Gjest Ninakanin Skrevet 27. november 2006 #141 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg skjønner hva du mener, men jeg skjønner også at Glammy ble såret av det du skrev. ← kan noen forklare MEG det da, for det klarer ikke jeg å forstå når jeg ikke har sagt noe som er til å såres for!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 27. november 2006 #142 Del Skrevet 27. november 2006 Så viser man små pupper er man seriøs, men har man store er man dum? Uansett, takk for resten av det du skriver. (jeg så blunket) ← Det finnes jo dem som mener dette da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 28. november 2006 #143 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg vil bare si at jeg støtter deg Nina Kanin. For oss som ikke kjenner Glamourgirl personlig er det vanskelig å komme med råd, og vi må gå ut i fra den informasjonen vi har, nemlig nicket, avataren og det hun skriver. Det er jo også det som er problemet; hvordan hun blir oppfattet av andre. Hva er da bedre enn å få høre fra fremmede mennesker hvordan man blir oppfattet? (Selv om en avatar og noen innlegg på internett er et veldig tynt grunnlag i denne saken) Jeg oppfattet det i alle fall ikke som kritikk eller vondt ment i det hele tatt, men som et forsøk på å hjelpe og komme med råd. At folk som da kjenner henne personlig går til frontalangrep fordi man dømmer henne uten å kjenne henne er litt pussig, da det var nettopp det tråden handlet om i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 28. november 2006 #144 Del Skrevet 28. november 2006 Ut i fra innlegget ditt, vil jo alle se at du er en klok og reflektert kvinne. Derfor må du la mannfolka blir kjent med deg sånn som du er. Hvis du trives med ditt utseende synes jeg ikke du skal forandre det bare for å tekkes de rette mannfolka. Det aller viktigste for oss mennesker er jo å trives som den vi er. Hva med å si til potensielle menn, at du er lei av folk som bare ser utsiden og ikke innsiden. At du vil bli elsket for den du er og ikke kun fordi du har et pent ytre. De mennene som er seriøse vil garantert skjønne at du er mer enn utseende ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 28. november 2006 #145 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Hva med å si til potensielle menn, at du er lei av folk som bare ser utsiden og ikke innsiden. ← Det ville fungert akkurat motsatt av ønsket effekt. Hvis noen poengtere at de er bra på innsiden så ville i alle fall jeg tenkt 1. Tror hun jeg er både blind og dum ? eller 2. Hun må virkelig være korttenkt som får seg til å si noe sånt eller 3. Hun må virkelig være råtten på innsiden siden hun må poengtere at den er bra At komplimentene dreier seg om utseende de første par datene er langt i fra det samme som at mannen kun tenker utseende. Det ytre er det første man får se. Det er faktisk langt større "faresignal" at han gir komplimenter på det indre så tidlig. Tross alt har han ikke hatt tid til å bli kjent med det, og sannsynligvis sier han det bare fordi han vet at mange pene damer er lei av å høre at de er pene, og vil skille seg ut. Litt utspekulert "player-trekk" og bli "sjelelig" så tidlig egentlig. Endret 28. november 2006 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #146 Del Skrevet 28. november 2006 Er en smule satt ut over alle svarene i tråden. NinaKanin, såret? Du skriver: "oj, flyfille, rotajente, sluse, rett hjem" med en gang. jeg kjenner deg ikke, så du må ikke bli såret. For meg blir det litt som å klappe til noen i fjeset og si, nå må du ikke få vondt. Jeg har aldri i mine levedager blitt forbundet med de ordene du brukte, ei heller hørt ordet sluse (i den sammenhengen) før, er vel et av de verste ordene jeg har hørt om en kvinne. Når det er sagt. Jeg skjønte hva du mente, selv om jeg ikke er enig! Jeg ble ikke lei meg, men jeg syns ordbruken var uheldig. Jeg tror kvinner er kvinner verst, og jeg tror ofte kvinner dømmer andre kvinner mer utifra utseende enn hva menn gjør. Men jeg postet tråden på et kvinneforum, og jeg vet at det er mange kloke hoder her Setter uansett pris på at folk svarer, og om jeg ikke er enig i, eller liker alle svarene, så leser jeg dem og tenker: "Gjelder dette meg?" Gjør det ikke det, så gjør det ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 28. november 2006 #147 Del Skrevet 28. november 2006 Det ville fungert akkurat motsatt av ønsket effekt. Hvis noen poengtere at de er bra på innsiden så ville i alle fall jeg tenkt 1. Tror hun jeg er både blind og dum ? eller 2. Hun må virkelig være korttenkt som får seg til å si noe sånt eller 3. Hun må virkelig være råtten på innsiden siden hun må poengtere at den er bra At komplimentene dreier seg om utseende de første par datene er langt i fra det samme som at mannen kun tenker utseende. Det ytre er det første man får se. Det er faktisk langt større "faresignal" at han gir komplimenter på det indre så tidlig. Tross alt har han ikke hatt tid til å bli kjent med det, og sannsynligvis sier han det bare fordi han vet at mange pene damer er lei av å høre at de er pene, og vil skille seg ut. Litt utspekulert "player-trekk" og bli "sjelelig" så tidlig egentlig. ← Enig i alt. Å poengtere at man ikke bare er pen tror jeg kan virke teit, og at han skal kommentere personligheten din før han har blitt kjent er også teit. Om du synger karaoke kan han selvfølgelig si at du er flink til å synge, men om du er snill og smart har han ikke forutsetninger for å vite med en gang. De jeg var singel fikk jeg fnatt av mannfolk som skulle sjekke meg opp og som fortalte meg hvor snill jeg var før jeg i det hele tatt snakket med dem. Du drar ikke på byen, Galmourgirl, men vil at mannfolka skal ta deg for den du er. Da vil jeg tro det beste stedet for deg å finne noen er et sted hvor du nettopp viser hvem du er. Kanskje noen her på kg faller for deg og dine reflekterte, men morsomme innlegg eller kanskje i forbindelse med en fritidsaktivitet? Poenget er at du må rett og slett vise utad hvem du er innad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #148 Del Skrevet 28. november 2006 Takk Bella! Du er da søt. Jeg skal notere meg det bak øret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 28. november 2006 #149 Del Skrevet 28. november 2006 Takk Bella! Du er da søt. Jeg skal notere meg det bak øret... ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #150 Del Skrevet 28. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 28. november 2006 #151 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Skal du være litt utspekulert, så skaff deg en "PR-Agent" Mulig dette fungerer bedre som mann dog... Jeg og en kompis var single samtidlig en periode, og vi passet hele tiden på å skryte hemningsløst av hverandre med tanke på indre kvaliteter. Skryter man av seg selv virker det mot sin hensikt, men gjør andre det blir folk gjerne litt nyskjerrig. Dessuten, hvis man allerede vet hvilke indre kvaliteter den andre har er de langt lettere å "oppdage" Endret 28. november 2006 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 28. november 2006 #152 Del Skrevet 28. november 2006 NinaKanin, såret? Du skriver: "oj, flyfille, rotajente, sluse, rett hjem" med en gang. jeg kjenner deg ikke, så du må ikke bli såret. For meg blir det litt som å klappe til noen i fjeset og si, nå må du ikke få vondt. Jeg har aldri i mine levedager blitt forbundet med de ordene du brukte, ei heller hørt ordet sluse (i den sammenhengen) før, er vel et av de verste ordene jeg har hørt om en kvinne. Når det er sagt. Jeg skjønte hva du mente, selv om jeg ikke er enig! Jeg ble ikke lei meg, men jeg syns ordbruken var uheldig. Mulig dette passer i en egen tråd - men jeg synes du er litt nærtagende ang. NinaKanins kommentar. Hvis ikke jeg har misforstått hva hun mente. Hvis man ikke aner hvem en person er og kjenner vedkommende kun utfra nick og avatar så danner man seg umiddelbart et inntrykk av personen utfra det. Nå velger man vel ofte nick/avatar utfra hvem man er også - men det kan selvfølgelig være forskjellig fra person til person. Hvis jeg ser et nick som heter BikerBob og bilde av en motorsykkel i avataren som trekker jeg konklusjonen at dette er en motorsykkel interessert person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #153 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Enig med Punky. Det er ikke så lenge siden jeg hadde et annet nick og en annen avatar med bilde av en skikkelig sur, gammel gneldrekjerring. De fleste la ut om hvor sur, gammel og grinete jeg var. Godt mulig jeg er sur og grinete, men jeg er IKKE GAMMEL!!! (mange trodde også at jeg var en mann. Tydeligvis tenkte de det siden de så det som for utrolig at en kvinne frivillig vil ha et bilde av en STYGG og GAMMEL kjerring som avatar). Endret 28. november 2006 av Embla s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 28. november 2006 #154 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Enig med Punky. Det er ikke så lenge siden jeg hadde et annet nick og en annen avatar med bilde av en skikkelig sur, gammel gneldrekjerring. De fleste la ut om hvor sur, gammel og grinete jeg var. Godt mulig jeg er sur og grinete, men jeg er IKKE GAMMEL!!! (mange trodde også at jeg var en mann. Tydeligvis tenkte de det siden de så det som for utrolig at en kvinne frivillig vil ha et bilde av en STYGG og GAMMEL kjerring som avatar). ← .. og da burde vel du kanskje være den første til å vite at avatar ikke alltid gjenspeiler det vi virkelig er. ... jeg feks. er hverken så sprek eller stressa som bena mine skulle tilsi Endret 28. november 2006 av LilleBille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 28. november 2006 #155 Del Skrevet 28. november 2006 En avatar gir selvfølgelig assosiasjoner, men jeg synes en del av ordbruken var i drøyeste laget jeg også faktisk. Når man bruker slik språkdrakt dreier man mer mot person enn sak spør du meg, men igjen, det kan være naturlig for enkelte å ordlegge seg slik på grunn av fattig ordforråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #156 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg sa at jeg ikke tok meg nær, men syns ordbruken var uheldig. Det er forskjell. Jeg syns sluse er et for jævlig ord, men jeg skriver at jeg skjønner poenget hennes. Når man ikke kjenner folk kan man tolke. Jeg tar det til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialitta Skrevet 28. november 2006 #157 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) For meg blir det litt som å klappe til noen i fjeset og si, nå må du ikke få vondt. ← Må bare si meg enig i det som så klokelig er blitt poengtert tidligere i denne tråden: Ord som sluse, sklie og flyfille er forferdelige betegnelser på kvinner. Det er ille når slikt kommer fra menn, men det overrasker meg, gjør meg veldig, veldig trist, og er enda verre når det kommer fra kvinner. Uavhengig av om NinaKanin mente å såre (som hun sikkert ikke gjorde) eller om Glammy ble såret (som jeg håper hun ikke ble) så synes jeg dette er noe vi jenter bør tenke over. Jeg har aldri forstått hvorfor vi jenter er så fæle til å motarbeide og slenge dritt om hverandre. Og jeg blir uendelig trist av det. Hvordan er det meningen at vi skal forvente at menn skal respektere oss når vi ikke respekterer hverandre, og dolker hverandre i ryggen til stadighet? Jeg sier selvsagt ikke at jeg er feilfri på dette området, men at det er noe vi alle må jobbe med. Og et godt første skritt på veien er å ligge unna slike forferdelige ord som sluse og sklie. Sånt bør man holde seg for god for. Endret 28. november 2006 av Pialitta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 28. november 2006 #158 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Og hvordan kan dere forvente at menn skal forstå dere når dere ikke engang forstår hverandre? Endret 28. november 2006 av punktom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 28. november 2006 #159 Del Skrevet 28. november 2006 Og hvordan kan dere forvente at menn skal forstå dere når dere ikke engang forstår hverandre? ← Godt poeng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. november 2006 #160 Del Skrevet 28. november 2006 Og hvordan kan dere forvente at menn skal forstå dere når dere ikke engang forstår hverandre? ← forstår du alltid alle hannkjønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå