Gå til innhold

Utseende og innside

Gjest glamourgirl

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kom hun med assosiasjoner ut i fra det, det er vel ikke rart i det hele tatt.

Tenk på reklame, det bygger jo i det store og hele på hvilke assosiasjoner du får fra et sett med relativt lite informasjon.

Det gjøres nettopp fordi vi mennesker assosierer ting utifra tidligere tillærte erfaringer/oppfatninger.

Altså, hvis du reklamerer med kropp, vil du treffe en helt annen målgruppe enn hvis du reklamerer med andre ting. Og det Nina K skriver er faktisk helt essensielt for problemet til TS.

Det er godt mulig folk ikke skjønner at å legge ut en slik avatar koblet med dette brukernavnet er ment humoristisk, de ser bare ei jente som er voldsomt opptatt av å framheve utseendet sitt, med den følge at det indre dempes av dette. Det kan oppfattes som om utseendet er det hun har å fare med, og lite annet.

Og hvis TS framstår slik på date-sider, vil hun nok fortsatt vekke interesse hos feil menn.

Selv blir jeg også betegnet som sexy og oppsiktsvekkende utseendemessig, men jeg har så og si aldri nevnt noe om det her på kvinneguiden eller andre diskusjonsfora. Hvilken betydning har utseendet mitt her? Jeg er jo her for å diskutere. Det at noen framhever utseendet sitt på slike sider, oppfatter jeg som tegn på lav selvtillit og usikkerhet. "Må de liksom trekke det fram her også?"

Hei du.

Hun ene i Dovereklamen. Mener du noe om henne som person?

Mulig hun har store pupper. Kanskje hun til og med har trutmunn?

Og da spør jeg igjen... Har du en formening om henne som person da? Har du det så sier det seg selv at du bygger det på et veldig tynt grunnlag.

Og sammenligningen du kom med syns jeg ikke faller helt på plass, men jeg ville bare få frem et eksempel.

Nå er det også viktig å få frem at hun (glamourgirl) er opptatt av hvordan folk oppfatter henne ute i den virkelige verden. det er jo det saken dreier seg om. Jeg tviler på at hun har registrert seg her for å sjekke menn på KG?

Mitt poeng til NinaKanin som jeg gjentar nå igjen er at man kan ikke sitte å slenge ut av seg så mange stygge ord uten å ha informasjon om personen.

Den informasjonen hadde hun helt sikkert fått hvis hun gadd å bruke tid på det.

Det virker som om noen her ikke skiller i mellom glamourgirls problem ute i verden hvor ting egentlig foregår, og her inne. Jeg tipper hun driter i hva dere syns om hennes avatar/nick (uten at jeg skal snakke for mye for henne)? :roll:

TS sier at hun IKKE fremstår sånn i det virkelige liv, og helt ærlig... det forsto jeg uten at hun behøvde å si det. Gjorde virkelig ikke du det???

Jeg har uthevet noe jeg fant veldig provoserende.

Nå lagde ikke glamourgirl denne tråden for å fremheve seg selv utseendetmessig, noe hun la vekt på i hovedinnlegget sitt også og enda er kvinner kvinner verst. Fy flate, jeg blir så flau.

At det går an å bli smålig som det siste du skrev. Hun skrev da vitterlig meg ikke innlegget for å fremheve seg selv!

Jeg tror ikke hun har lav selvtillit i det hele tatt og en annen ting... har ikke dette blitt en diskusjon? Da er vel mission complete da?

Les innlegget hennes igjen. hun spør om råd i det virkelige liv. Hun skryter ikke av sitt utseendet, hun bare forteller saken som den er. Skjønner du mer nå? *leke mongo* :sprettoy:

Endret av Bianca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og det var (som jeg prøvde å formulere over, og også tidligere) nok en større del av min "tidligere glam-girl-persona". Jeg lot stadig folk ha moro av, og le av meg på min bekostning, og det ble helt feil.

Tror jeg nevnte tidligere dette med selvbilde, immage og uttrykk, når disse stemmer overens er man nok tryggere både utenpå og inni enn det man er når de ikke gjør det.

Jeg mener mine stemmer overens nå.

Sorry at det ble mye mas om dette, jeg skrev innlegget mens du postet ditt. :sjenert:

Jeg mener uansett helt og ærlig at om du er stolt av deg selv og ikke forventer å bli oppfattet som dum og deilig, så vil ikke omgivelsene dine gjøre det heller. Da er jo heller problemet ditt at du ikke treffer nok single, oppgegående, attraktive menn. Hvor ferdes slike menn? :klø: Melde deg inn i en ny forening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Jeg mener uansett helt og ærlig at om du er stolt av deg selv og ikke forventer å bli oppfattet som dum og deilig, så vil ikke omgivelsene dine gjøre det heller. Da er jo heller problemet ditt at du ikke treffer nok single, oppgegående, attraktive menn. Hvor ferdes slike menn? :klø: Melde deg inn i en ny forening?

Hadde også en viss følelse av at vi postet på likt. ;)

Jeg setter pris på rådene dine, bare så det er sagt. Du virker gjennomtenkt, og setter fingeren på mange ulike momenter. Noen jeg har gjenkjennelse på, som sagt, noen jeg har arbeidet med, som sagt (litt gjentagelse her, men det kommer jo tjue svar i timen i denne tråden) Hvor disse mennene er? Ja, det er et himla godt spørsmål. :ler: Og det er vel neste post på programmet.

Jeg får melde meg inn i fekte eller skyteklubb. (jeg kan fekte... er det en homsesport :overrasket: *panikk*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor disse mennene er?

Over alt. I marka, på kjøpesentret, i parken, på nabobordet på en kafe osv.

Sjekk selv i stedet for å vente på en fornuftig mann fra spraydate el.

Rakrygget, selvsikker og utadvent så ordner det meste seg.

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Godt du tar det sånn!

Syns egentlig denne tråden tar opp mange universelle ting, men kanskje litt ekkelt at den blir så personlig på/om DEG, spesielt fordi de fleste av oss jo ikke kjenner deg.

Ser at du ikke er noe for "ut på byen-sjekking". Men hva med å ta med deg venninner og gå på sånn pub-quiz? Det er sikkert et yndet tidsfordriv for single, oppegående menn, og ikke sånn fyllerøre.

Eller melde deg inn i Klanen :ler: der er det mange menn. I alle varianter ;)

Eller.... hm. nei, tom for gode (eventuelt "gode"?) ideer nå. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over alt. I marka, på kjøpesentret, i parken, på nabobordet på en kafe osv.

Sjekk selv i stedet for å vente på en fornuftig mann fra spraydate el.

Rakrygget, selvsikker og utadvent så ordner det meste seg.

Lestat: Hvor mange ganger har du vært vitne til at noen faktisk har blitt sjekket opp over frysedisken på Rema? Eller på kafè? Det skjer bare på film! Jeg ville ALDRI sjekket opp en mann som satt med en kaffe og en avis på en kafè.

Endret av Embla s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lestat: Hvor mange ganger har du vært vitne til at noen faktisk har blitt sjekket opp over frysedisken på Rema? Eller på kafè? Det skjer bare på film! Jeg ville ALDRI sjekket opp en mann som satt med en kaffe og en avis på en kafè.  :ler:

Frysedisken på rema har jeg ikke vært borti nei, men jeg har selv blitt forsøkt sjekket opp mens jeg satt og slappet av på kafe med avis ;)

Jeg skjønner ikke hvorfor flere kvinner ikke sjekker aktivt i stedet for bare å sitte å vente på drømmemannen. Jeg kan ikke i mine villeste fantasier se for meg at dette kan bli tatt ille opp hos en mann i alle fall.

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Lestat, foreløbig har jeg Gud hjelpe meg ikke turd det! Jeg har snakket med noen på kafe og sånn, jeg tør litt, men ikke helt. :sjenert:

Kan ikke melde meg inn i Klanen, jeg er jo Start-fan! (Aha, der har vi hele problemet, kanskje?)

Og ja, Embla, tråden tar opp universelle ting, må distansere meg litt, for å ikke ta det personlig. Jeg skjønner jo stort sett hva folk mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Lestat: Hvor mange ganger har du vært vitne til at noen faktisk har blitt sjekket opp over frysedisken på Rema? Eller på kafè? Det skjer bare på film! Jeg ville ALDRI sjekket opp en mann som satt med en kaffe og en avis på en kafè.

Jeg har hørt om folk som fant hverandre i kassa på Rimi, på Posten eller på café. Det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lestat, foreløbig har jeg Gud hjelpe meg ikke turd det! Jeg har snakket med noen på kafe og sånn, jeg tør litt, men ikke helt. :sjenert:

Ok, jeg skjønner at det kan vare en liten barriere og komme over.

Her er et par mentale tyvtriks jeg brukte for å komme over den barrieren når jeg var på sjekkemarkedet:

1. Rams opp minst 5 fine ting om deg selv inni hodet ditt før du begynner å snakke med en fremmed.

- Dette gjør at man føler seg tryggere på seg selv, og det er gjerne disse egenskapene man ubevist viser senere i samtalene

2. Overbevis deg selv om at du ikke sjekker, kun er interresert i å snakke med nye mennesker.

- Møter man ikke interrese blir ikke fallhøyden så stor. Man sjekket jo tross alt ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Blir tørr i munnen av å tenke på det!

(jeg gjorde det en gang, kjempehyggelig mann, vi pratet lenge, dette var på kafe, også ble han plutselig veldig taus og panisk, også kom kona hans inn med to unger :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tørr i munnen av å tenke på det!

(jeg gjorde det en gang, kjempehyggelig mann, vi pratet lenge, dette var på kafe, også ble han plutselig veldig taus og panisk, også kom kona hans inn med to unger  :sjenert: )

Joda, et par bommerter blir det, men de blir i det minste en morsom historie senere :)

Dessuten er det jo faktisk interresant å snakke med nye mennesker. Uavhening av sjekking kan de jo ofte tilføre nye perspektiver og tanker. Man har ikke noe å tape ...

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg ser det, og er med på det. Men ja, det er en barriere, sikkert også fordi jeg ikke har lyst til å være desperat søkende, eller på noen som helst måte uttrykke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du.

Hun ene i Dovereklamen. Mener du noe om henne som person?

Mulig hun har store pupper. Kanskje hun til og med har trutmunn?

Og da spør jeg igjen... Har du en formening om henne som person da? Har du det så sier det seg selv at du bygger det på et veldig tynt grunnlag.

Og sammenligningen du kom med syns jeg ikke faller helt på plass, men jeg ville bare få frem et eksempel.

Nå er det også viktig å få frem at hun (glamourgirl) er opptatt av hvordan folk oppfatter henne ute i den virkelige verden. det er jo det saken dreier seg om. Jeg tviler på at hun har registrert seg her for å sjekke menn på KG?

Mitt poeng til NinaKanin som jeg gjentar nå igjen er at man kan ikke sitte å slenge ut av seg så mange stygge ord uten å ha informasjon om personen.

Den informasjonen hadde hun helt sikkert fått hvis hun gadd å bruke tid på det.

Det virker som om noen her ikke skiller i mellom glamourgirls problem ute i verden hvor ting egentlig foregår, og her inne. Jeg tipper hun driter i hva dere syns om hennes avatar/nick (uten at jeg skal snakke for mye for henne)?  :roll:

TS sier at hun IKKE fremstår sånn i det virkelige liv, og helt ærlig... det forsto jeg uten at hun behøvde å si det. Gjorde virkelig ikke du det???

Jeg har uthevet noe jeg fant veldig provoserende.

Nå lagde ikke glamourgirl denne tråden for å fremheve seg selv utseendetmessig, noe hun la vekt på i hovedinnlegget sitt også og enda er kvinner kvinner verst. Fy flate, jeg blir så flau.

At det går an å bli smålig som det siste du skrev. Hun skrev da vitterlig meg ikke innlegget for å fremheve seg selv!

Jeg tror ikke hun har lav selvtillit i det hele tatt og en annen ting... har ikke dette blitt en diskusjon? Da er vel mission complete da?

Les innlegget hennes igjen. hun spør om råd i det virkelige liv. Hun skryter ikke av sitt utseendet, hun bare forteller saken som den er. Skjønner du mer nå? *leke mongo* :sprettoy:

Vel, nå snakker jeg generelt om dating på nettet, og sammenheng mellom hva man reklamerer med og hvilke målgrupper man treffer med reklamen, enten det er reklame for vaskepulver eller seg selv ved nettdating.

Hvem ts er i den virkelige verden var ikke mitt tema i det hele tatt. Hun har jo selv sagt at hun har registrert seg (nå også slettet seg) på en del date-sider, med samme resultat, hun treffer feil menn. Ergo, hun må reklamere med andre ting enn hun gjør nå, hva det nå enn er......for det treffer ikke riktig målgruppe.

Jeg skjønner at du ikke er helt med her, så jeg skal overse den "leke mongo"-greia di, du er mest opptatt av å forsvare ts, og ser ikke helheten og nøytraliteten i dette. Jeg skrev ikke mitt innlegg for å tråkke på ts, men for å belyse det Nina K har kommet med på en annen måte, og for å si at utseendet trenger ikke alltid å trekkes fram, da det ikke alltid har positive effekter.

Ja, jeg oppfatter jenter generelt som usikre når de ved hver anledning, også her inne, bare må få fram at de ser bra ut. Jeg har sett mange eksempler på det, og "nødvendigheten" av det forundrer meg. Jeg tenkte ikke spesifikt på ts da jeg skrev det, og slett ikke på dette innlegget hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det, og er med på det. Men ja, det er en barriere, sikkert også fordi jeg ikke har lyst til å være desperat søkende, eller på noen som helst måte uttrykke det...

Hva er desperat med å prate med nye mennesker, og vise at man interreserer seg for folk da ?

Ingenting. At man skal være reservt og helst ikke snakke med fremmede (uten støtepromille) er noe vi i kalde nord går å innbiller oss. Helt utrolig kjedelig spør du meg. Det er veldig befriende med folk som gir en lang marsj i det tullet der.

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Nabodama, takk for presisering! (selv om jeg tror jeg tolket deg mer som du mente)

Når det gjelder nettdating, tror jeg ikke det bare er hvordan man presenterer seg, også forum som er valgt. Spray som jeg har slettet meg fra, ble fryktelig useriøst.

Jeg beskrev meg, uten bilde, slik som jeg ønsker å bli oppfattet (ingen vekt på pupp og blond, altså) at jeg ønsket meg kjæreste/partner, at jeg er kristen, hva interessene mine er osv...

Allikvel fikk jeg stadige henvendelser som, du er så fin på bildet (?) skal vi pule, vil du være elskerinna mi. De få jeg møtte IRL hadde et så forkvaklet selvbilde i forhold til hvordan de ble oppfattet, og presenterte seg skriftlig at det var en fryd...

Igjen min utseende fokusering her, som jeg skjønner har falt flere tungt for brystene *krmt* har jeg helt ærlig og alvorlig trodd at ble tatt humoristisk og med en stor klype salt.

Dette er den første tråden (tror jeg) der jeg har omtalt meg selv som pen. (for jeg vet at det er øyet som ser, og mine øyne ser ikke alltid pen, det skal jeg love deg, men godt hjerte det ser de ganske ofte)

Ikke alt her var til deg Nabodama ;)

Endret av glamourgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest glamourgirl
At man skal være reservt og helst ikke snakke med fremmede er noe vi i kalde nord går å innbiller oss. Helt utrolig kjedelig spør du meg. Det er veldig befriende med folk som gir en lang marsj i det tullet der.

Jammen det gjør jeg! Jeg prater med folk hele tida, på trikken, i køen på posten, på kaffebrenneriet osv, men jeg prater med alle.

Barn, voksne, eldre, kvinner og menn...

Det er når det blir på sjekkestadiet at det fryser til hos meg, for jeg føler det er desperat, kan dessverre ikke forklare mer enn jeg gjør her kjenner jeg. Får det ikke til :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når det blir på sjekkestadiet at det fryser til hos meg, for jeg føler det er desperat, kan dessverre ikke forklare mer enn jeg gjør her kjenner jeg. Får det ikke til :sjenert:

Ta deg en god varm klem når du begynner å fryse

i stedet for å grunne på om du er desperat ;)

Hovedpoenget mitt er vel egentlig. Ikke følg "boka", den er skrevet for folk som har lyst til å kjede seg. Det er ikke desperat å ta ansvar for hvordan man vil ha det. Tvert imot

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er desperat med å prate med nye mennesker, og vise at man interreserer seg for folk da ?

Ingenting. At man skal være reservt og helst ikke snakke med fremmede er noe vi i kalde nord går å innbiller oss. Helt utrolig kjedelig spør du meg. Det er veldig befriende med folk som gir en lang marsj i det tullet der.

Jeg skjønner godt G her! Det er vel noe med at man blir sårbar når man stiller seg klar til avvisning. Det gjør vondt å bli avvist, spesielt om man er et følelsesmenneske med masse antenner ute. Man blir sikkert herdet og kynisk etterhver - men det er jo ikke det som er målet (å bli kynisk). Har ikke de fleste en redsel for å få personligheten sin avvist? (og det tror jeg er verre enn å bli avvist pga utseende), som gjør at vi ikke orker utsette oss for noe så truamatisk som kan gi svikt i selvtillit/selvbilde?

Det er jo ikke noe problem å snakke med fremmede, med mindre man har til hensikt å sjekke opp vedkommende :ler: Med meg selv har det vært slik det var ALLTID bestekameraten til han jeg var forelsket i, som ble forelsket i meg. Det er jo et tankekors - hvorfor var det sånn mon tro? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabodama, takk for presisering! (selv om jeg tror jeg tolket deg mer som du mente)

Når det gjelder nettdating, tror jeg ikke det bare er hvordan man presenterer seg, også forum som er valgt. Spray som jeg har slettet meg fra, ble fryktelig useriøst.

Jeg beskrev meg, uten bilde, slik som jeg ønsker å bli oppfattet (ingen vekt på pupp og blond, altså) at jeg ønsket meg kjæreste/partner, at jeg er kristen, hva interessene mine er osv...

Allikvel fikk jeg stadige henvendelser som, du er så fin på bildet (?) skal vi pule, vil du være elskerinna mi. De få jeg møtte IRL hadde et så forkvaklet selvbilde i forhold til hvordan de ble oppfattet, og presenterte seg skriftlig at det var en fryd...

Igjen min utseende fokusering her, som jeg skjønner har falt flere tungt for brystene *krmt* har jeg helt ærlig og alvorlig trodd at ble tatt humoristisk og med en stor klype salt.

Dette er den første tråden (tror jeg) der jeg har omtalt meg selv som pen. (for jeg vet at det er øyet som ser, og mine øyne ser ikke alltid pen, det skal jeg love deg, men godt hjerte det ser de ganske ofte)

Ikke alt her var til deg Nabodama  ;)

Neida, jeg skjønte det ;)

Jeg har, som jeg sa, heller ikke adressert det jeg skrev om til deg, det var mer en generell betraktning. Når det er sagt, har jeg heller ikke lagt spesielt merke til at akkurat du har markedsført deg gjennom det å være pen her inne, men jeg har lagt merke til at endel gjør det i enkelte tråder.

Spray-date, ja. Det tror jeg er så useriøst som det kan bli, så ikke vær skuffet over akkurat det. Jeg traff forresten mannen min gjennom nettvenn, det var mer seriøst på den tiden, ihvertfall. Og jeg likte godt at en ble kjent med det som var på innsida først. Vi sendte ikke bilder til hverandre engang før vi møttes, en var nok litt mer anonym for 5 år siden ;) Vet at det er litt annerledes nå.

Møtte også endel bommerter, som trodde de var guds gave til kvinnen osv, men som heller var tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...