Gå til innhold

Utseende og innside

Gjest glamourgirl

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl
Hva var det nå denne tråden handlet om, igjen?

At jeg ikke har hjerne eller menn, fordi jeg har store pupper, og kaniner skriver i fylla, vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(og de som ikke forstår at "I wish these were brains", med bilde av puppene ved siden av er selvironi og humor, har en annen type humor enn meg.)

Jo selvfølgelig. Men nå er jo faktisk problemstillingen din at menn kun ser dine ytre kvaliteter og ikke dine indre - og at du treffer feil type menn. Og du sier at det er selvironi og din måte å tulle på. Men du har skrevet utrolig mange tulleinnlegg om puppene dine, G. Uavhengig av at jeg har sett deg en gang og dine avatarbilder, vet jeg veldig godt at du er blond og har store pupper ut i fra det du skriver, selv om det er tullefjas og selvironi.

Og det er ikke noe galt med det i mine øyne, det er fint å ha selvironi, men det er lett å havne i den andre grøfta og, hvis du skjønner hva jeg mener. Kanskje problemet er at du ikke virkelig TROR på at det finnes menn som kan se noe annet enn pen, blond og store pupper i deg? Kanskje du skal tenke gjennom om kroppen din og penheten din virkelig er noe du vil ironisere over? Kanskje du har opplevd så mange skuffelser ang menn og fokus på det ytre at du ubevisst kjører på pen&pupper når du møter noen du føler deg usikker på?

Hvis man forventer noe av omgivelsene (på godt eller vondt) får man som regel rett. Sier ikke at det ER slik, men det kan være nyttig å reflektere over denne siden av saken og: Hva forventer du, innerst inne, av de menn du møter? Hva tror du, innerst inne, at de vil fokusere på? Og hvilke strategier tyr du til automatisk når du blir stresset eller føler deg usikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke har hjerne eller menn, fordi jeg har store pupper, og kaniner skriver i fylla, vel!

Oi, og nå holder det ikke lengre med en ser jeg. Mann altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, og nå holder det ikke lengre med en ser jeg. Mann altså...

Nei, én kanin er greit nok, men én pupp...?

Endret av Pialitta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man forventer noe av omgivelsene (på godt eller vondt) får man som regel rett. Sier ikke at det ER slik, men det kan være nyttig å reflektere over denne siden av saken og: Hva forventer du, innerst inne, av de menn du møter? Hva tror du, innerst inne, at de vil fokusere på? Og hvilke strategier tyr du til automatisk når du blir stresset eller føler deg usikker?

Her tror jeg du er inne på selve kjernen. Kommunikasjonen tilpasset gjerne utifra de signalene man mottar. Forventer man at menn kun ser på utseende, sender man gjerne signaler ut i fra det, og det blir en selvoppfyllende profeti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg vil frem til. At du kun gikk etter avatar og nick og kom med assosiasjoner ut i fra det. Det var et tynt grunnlag til å komme med assosiasjoner.

Og ordbruken var veldig vulgær, men dette har du jo forklart hvorfor nå.

Selvfølgelig kom hun med assosiasjoner ut i fra det, det er vel ikke rart i det hele tatt.

Tenk på reklame, det bygger jo i det store og hele på hvilke assosiasjoner du får fra et sett med relativt lite informasjon.

Det gjøres nettopp fordi vi mennesker assosierer ting utifra tidligere tillærte erfaringer/oppfatninger.

Altså, hvis du reklamerer med kropp, vil du treffe en helt annen målgruppe enn hvis du reklamerer med andre ting. Og det Nina K skriver er faktisk helt essensielt for problemet til TS.

Det er godt mulig folk ikke skjønner at å legge ut en slik avatar koblet med dette brukernavnet er ment humoristisk, de ser bare ei jente som er voldsomt opptatt av å framheve utseendet sitt, med den følge at det indre dempes av dette. Det kan oppfattes som om utseendet er det hun har å fare med, og lite annet.

Og hvis TS framstår slik på date-sider, vil hun nok fortsatt vekke interesse hos feil menn.

Selv blir jeg også betegnet som sexy og oppsiktsvekkende utseendemessig, men jeg har så og si aldri nevnt noe om det her på kvinneguiden eller andre diskusjonsfora. Hvilken betydning har utseendet mitt her? Jeg er jo her for å diskutere. Det at noen framhever utseendet sitt på slike sider, oppfatter jeg som tegn på lav selvtillit og usikkerhet. "Må de liksom trekke det fram her også?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Embla, ikke nå lenger.

Jeg har "gått veldig bort fra" (høres så politisk ut) det selvfokuset som du viser til her. Da jeg først var på KG, og der jeg var IRL da, stemmer nok med bildet du beskriver, eller spør om stemmer.

På KG har det klart hengt noe igjen. Og ja, da var det muligens galt å skrive dette innlegget her, fordi flere har det inntrykket. Eller kanskje jeg skulle ha bytta nick da jeg begynte å skrive her igjen i høst.

Uansett, jeg har nå det inntrykket at selv om jeg har tonet ned både blondinefaktor, bryster og glamour, så har mange menn en måte å oppfatte kvinner som ser ut som meg på, selv om vi ikke oppfører oss sånn som de tror.

Jeg mener bestemt ikke jeg bevisst ilegger menn "forhåndstanker" om meg, men jeg ser at det kan være noe å skrive meg bak øret.

Endret av glamourgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering!

:ler:

Litt rart, likevel. Jeg er egentlig en ganske slibrig og ekkel liten mannsgris, men til og med jeg forsto etter å ha lest et par av innleggene dine at det befant seg store mengder vett, vidd og engasjement (kort sagt; hjerte og hjerne) bak nicket. Kan det bety at det finnes folk som er enda mer overfladiske enn meg? Det trodde jeg nesten ikke var mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du er inne på selve kjernen. Kommunikasjonen tilpasset gjerne utifra de signalene man mottar. Forventer man at menn kun ser på utseende, sender man gjerne signaler ut i fra det, og det blir en selvoppfyllende profeti.

Ja. Og da er det kanskje viktig å jobbe med hvilket bilde man har av seg selv. Og jeg tror det er fint å være selvironisk men jeg tror også man skal passe seg så man ikke til slutt gjør narr av seg selv, eller reduserer seg selv i sine egne øyne, uavhengig av hva andre oppfatter. Har man store, flotte pupper skal man være stolt av de! Er man pen skal man være stolt av det. Man trenger ikke unnskylde seg, eller ironisere over det som er unikt og bra ved seg selv.

Og den mannen du ser etter, vet at du ikke er dum fordi om du er velskapt, og han ser på det at du er velskapt som et pluss, i tillegg til at du er et herlig menneske på innsiden. Det er jeg 100% sikker på, G! (og hvis du også blir 100% sikker på det, så dukker han opp!) ;)

Endret av Embla s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Alfie! Tydeligvis er det det.

Og jeg ser at når kvinner skal fortelle andre kvinner hvordan menn oppfatter dem, kan det fort blir hett.

Men som jeg vel har sagt noen ganger, det er greit, jeg visste det kom til å komme noe, men ikke at det skulle bli dobbeltsifra sidetall... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det hett! :overrasket:

Nå påpekte jo faktisk Glamourgirl i hovedinnlegget at hun var klar over at puppeavataren kanskje ga litt gale signaler i forhold til det hun ville har råd om, nemlig dating...

Menneh, Glammy: Testet ut noen nye datingsider i det siste kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Ja. Og da er det kanskje viktig å jobbe med hvilket bilde man har av seg selv. Og jeg tror det er fint å være selvironisk men jeg tror også man skal passe seg så man ikke til slutt gjør narr av seg selv, eller reduserer seg selv i sine egne øyne, uavhengig av hva andre oppfatter.

Ja, og det var (som jeg prøvde å formulere over, og også tidligere) nok en større del av min "tidligere glam-girl-persona". Jeg lot stadig folk ha moro av, og le av meg på min bekostning, og det ble helt feil.

Tror jeg nevnte tidligere dette med selvbilde, immage og uttrykk, når disse stemmer overens er man nok tryggere både utenpå og inni enn det man er når de ikke gjør det.

Jeg mener mine stemmer overens nå.

Endret av glamourgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser at når kvinner skal fortelle andre kvinner hvordan menn oppfatter dem, kan det fort blir hett.

Eller når kvinner skal fortelle andre kvinner hvordan andre kvinner misoppfatter deres oppfatning av hvordan kvinnene egentlig beskrev hvordan mannen skulle oppfatte kvinnene selv om de andre kvinnene kanskje ikke forsto hvordan kvinnene var i stand til å forstå at dette ikke var den enkleste sak i verden på tynt grunnlag og med stigende promille når man samtidig skulle formulere seg på en måte som ikke var til å misforstå verken for andre kvinner, eventuelt interesserte menn eller trådstartere som kanskje hadde sett for seg en diskusjon som forløp litt annerledes.

Kort sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

... Og jeg tror det er fint å være selvironisk men jeg tror også man skal passe seg så man ikke til slutt gjør narr av seg selv, eller reduserer seg selv i sine egne øyne, uavhengig av hva andre oppfatter. Har man store, flotte pupper skal man være stolt av de! Er man pen skal man være stolt av det. Man trenger ikke unnskylde seg, eller ironisere over det som er unikt og bra ved seg selv.

Ubetinget enig.

Jeg har et etablert hatforhold til janteloven jeg også.

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...