svarer på innlegg, ikke på hvem som skriver det. tar du det som forfølgelse så bør du vurdere om det er skrivestilen din og ikke deg som bl.a jeg reagerer på.

jeg tok de to innleggene som kritikk til de som starter og svarer på slike tråder, hvilken annen måte skulle disse to innleggene bli tatt på? og det er faktisk langt ifra det å ta noe personlig og på å reagere på noe som jeg ikke kan se er annet en kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så man skal ikke kunne reagere på kritiske innlegg?

uansett, jeg synes da altså det er helt greit å stille spørsmål, men synes det er litt interessant å vite størrelsen på resten av personen også, så synes både tråden og de som svarer er helt ok jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Aline. Spesielt midje i forhold til høyde. En dame på 1.80 kan godt være veldig slank med en midje på 80 cm., mens en dame på 1.50 med samme midjemål må vel kunne kalles ganske stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perfekt biff

Jeg er også enig med aline.

Og uansett, om folk er fornøyd med proposisjonene sine, så er det vel helt greit at man forteller det. Har lest liknende tråd om vekt her for litt siden, og da kom det også opp (som her) innlegg som... ; er dette en tråd der folk skal fortelle hvor tynne de er og hvor fornøyde de er med det?

For oss som ikke er helt fornøyde med midjemålet kan det være greit å se når folk er fornøyde, og spesielt hvor mye de har gått ned. Og såklart de som er fornøyd med kroppen sin skal få si det.

Selv har jeg gått opp ti cm i midjemål på noen måneder, og ligger nå på litt under meteren.. (Prøver å ikke måle for ofte). Vil gjerne gå ned de ti jeg har lagt på meg, og ti til.

Forsåvidt synes jeg kommentaren til blekkspruten er den som har ødelagt mest i denne tråden. Og såklart aline trodde den var rettet til seg, da hun var den eneste som hadde med andre mål enn midjen..

Folk kan godt være misfornøyde med lavt midjemål, men å si du må gå å spy fordi det er så vanvittig stort med 66 cm, så kan det være litt støtende for folk som ligger halvmetern over.... (Kan være jeg ikke tok ironien til blekkspruten, hvis det var det det var da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, aline var nok ikke helt alene med å legge ut mer info enn selve midjemålet, for jeg gjorde det jeg også.

Synes egentlig det er ganske utrolig at folk gidder å la seg provosere av det.. :forvirret:

Egentlig ganske lei av det også. Hvis man er slank, er man automatisk anorektisk eller skjelett, og eksisterer kun for å være til pest og plage for de som gjerne ønsker å gå ned noen kilo... :klaske:

Vi er fine alle sammen, akkurat sånn som vi er, alle som en! :enig:

Og hvis noen synes denne tråden er provoserende, så får de la være å lese den da vel!

(Tør jeg foreslå at de som lar seg provosere starter en egen tråd til den debatten? :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perfekt biff
Vel, aline var nok ikke helt alene med å legge ut mer info enn selve midjemålet, for jeg gjorde det jeg også.

Synes egentlig det er ganske utrolig at folk gidder å la seg provosere av det..  :forvirret:

Egentlig ganske lei av det også. Hvis man er slank, er man automatisk anorektisk eller skjelett, og eksisterer kun for å være til pest og plage for de som gjerne ønsker å gå ned noen kilo...  :klaske:

size]

:klappe:

Helt enig i at det er rart at folk gidder å la seg provosere av det. Og skjønner veldig godt at de som er tynne blir lei av å høre det du peker til. Har lagt merke til at det i flere tråder er hengt ut de som er tynne. Og jeg som gjerne vil gå ned noen kilo, og noen cm synes det er veldig deilig å høre at folk er fornøyd med kroppen sin:) Målet mitt er nemlig å være fornøyd med kroppen min :sjarmor: og når andre er det, skal jeg også klare det!!

Og beklager at jeg hadde oversett at du hadde lagt til andre mål :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke provosert, men skjønner det kunne misforståes.

Akkurat som Ninakanin ble misforstått i GGtråden, og der lærte jeg at en kan forklare og forklare så mye en ønsker, men folk vil aldri prøve å forstå, så la oss bare ta et falskt internett-håndtrykk, beklage og glemme saken. Jøsses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og beklager at jeg hadde oversett at du hadde lagt til andre mål :sjenert:

Ingenting å beklage for! :klem:

Ville bare ikke at aline skulle henges ut som den eneste som la ut flere mål enn midjemålet! :enig:

Men da anser vi denne saken som avluttet da, og tråden kan fortsette sin egentlige gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Perfekt biff

Ville bare ikke at aline skulle henges ut som den eneste som la ut flere mål enn midjemålet! :enig:

Veldig bra og solidarisk!!

Og: vi er ferdige

(Men håper du fikk med deg at jeg synes det var bra å legge ut målene ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...