Nabodama Skrevet 28. november 2006 #241 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg skjønner godt G her! Det er vel noe med at man blir sårbar når man stiller seg klar til avvisning. Det gjør vondt å bli avvist, spesielt om man er et følelsesmenneske med masse antenner ute. Man blir sikkert herdet og kynisk etterhver - men det er jo ikke det som er målet (å bli kynisk). Har ikke de fleste en redsel for å få personligheten sin avvist? (og det tror jeg er verre enn å bli avvist pga utseende), som gjør at vi ikke orker utsette oss for noe så truamatisk som kan gi svikt i selvtillit/selvbilde? Det er jo ikke noe problem å snakke med fremmede, med mindre man har til hensikt å sjekke opp vedkommende Med meg selv har det vært slik det var ALLTID bestekameraten til han jeg var forelsket i, som ble forelsket i meg. Det er jo et tankekors - hvorfor var det sånn mon tro? ← Kanskje fordi du var deg selv når du snakket med bestekameraten, det var ikke noe som sto på spill.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #242 Del Skrevet 28. november 2006 Kan ikke melde meg inn i Klanen, jeg er jo Start-fan! (Aha, der har vi hele problemet, kanskje?) ← Der har vi det ja! Men kjære deg, det er da ingen som har sagt at du skal HEIE på Vålerenga? Du skal møte oppegående menn du. (kanskje et dumt forslag, men der er det i allefall masse menn av ulik kvalitet etter hva jeg har skjønt) Kanskje Start-supporterne har en filial der du bor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #243 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Kanskje fordi du var deg selv når du snakket med bestekameraten, det var ikke noe som sto på spill.... ← Akkurat det tror jeg og! Og det tror jeg kanskje gjelder i større og mindre grad for mange jenter og kvinner rundt om? Og er kanskje en nyttig ting å legge seg på minnet hvis man er singel og på utkikk, slik at man kan prøve å motvirke den effekten? Endret 28. november 2006 av Embla s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 28. november 2006 #244 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Morsom tråd å lese. Jeg må bare si nok en gang at jeg blir oppgitt av å lese alle som beskylder nina k for å forhåndsdømme denne glamourgirl, det er jo nettopp det denne tråden handler om!! Tråden handler om at hun lurer på hvordan hun kan tiltrekke seg menn som ser henne for personligheten og ikke utseendet. Når noen da kommer med et ærlig svar om hvordan vedkommende oppfatter henne ut i fra hvordan hun fremstiller seg, blir det oppstyr delux og hele vennegjenger går ut og forsvarer henne og protesterer mot grusomheten det er å si noe om en person før man kjenner vedkommende. DET ER JO DETTE TRÅDEN HANDLET OM!!!!! Å skape seg et inntrykk av folk utifra utseendet er realiteten, det er noe alle folk gjør uansett om man vil innse det eller ikke. Greia er at i steden for å ta opp kampen mot noe som likevel ikke kan forandres, må man innse at slik er det og slik kommer det alltid til å være. Det første møtet med en person vil være farget av utseendet til vedkommende. Vil man bli oppfattet som den man er, så må man være seg bevisst på førsteinntrykket og oppføre seg som og kle seg etter slik man ønsker å bli oppfattet. Da hjelper det ikke å tenke at "jammen dype utringninger og mye sminke og bleika hår er jo MEG". Hvis det er slik man trives og ikke er villige til å forandre på det så sier det noe om en person synes jeg. Da har man innrømmet at utseendet er viktig og da får man ta konsekvensene av det. At man feks. går med dype utringninger i selvironiens navn, er det vanskelig for andre å vite før man blir kjent med vedkommende. Slik er det bare, man kan ikke forvente at folk skal kunne skille mellom selvironi og "oppmerksomhetssyk" eller "utseendefiksert" uten at man kjenner vedkommende. Og er det virkelig nødvendig å henge seg så til de grader opp i ordvalget? Endret 28. november 2006 av *melis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #245 Del Skrevet 28. november 2006 Sånn tilbake til utgangspunktet (og uavhengig av trådstarters person). Det er ingen som har det spesielt lett. Alle må lete, alle må ta initiativ, alle må vise sine beste sider og alle må gi potensielle partnere en sjanse til å vise deres beste sider. Dessuten må alle takle å bli avvist. Attraktive personer mangler ofte erfaring fra en eller flere av disse "aktivitetene". Likevel tror jeg svært attraktive damer har noen spesielle problemer. De har nemlig ofte en ring av beilere rundt seg. Det gjør at mange menn ikke gidder å ta kontakt. Det kan oppleves som nedverdigende å måtte stå i kø bare for å få lov til å prøve seg på en dame. Derfor bør hun være flink til å måke vekk dem som ikke er interessante slik at andre menn slipper til. Eventuelt bør hun være flink til å ta initiativ selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #246 Del Skrevet 28. november 2006 Melis, like mange som har forsvart NinaKanin, som det er som har forsvart meg. Og det er helt greit. Det at jeg har snakket om "ordvalget" sikkert 200 ganger er for å presisere at jeg skjønte hva NinaKanin mente, men jeg syns ordvalget var unødvendig. Dette også til alle se som trodde/var redd for at jeg ble såret. Når en tråd tar av som denne gjør kan ting bli litt skjevt, får man vel pent si! Du har så rett, dette er jo en tråd som har om hvordan man framstår og blir oppfattet. Jeg har sikkert også presisert hundre ganger at jeg ikke har utringa-silikon-bleka-hår-look, men man får bilder i hodet når man hører en beskrivelse, og om ikke den er helt korrekt, så kan ikke jeg styre det. Ellers snakket jeg med mamma i stad, hun hadde følgende å si: (på bergensk) "Kallar du deg GLAMOUR? GLAMOUR? Då tenkar eg på sånne horar i nettingsstrømpar, eller de derre Garlic Girls!" If it's not one thing, it's your mother Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #247 Del Skrevet 28. november 2006 Likevel tror jeg svært attraktive damer har noen spesielle problemer. De har nemlig ofte en ring av beilere rundt seg. Det gjør at mange menn ikke gidder å ta kontakt. Det kan oppleves som nedverdigende å måtte stå i kø bare for å få lov til å prøve seg på en dame. Derfor bør hun være flink til å måke vekk dem som ikke er interessante slik at andre menn slipper til. Eventuelt bør hun være flink til å ta initiativ selv. ← ganske på kornet... Og det siste er skummelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 28. november 2006 #248 Del Skrevet 28. november 2006 "Kallar du deg GLAMOUR? GLAMOUR? Då tenkar eg på sånne horar i nettingsstrømpar, eller de derre Garlic Girls!" If it's not one thing, it's your mother ← Håper dessuten du forstår at det ikke var meningen å kritisere deg, nå snakket jeg generelt om folk som klager over at de tiltrekker seg feil type menn og som ikke kobler at det kan ha noe med klesstilen og hvordan de fremstiller seg selv å gjøre. Og folk som nekter å innse realiteten: nemlig at utseendet alltid vil ha noe å si for førsteinntrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #249 Del Skrevet 28. november 2006 Hører for meg en dame på bergensk som roper ut i røret! Kanskje du må øve på å bli bittelittegranne mer "drittsekk" da? (det er vel noe av det de som kjenner deg godt har sagt i denne tråden og - at du er for snill mot menn som ikke er bra for deg, og som kanskje skygger for de gode) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #250 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Melis og EmblaS! Jeg sier bare (med Start-fandialekt): "Æ tar de te mæ!" Til gode råd, og tanker. Og om det som ikke "handler" om meg, men som allikevel kan være poenger: "DRID i de'!" Noe av det jeg har tatt til meg er: - å ikke være så forbanna people-pleaser til ei hver tid - folk vil bruke førsteinntrykket og useendet som målestokk - ikke bruke lang tid på å avvise unødvendige mennesker for ikke å såre dem - være obs på grensen mellom selvironi og selvfordummelse - ( og å gå med høyhalset genser og kjøpe meg Minimizer-bh ) Endret 28. november 2006 av glamourgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialitta Skrevet 28. november 2006 #251 Del Skrevet 28. november 2006 If it's not one thing, it's your mother ← Fantastisk morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #252 Del Skrevet 28. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 28. november 2006 #253 Del Skrevet 28. november 2006 Mitt poeng til NinaKanin som jeg gjentar nå igjen er at man kan ikke sitte å slenge ut av seg så mange stygge ord uten å ha informasjon om personen. Den informasjonen hadde hun helt sikkert fått hvis hun gadd å bruke tid på det. ← og så sier jeg igjen til deg kjære bianca: jeg hadde aldri i livet sagt slike ting om jeg sa dem om personen. derfor presiserte jeg, og presiserer ennå, at det kun var snakk om avatar og nick. jeg trengte ikke, og ville ikke, og det var ikke behov, for denne "informasjonen" som du snakker om. jeg fortalte glamourgirl hva som sto i fare for å skje med førsteinntrykkene hennes om/hvis/muligens hun gjorde det samme på andre nettsteder, eller eventuelt virkeligheten, som her på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 28. november 2006 #254 Del Skrevet 28. november 2006 Glamourgirl: Jeg har ikke gjentatt dette med avatar og nick fordi jeg ikke har forstått at du ikke er sånn Jeg gjentar det fordi Bianca ikke evner å forstå tanken og poenget bak mitt aller første innlegg i denne tråden, som desverre har gjort at ting har sporet litt av. Mitt innlegg var ment som et PS fra noen som ikke kjenner deg, noe som ofte kan være verd å ta med seg når man snakker om førsteinntrykk og sånn. Jeg forso allerede etter ditt første svar til meg at "ok, hun er ikke sånn som avatar og nick gir inntrykk av, supert, da trodde jeg riktig!". For jeg trodde aldri at du var sånn. Jeg sa bare hva hjernen min automatisk hentet i bak-huet liksom.. Så når jeg terper og terper på dette med avatar og nick så sier jeg ikke "jo men du ser sånn ut så da er du sånn hahahahaa". Det har jeg forstått for leeeenge siden. Og til dere som sier jeg skal "sette meg inn i saken" og burde vite noe om Glamourgirl: Jeg har nesten ikke vært på forumet på eeevigheter, så å forvente at jeg kjenner hver eneste bruker her inne er litt for mye å forlange, selv fra en Kanin Så jeg får snu på spørsmålet: Kjenner alle her inne meg? Vet alle her inne hva jeg står for? Hvilken personlighet jeg har i virkeligheten i forhold til her inne? Har alle her i denne tråden lest nok innlegg fra meg til å ha dannet et korrekt bilde av meg som person? Nei jeg tror ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 28. november 2006 #255 Del Skrevet 28. november 2006 Melis, like mange som har forsvart NinaKanin, som det er som har forsvart meg. Og det er helt greit. Det at jeg har snakket om "ordvalget" sikkert 200 ganger er for å presisere at jeg skjønte hva NinaKanin mente, men jeg syns ordvalget var unødvendig. Dette også til alle se som trodde/var redd for at jeg ble såret. Når en tråd tar av som denne gjør kan ting bli litt skjevt, får man vel pent si! Du har så rett, dette er jo en tråd som har om hvordan man framstår og blir oppfattet. Jeg har sikkert også presisert hundre ganger at jeg ikke har utringa-silikon-bleka-hår-look, men man får bilder i hodet når man hører en beskrivelse, og om ikke den er helt korrekt, så kan ikke jeg styre det. Ellers snakket jeg med mamma i stad, hun hadde følgende å si: (på bergensk) "Kallar du deg GLAMOUR? GLAMOUR? Då tenkar eg på sånne horar i nettingsstrømpar, eller de derre Garlic Girls!" If it's not one thing, it's your mother ← da håper jeg du fortalte moren din at du ble såret for at hun kunne assosiere nicket ditt med horer når hun attpåtil kjenner deg som person!! Håper noen NÅ ser hva jeg sa i mitt første innlegg. Ikke mer enn mora til glammy'en sa selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. november 2006 #256 Del Skrevet 28. november 2006 Håper noen NÅ ser hva jeg sa i mitt første innlegg. Ikke mer enn mora til glammy'en sa selv ← så siden mora kan si det, så er det greit? det kan ikke være at mora til glammy også reagerer litt ufint? personlig forstår jeg meg ikke på mannfolka som dømmer mennesker (som glammy) på en så ufin måte ved bare ett blikk og ett førsteinntrykk og dermed handler på sin dom, jeg forstår heller ikke verken Ninakanin eller moren til glammy og deres uttalelser, jeg forstår hva dere mener dere uttrykker, men jeg forstår dere like lite som jeg altså forstår disse mannfolka som tenker sex bare pga hvordan personen SER ut. jeg tror ikke mannfolka mener det vondt, jeg tror ikke de skjønner at det de gjør kan være sårende engang, på lik linje med at jeg ikke tror at ninakanin go moren til glammy mener noe vondt med å slenge ut sine første tanker og heller ikke forstår at det kan være sårende. så den delen forstår jeg, den delen jeg ikke forstår, er at de ikke forstår det. (det ble fryktelig klart i hodet mitt, men jeg ser at det kan være vanskelig å forstå hva jeg sa der... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 28. november 2006 #257 Del Skrevet 28. november 2006 og jeg forstår ikke hvordan folk klarer å legge seg mette om kvelden og vite at barn sulter i afrika sorry, men verden er en kjip plass. folk tenker kun på seg selv og er dømmende og forutinntatte. jeg sier ikke det er riktig, men jeg sier bare hva jeg ser! Hun spurte. Og fikk svar. Mente å såre? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #258 Del Skrevet 28. november 2006 Aline; mener du å si at du går rundt i verden fullstendig tabula rasa i forhold til hvordan mennesker ser ut, kler seg og ter seg? Det er i såfall ganske oppsiktsvekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. november 2006 #259 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Aline; mener du å si at du går rundt i verden fullstendig tabula rasa i forhold til hvordan mennesker ser ut, kler seg og ter seg? Det er i såfall ganske oppsiktsvekkende. ← nei, men jeg forteller dem det ikke og gjør mitt beste for å ikke handle etter førsteinntrykket (altså, blir gjerne bedre kjent med folket dersom det av en eller annen grunn er interessant å gjøre mer en en tanke, som å aggere på det eller fortelle vedkommende om tanken). sier ikke jeg er feilfri, jeg sier bare at jeg ikke forstår folk som klår bare fordi de ser store pupper og regner med at siden dama SER sex ut, så er det fritt frem. problemet til glammy er neppe alle de som går forbi og i sitt stille sinn tenker "wow, store pupper" eller annet, problemet er vel de som ser henne og aggerer utifra deres førsteinntrykk, det er den jeg ikke forstår og det er den jeg gjør mitt beste for ikke å gjøre. Endret 28. november 2006 av aline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 28. november 2006 #260 Del Skrevet 28. november 2006 Har ikke lest hele tråden, så svarer ut fra innlegget til Glamourgirl. Du skriver at du vet hvilke menn du liker, men likevel spør du hvor du kan treffe menn som liker deg som du er, og ikke utelukkende er interessert i kroppen din. Hva med å snu på det og spørre hvor du finner den type menn du ønsker å treffe? Jeg tenker at du må omgås feil mennesker hvis du kun møter menn som er slik du beskriver dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå