Gå til innhold

Hva gir dere barna til jul?

Gjest Nattblomst

Anbefalte innlegg

Gjest Nattblomst

Her får eldstemann en briotog-tunnell, et par klesplagg (Exit/Name It) og en nissesjokolade av oss til jul. Gutten er snart fire år. Av lillebroren sin (altså, egentlig oss det også) får han et lekepiano.

Yngstemann er tre måneder rundt juletider, og får en rangle av storebroren sin, that`s it.

Hva gir dere til barna deres til jul, og hvor gamle er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta på snart 7 får DVD-spiller til å ha på rommet (billigmerke). Fra broren får hun et brettspill. Gutten på 3 får Sabeltann-skute fra oss og sengesett fra søsteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barna sammen får den nye Nintendo Wii, så skal alle (unntatt 2åringen) få et spill hver til denne maskinen. Mulig at de også får et spill til den gamle spillemaskinen om morgenen sånn at de har noe og fordrive tiden med frem mot kvelden. Evt en dvdfilm de kan se.

9 åringen skal få tv til rommet sitt

7 åringen skal få mobil og noen filmer

5 åringene får masse prinsesseting og barbieting

2 åringen får brio togbanesett og noen småleker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trettenåringen får ny (og DYR) mobil (faren som har trumfet gjennom)

niåringen får to digre bokser med SW lego, en gigaeske m GeoMag og noe SW dill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi på 10 år skal få ski og 2-åringen vår skal få parkeringshus for biler. Har dessuten nettopp fått ny seng med tilbehør, så jeg ser på det som en del av julepresangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barna sammen får den nye Nintendo Wii, så skal alle (unntatt 2åringen) få et spill hver til denne maskinen. Mulig at de også får et spill til den gamle spillemaskinen om morgenen sånn at de har noe og fordrive tiden med frem mot kvelden. Evt en dvdfilm de kan se.

9 åringen skal få tv til rommet sitt

7 åringen skal få mobil og noen filmer

5 åringene får masse prinsesseting og barbieting

2 åringen får brio togbanesett og noen småleker

TULLER du?! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna idag får så altfor mye. De får ikke ønsket seg noe før tingene er i hus. Jeg ser at FÅ kulturen er på vei til å utvikle seg til noe redselsfult. Tenk når disse barna som aldri har manglet noe hele sitt liv, heller aldri har forstått gleden over å få noe en har ønsket seg lenge blir voksne???

De vil ha problemer med å tilpasse seg samfummet for de tror jo de får alt de peker på allikevel...

Vi som foreldre har tatt et grep for å få våre egne barn til å sette pris på og være takknemlig for gaver og ting de får. Bevist må de ønske seg ting over lengre tid før de får dem, vi kjøper ikke tull og leker bare de har mast et par dager.

Eldstegutten på snart 10 år har nå gått og ønsket seg tre ting i mange mnd. Det ene er spionting (billig på Toys R Us), så er det å få se Ringenes Herre filmene og Kampen om Midtgard PC spill. Han får spillet til jul, samt noe klær som han trenger. Filmene skal han få se etter å ha trukket det i kalenderen. Spionting får han av søsteren min til jul. Men tenk så glad han vil bli etter å ha ønsket seg dette i mange mnd??

Døtrene mine ønsker seg alt som ser spennendes ut, men har ikke noen spesielle ønsker. Så de får også klær de trenger pluss en liten ting utenom.

Selvfølgelig kunne vi kjøpt dyre ting som dyr sparkas, Gameboy, dyr lego osv. Men slike ting skal de ønske seg lenge synes jeg.

Å GI ER JO DET KJEKKESTE MED JULEN, DA ER DET IKKE KJEKT MED EN SUR TENÅRING SOM IKKE FIKK NYTT TV EL MOBIL. FORVENTNINGENE OG KRSVENE MÅ NED OG DET FORT HVIS IKKE FÅR VI EN HAUG MED SUPER EGOISTER SOM SKAL HA BMW TIL 18 ÅRS DAGEN. TENK DERE OM ALLE SAMMEN........

Endret av Pearl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes julegaver kan være noe barna ønsker seg, innenfor en viss grense. Men om de trenger en tv på rommet- er det ikke da greit å få den til jul...

Lukas, 3 år i januar, skal få

- smålego

- noe klær mamma'n synes er fine..men det må også være noe han liker, vi har nemlig en meget kresen sønn.. :ler:

- dyr, sånne fra Bullyland eller noen større

- trofast hylle fra IKEA

Synes også det er litt viktig jeg da at de får noen leker om vi velger å kjøpe praktiske nytteting til dem. derfor blir det sånn i år. Han er ikke en som oversvømmes av leker til vanlig eller ved slike anledninger, men noe blir det jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Thomas toget hettejakke og bord med to stoler fra IKEA. Vår er 2 år.

Den hettejakka kjøpte jeg til toåringen vår også, men klarte ikke å vente til jul...

Til jul får hun en billig cd-spiller til å ha på rommet, en cd med dansemusikk og et danseskjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Vesla vår får et fint bestikk til hun skal lære å spise selv på nyåret en gang, og et fint smykkeskrin til å ha alle smykkene hun fikk til dåpen i. Hun er et halvt år i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i hjemmet skal desember være med på å sette fokuset på solidaritet. På eget initiativ skal guttene sende penger til sos barnebyer fremfor å få adventskaldender. Jeg vil at guttene min e skal lære seg å sette pris på tingene de får. Jeg vil at de skal vite hvor priviligerte vi er i dette landet. Selv om det ikke er snakk om julegave så tror jeg en aktivitetskalender der vi bruker tid med barna våre i desember fremfor å kjøpe oss fri fra dårlig samvittighet er en mye bedre invistering.

Julegavene i år vil være noe de trenger, men jeg er ikke helt bestemt; termos, sovepose, uteleker - noe i den duren.

Eldstemann ønsket av sin bestefar gavekort på kino så de to kan gå i lag. Det betyr mye mer for han enn masse plastikkleker som ikke kan gi den samme gleden. Vi har råd, men jeg ser ikke hensikten med å bruke masse tusen på gaver til dem. Hva med at de sparer til noe, og selv kan få gleden av å kjøpe det når de er ferdig spart. Jeg tror det vil bety mye mer.

Jeg har alltid selv fått alt det jeg har ønsket meg til jul og ellers også. Man tar det da som en selvfølge og glemmer å være takknemlig. Jeg trodde det skulle være sånn, men fant fort ut at livet er ikke sånn. Jeg var en bortskjemt skitunge som ble sur om jeg fikk feil merke på Barbien (satt på spissen). Det vil jeg ikke at mine barn skal bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg synes julegaver kan være noe barna ønsker seg, innenfor en viss grense. Men om de trenger en tv på rommet- er det ikke da greit å få den til jul...

Trenger unger tv på rommet?

Jeg er helt enig i at unger må få gaver til jul, gjerne noe de har ønsket seg lenge! Men problemet er at unger stort sett får alle "småting" de trenger hver dag, DA skjønner jeg at man må opp i tv og playstation for at jula skal bli morsom..

Nå har jeg ikke unger selv, så det er kanskje lett å si, men da jeg var liten fikk jeg mange gaver som ikke var så dyre (ny linjal, fargestifter, en bok el.) og var kjempefornøyd!

Synd å tenke at man oppdrar matrialsistiske drittunger.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente på seks år.

Hun får:

Et dukkehus

En dukke. Jeg husker ikke hva den heter, men den var kåret til årets leke på leketøysmessen i Tyskland.

En barbie film.

En pysjamas.

Monopol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår på 2 får dukkevogn (får en lillebror i februar, så nå skal vi trille på hver vår baby) og en stor jente seng! (for vi trenger jo snart den hun ligger i... :sjenert:

Tenkte vi skulle kjøpe Hensvik seng, da hun til nå har hatt hensvik sprinkel seng, og den har vi vært veldig fornøyde med.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...0103&langId=-14

Det blir visst litt dyre gaver i år, men sengen er jo egentlig ingen ordentlig gave, for det er jo noe hun trenger uansett. Synes bare det er koselig å gi det til jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barna får sing star (ink. to mikrofoner) sammen til jul. de er 4 og 5 år. kanskje vi kjøper en film eller noe i tillegg. dette er første året de får julegave sammen, men de ønsker seg det begge, og så er det jo ikke noe vits i å kjøpe to sing star. jeg gleder meg til å gi dem det for jeg vet dem kommer til å bli såååå glade. de har ønsket seg dette en evighet alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...