Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #161 Del Skrevet 28. november 2006 .. og da burde vel du kanskje være den første til å vite at avatar ikke alltid gjenspeiler det vi virkelig er. ... jeg feks. er hverken så sprek eller stressa som bena mine skulle tilsi ← Alle vet vi vel det, men uavhengig av det jeg vet om det, så vet jeg også at jeg ubevisst forbinder folk med avatarene sine - om ikke helt konkret. Og en ting er at man legger ut bilde av en stygg eller vakker kvinne (jeg hadde også mine grunner til å velge den stygge, gamle avataren min - det var et bevisst valg, for å si det sånn.) - en annen ting er at hvis noen legger ut bilder av selg selv som minner om glamourmodell-bilder (godt mulig at bildet var humoristisk ment, men jeg tror veldig mange tenkte på litt annet enn humor når de ser et bilde av kjempestore pupper som holder på å sprenge en nedknappet sykepleieruniform), og er veldig åpen om at "joda, dette er mine pupper" og ellers er veldig frampå mht å fortelle at "jeg har store, fine pupper" da er det ikke veldig rart om andre sitter igjen med tanker om at vedkommende er litt ekstra glad i å få oppmerksomhet for puppene sine og at vedkommende kanskje spiller litt på at hun har store pupper og kanskje bruker dette som sjekketriks eller måte å få oppmerksomhet på. Og det syns jeg er dumt hvis man nå har andre kvaliteter å fare med, som jeg er ganske sikker på at G har i massevis! (syns også det er litt viktig å få fram i denne diskusjonen at jeg ikke nødvendigvis tror det er noen motsetning mellom å være smart og deilig. Jeg tror dum&deilig er en myte. Jeg tror ikke alle glamourmodeller nødvendigvis er dumme, jeg tror ikke jenter som ofte skifter sexpartner nødvendigvis er dumme og jeg tror ikke at jenter som liker å vise fram kroppen sin nødvendigvis er dumme. ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialitta Skrevet 28. november 2006 #162 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Endret 28. november 2006 av Pialitta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 28. november 2006 #163 Del Skrevet 28. november 2006 forstår du alltid alle hannkjønn? ← Dette var et sidespark til dere som ikke klarer å forstå hverandre i denne tråden. Men det forsto du kanskje ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #164 Del Skrevet 28. november 2006 Ang det NinaK sa, så er jeg enig i at det var dårlig ordvalg, men budskapet var vel ganske utvetydig: NinaK asosierer jenter som legger ut sånne bilder av seg selv med noe annet enn det G forteller at hun ønsker å framstå som. G begynner jo tråden med å beklage seg over at menn ikke ser forbi hennes sexy ytre og slik jeg leste NinaK var det et (klønete?) forsøk på å forklare henne at "så lenge du syns det er greit å framstå/profilere deg slik du gjør på avataren din, er det kanskje ikke så rart at menn ikke tenker på hjernen din". Hvis du vil bli sett for dine indre kvaliteter er det ikke noe sjakktrekk å opptre i nedknappet sykepleieruniform. NinaK kjenner jo ikke G så hun tenkte kanskje at G spiller like mye på at hun har store pupper i virkeligheten som hun har gjort på forum? Slik tolket i allefall jeg NinaK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 28. november 2006 #165 Del Skrevet 28. november 2006 Selvfølgelig var det klønete, jeg var jo dritafull Får være måte på å forvente ordsjonglering klokka fem på natta... Og det der med å slå i ansiktet: Jeg slo jo ikke deg, Glam, for det var jo ikke deg jeg pratet om!! Men nicket ditt!! Hvis du føler deg såret for ting som ikke er rettet mot deg, så tror jeg du ofte blir unødvendig lei deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 28. november 2006 #166 Del Skrevet 28. november 2006 Ang det NinaK sa, så er jeg enig i at det var dårlig ordvalg, men budskapet var vel ganske utvetydig: NinaK asosierer jenter som legger ut sånne bilder av seg selv med noe annet enn det G forteller at hun ønsker å framstå som. G begynner jo tråden med å beklage seg over at menn ikke ser forbi hennes sexy ytre og slik jeg leste NinaK var det et (klønete?) forsøk på å forklare henne at "så lenge du syns det er greit å framstå/profilere deg slik du gjør på avataren din, er det kanskje ikke så rart at menn ikke tenker på hjernen din". Hvis du vil bli sett for dine indre kvaliteter er det ikke noe sjakktrekk å opptre i nedknappet sykepleieruniform. NinaK kjenner jo ikke G så hun tenkte kanskje at G spiller like mye på at hun har store pupper i virkeligheten som hun har gjort på forum? Slik tolket i allefall jeg NinaK. ← jeg kjenner Glam like godt som gutta hun møter i livet sitt, på nett eller i virkeligheten, gjør når de først møter henne. Førsteinntrykk er kjempeviktig, og som noen her har allerede sagt så gidder ikke mannfolk som allerede har stemplet noen som "feil for meg" å prate med dette mennesket. Jeg la merke til at Glam hadde lett på internet etter type, og jeg tenkte at det ikke var rart det var uten hell om hun profilerte seg i samme stil som her inne, fordi man ubevisst kobler det til negative ting! Hvordan jeg formulerte meg var selvsagt ubehagelige ord, men jeg bruker masse ord når jeg prater, og det er klart det siver ut noen ubehagelige når jeg assosierer nick og avatar med det jeg gjør.. poenget mitt VAR jo nettopp det at hun trolig ikke var sånn som dette og derfor kunne tjene på å legge om stilen, da jeg ikke så poenget i å fokusere på noe som ikke betyr noe og som ikke er "deg" når det er så mye mer ved en selv! jeg forsto jo selvsagt på glammy sitt første innlegg at hun IKKE var alt dette. det var derfor jeg kunne tillate meg å bruke ord som flyfille osv, fordi hun nettopp hadde presisert at hun IKKE var det!!! så hvorfor skulle disse ordene være slemme eller sårende, når det allerede var stadfestet at dette IKKE var glammy!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialitta Skrevet 28. november 2006 #167 Del Skrevet 28. november 2006 NinaK: Jeg forstår hva du mener, og tror ikke du mente det på noen vond måte, men heller som konstruktiv tilbakemelding. (Drita full konstruktiv tilbakemelding ) Men Glammys poeng, og mitt også, var vel heller at ordene du brukte ikke er særlig hyggelige å bruke om andre jenter generelt sett. Altså uansett hvilken sammenheng man bruker dem i. Jøss, så engasjerte folk blir i denne tråden! Moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #168 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg tror kanskje noen er støtt over at en jente/kvinne kan ta slike negative ord i bruk om medsøstre i det hele tatt. Og det er jo selvfølgelig en uting. Akkurat som det er en uting å bruke densettende ord om alle andre også. Men jeg skjønner ikke at man skal henge seg så opp i et lite heldig ordvalg - går det ikke heller an å se på hva NinaK faktisk mente å uttrykke? Sluse, flyfille, osv er vel folkelige begreper på "promiskuøs atferd" og NinaK peker på at hvis man markedsfører seg på en viss måte, vil folk sette deg i bås som promiskuøs eller i bås med jenter som syns det er morsomt og greit å vise fram puppene sine til hvem som helst. Jeg kan godt se for meg at mange menn jeg kjenner ville sagt: "Oi, hun hadde store, fine pupper, men kvinner som syns det er morsomt å vise fram puppene på den måten har jeg lite til felles med, selv om hun er både smart og og empatisk". Rett og slett fordi noen reagerer negativt på den type oppmerksomhetssøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #169 Del Skrevet 28. november 2006 (mange trodde også at jeg var en mann. Tydeligvis tenkte de det siden de så det som for utrolig at en kvinne frivillig vil ha et bilde av en STYGG og GAMMEL kjerring som avatar). ← For det meste feil for min del. Jeg trodde du var mann da jeg leste det første innlegget jeg så av deg. Nicket ditt oppfattet jeg som en hån mot dem som er her for å ha det gøy, særlig fordi jeg koblet det til en nøktern skrivestil i nevnte innlegg. Avataren dro vel i samme retning, men var på ingen måte det utløsende. Uansett, etter å ha lest et par andre innlegg av deg senere skjønte jeg at førsteinntrykket var galt. Jeg husker ikke hva jeg tenkte om glamourgirl første gang jeg så nicket og avataren hennes (som jeg tror var av Madonna). Selv om det ikke var så negativt som Ninakanins assosiasjoner, var det neppe positivt. Men et par innlegg senere endret den oppfatningen seg. Og der ligger poenget. Nick, avatar og signatur på nett har veldig lite å si for hvordan man oppfatter en bruker etter å ha lest noen innlegg. Det samme gjelder for utseende, klær og sminke i virkeligheten. Det tar fem minutter med prat for å skjønne at en person er helt annerledes enn førsteinntrykket. Men det kan selvfølgelig slå begge veier. (Konklusjon: Avataren teller ikke. Kan vi nå få puppene tilbake? ) En annen ting er at man ofte selv legger alt for mye i sitt eget utseende. Hvis man har en flekk på skjorten eller hvis man har en miniatyrkvise, føler man at alle legger merke til det. Man får dårlig selvtillit og legger skylden på detaljene hvis noe går galt. Kan det være at hvis man selv er bevisst på sitt ytre, så får man lettere en gal oppfattelse av at andre bare er opptatt av det ytre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #170 Del Skrevet 28. november 2006 Vet du Chephalus, du har sikkert mye rett i det du skriver. Men det er veldig synd hvis en person ikke får sjangse til å "åpne munnen" fordi den andre allerede har gått videre. Og jeg tror også det er utseender og utseendemessige signaler som kan få folk til å avslå fordi det utseendemessige ikke appelerer. (ang meg og mitt gamle nick og avatar - så har du ikke helt rett. Kosemose var så utrolig lite PK (politisk korrekt) og da syntes jeg det var et morsomt nick. Litt fordi jeg var så lei av alt gnålet om at "åh, nå kosemoser dere" og alt snakket om kosemose-gjengene, som jeg aldri har skjønt noe av. Avataren valgte jeg dels fordi jeg syns den er litt "fin/morsom" dels fordi det er så kjedelig med alle de perekte modell-avatarene/avatarene av søte dyr, men aller mest fordi jeg syns det sure fjeset var en herlig kontrast til nicket! Så vet du det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 28. november 2006 #171 Del Skrevet 28. november 2006 Vel, det blir jo en helt annen diskusjon igjen, men jeg er enig i at det ikke er fine ord! Men: Jeg har et fargerikt språk og snakker mye "på spissen", så på "trykk" her på KG så kommer ikke tonefall og ansiktsgrimaser frem, så den lette stemningen og tøyset og tullet kommer ikke frem! Men ja, at man er så rask på labben på slike uttrykk er jo ikke bra.. Men igjen: det er søren ikke rart med disse stønnende frøknene på MTV som ruller rundt og slikker seg rundt munnen i annenhver musikkvideo... Man blir litt preget! Og ikke minst lei av kropp kropp kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #172 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg har tatt bort puppene, jeg skviser dem ikke i ansiktet på tilfeldige mannfok jeg møter. Kaninen, jeg sa ikke at du slo meg i fjeset, men sa på "samme måte som"... På same måte som at du ikke sa at jeg var, men at du tolket som om... Hvordan skulle jeg vite at du var full? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 28. november 2006 #173 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg har tatt bort puppene, jeg skviser dem ikke i ansiktet på tilfeldige mannfok jeg møter. Kaninen, jeg sa ikke at du slo meg i fjeset, men sa på "samme måte som"... På same måte som at du ikke sa at jeg var, men at du tolket som om... Hvordan skulle jeg vite at du var full? ← ja jeg vet det, jeg snakket også i bilde. Som i at jeg ikke gjorde det, for det var jo ikke til deg. Om jeg var full eller ikke har ingenting med saken å gjøre, for igjen, det er ingenting i det første innlegget mitt som tilsier at det er noe du skulle ta deg nær av når du åpenbart hadde mer å fare med enn pupper! Men kjære deg.. Du MÅ tåle slike tilbakemeldinger når du har (hadde) bilder av puppene, med signatur "I wish these were brains", kaller deg glamourgirl og lurer på hvorfor gutta ikke er seriøse og spør på et NETTFORUM! Du MÅ være forberedt på at mennesker som ikke kjenner deg en smule leser og tolker og svarer utifra det. Tenk så trist om jeg faktisk hadde ment at du var dum, tenk så lei deg du hadde blitt da! Da må du ikke legge ut slike tråder om du blir såret av svarene som kan komme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialitta Skrevet 28. november 2006 #174 Del Skrevet 28. november 2006 Tihi.. Forøvrig synes jeg det burde finnes en slags alkolås på forumsider... Man vet aldri hva jeg kan finne på å lire av meg med et par drinker for mye innabords For ikke å snakke om hvor synd man synes på seg selv når man sitter full og alene på nettet kl fem om natta og leser innlegg på singelforumet. "Jeg har ingen venner" og "Ingen er glade i meg" - tanker dukker fort opp da, med potensielt katastrofale innlegg som resultat. En liten digresjon, bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 28. november 2006 #175 Del Skrevet 28. november 2006 Tihi.. Forøvrig synes jeg det burde finnes en slags alkolås på forumsider... Man vet aldri hva jeg kan finne på å lire av meg med et par drinker for mye innabords For ikke å snakke om hvor synd man synes på seg selv når man sitter full og alene på nettet kl fem om natta og leser innlegg på singelforumet. "Jeg har ingen venner" og "Ingen er glade i meg" - tanker dukker fort opp da, med potensielt katastrofale innlegg som resultat. En liten digresjon, bare. ← jeg kom hjem fra byen med min samboer,han hadde okupert badet i over et kvarter med en någet uhyggelig "kebabmage", trykket "nye innlegg" i ren kjedsomhet, og resten er historie.... Sørgelig ja, hehe, men ikke slik du så det for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialitta Skrevet 28. november 2006 #176 Del Skrevet 28. november 2006 Mente ikke at du satt alene, hadde meg selv forrige lørdag i tankene her.. Generelt blir folk mer emosjonelle av seg når de er fulle, og jeg er såvisst intet unntak, selv om jeg har verdens beste venner som er veldig glade i meg. Uff, kebabmage, det hørtes skikkelig uhyggelig ut, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 28. november 2006 #177 Del Skrevet 28. november 2006 Det har ikke slått noen at puppeavataren faktisk kunne vært en smule selvironisk og humoristisk ment da ? Uansett er det rimelig langt unna puppeavatar og "sluse", og det skal faktisk ikke store ordkunstneren til for å ordlegge seg anderledes selv med 3 i støttepromille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #178 Del Skrevet 28. november 2006 åh hallo, jeg sier hva jeg koblet NICKET og AVATAREN til, ikke noe som helst om jenta bak!! Jeg har ikke på noe som helst tidspunkt trodd noe som helst om Glamourgirl som person. ← Jammen du gjorde jo det for du gikk jo ut i fra hva du så der og da. Du spurte aldri om å bli bedre kjent med henne eller om å få informasjon. Men jeg skjønner, mange har vel misforstått deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialitta Skrevet 28. november 2006 #179 Del Skrevet 28. november 2006 Det har ikke slått noen at puppeavataren faktisk kunne vært en smule selvironisk og humoristisk ment da ? Uansett er det rimelig langt unna puppeavatar og "sluse", og det skal faktisk ikke store ordkunstneren til for å ordlegge seg anderledes selv med 3 i støttepromille. ← Enig! Sluse er et ord jeg aldri har tenkt tanken på å bruke om en jente før. Det har med vann og båter å gjøre, ikke mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #180 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Men kjære deg.. Du MÅ tåle slike tilbakemeldinger når du har (hadde) bilder av puppene, med signatur "I wish these were brains", kaller deg glamourgirl og lurer på hvorfor gutta ikke er seriøse og spør på et NETTFORUM! ← Jeg må ikke tåle at det blir brukt ord som sluse! Jeg er ikke lei meg, og jeg hadde ikke blitt lei meg hvis du hadde ment jeg var dum. Deg om det, hadde jeg tenkt. Igjen kun språkbruk jeg reagerte på. (og de som ikke forstår at "I wish these were brains", med bilde av puppene ved siden av er selvironi og humor, har en annen type humor enn meg.) Endret 28. november 2006 av glamourgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå