Gå til innhold

Utseende og innside

Gjest glamourgirl

Anbefalte innlegg

så det vil si at dersom man har store pupper og blondt hår, så bør man helst ikke like å pynte seg, for da er man bimbo uansett hva man sier når man åpner kjeften?

ser man slik ut, så gidder ikke folk å høre engang?

jaggu takknemmelig for at jeg ikke har store pupper jeg...

Ja, det er kanskje et faktum at vi mennesker har det med å kategorisere mennesker vi møter og at vi grovsorterer ut i fra ytre trekk. Det er da ikke noe nytt? Ser du f.eks veldig snill ut tror jeg du vil bli stemplet som snill selv om du kanskje ikke er spesielt snill, osv. Og det er da nok av pene damer som har flotte karrierer som forteller at de har følt at de har måtte bevise at de er noe mer enn "pen dame"!

Men heldigvis er det vel også slik at uansett hvordan du ser ut, så kan du "motbevise" det meste med hjelp av det du sier. Hvis du f.eks ser veldig smart og intellektuell ut, er det fort gjort å motbevise det og motsatt. Så nei, ser du ut som en bimbo kan man få anerkjennelse for intellekt hvis man kommer i en posisjon der folk hører etter hva du har å si. Men noen vil kanskje avskrive deg som uinterresant i utgangspunktet.

Hva med deg, Aline - er du 100% åpen i forhold til hver eneste mann du møter på din vei? Hvis man er i et rom med 50 stykker er det kanskje litt greit at vi har visse grovsorteringsmekanismer i fht preferanser på utseendet? Eller mener du at utseendet ikke teller når det gjelder valg av partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svaret mitt blir det samme. Har du en utsråling og sjarm som appellerer til meg, er det det jeg faller for!

Men tror du ikke at utstråling også er koblet til hvordan noen ser ut? Hvis vi alle utstrålte vårt indre hele tiden, og alle oppfattet hvem vi egentlig var, ville vel ikke du ha startet denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Takk Lestat!

Embla S... gode poenger der!

Punktom, mulig du har et poeng, men jeg er allikevel ikke helt enig, siden jeg faller for utstråling, skulle jeg ønske noen falt for min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Takk Lestat!

Punktom, mulig du har et poeng, men jeg er allikevel ikke helt enig, siden jeg faller for utstråling, skulle jeg ønske noen falt for min.

Det er det nok noen som gjør. :klem:

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
:sjenert: Takk søta!

(jeg har falt for deg, selv om jeg aldri har sett deg)

:rodme: Takk. Som sagt så tror jeg vill hadde funnet tonen om vi hadde møttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og som en liten digresjon. Ute på byen ble jeg tidligere ofte tatt for å være musiker, eller biker. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt komenterer ala "hvilket band spiller du i", eller "du er gitarist ikke sant", eller "hvilken klubb kjører du for".

Hvorfor ? Jeg hadde langt rufsete hår, så da måtte bare være sånn.

Sannheten: Jobber innfor IT, og har svak rytmesans :ler:

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lestat!

Du, ærlig talt jente - se deg rundt! Mennesker med minus på sjarmkontoen har kjæreste. Det er garantert IKKE noe i veien med din utstråling og sjarm!

Jeg tror rett og slett du må bytte jaktmarker. Det hjelper jo ikke at du sitter der med hele deg hvis de mennene du ønsker å møte er et helt annet sted... Du virker til å ha masse selvinnsikt, selvironi, du høres ydmyk og veldig grei ut - også er du i tillegg pen. Så min hypotese er at du enten er for perfekt og skremmer mennene, eller at du rett og slett ikke ferdes der drømmemannen din ferdes. :)

Ingen ok menn på jobben? Ingen venninne som har en kjæreste som har noen ok kamerater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som en liten digresjon. Ute på byen ble jeg tidligere ofte tatt for å være musiker, eller biker. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt komenterer ala "hvilket band spiller du i", eller "du er gitarist ikke sant", eller "hvilken klubb kjører du for".

Hvorfor ? Jeg hadde langt rufsete hår, så da måtte bare være sånn.

Sannheten: Jobber innfor IT, og har svak rytmesans  :ler:

Så da blir du kanskje sjekket opp av jenter som har en ting for musikere og bikere? ;) Også blir de skuffet og går videre når de skjønner at det er skivebom? :ler:

Egentlig er det ganske fint med mennesker som ikke er så lett å putte i bås eller som overrasker i fht hva de ser ut som og hva de er. Men sikkert slitsomt til tider og å måtte forklare sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da blir du kanskje sjekket opp av jenter som har en ting for musikere og bikere?  ;)  Også blir de skuffet og går videre når de skjønner at det er skivebom?  :ler:

Jepp, har hatt et par morsomme opplevelser der ja. Det er et ganske utrolig ansiktsutrykk "biker-babes" får når du vil diskutere sammfunsspørsmål eller lignende i stedet for å være mannsjåvinisten de forventer. :ler:

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har hatt et par morsomme opplevelser der ja. Det er et ganske utrolig ansiktsutrykk "biker-babes" får når du vil diskutere sammfunsspørsmål eller lignende i stedet for å være mannsjåvinisten de forventer. :ler:

hehe, det er kanskje ikke bare de som har fordommer/forventninger til deg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That's life. Noen vil bli valgt bort på grunn av utseendet, og andre fordi de mangler utstrålingen (selv om de ikke nødvendigvis mangler hva vi forventer at utstrålingen reflekterer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er kanskje ikke bare de som har fordommer/forventninger til deg... ;)

Neida, jeg ikke sagt at jeg er fordomsfri :ler:

Tvert imot mener jeg fordommer er høyst reelt, i alle fall på byen, og noe man må forholde seg til. Derfor tror jeg det er lurt å være bevisst på hva man vektlegger og viser av seg selv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl
Du, ærlig talt jente - se deg rundt! Mennesker med minus på sjarmkontoen har kjæreste. Det er garantert IKKE noe i veien med din utstråling og sjarm!

Jeg tror rett og slett du må bytte jaktmarker. Det hjelper jo ikke at du sitter der med hele deg hvis de mennene du ønsker å møte er et helt annet sted... Du virker til å ha masse selvinnsikt, selvironi, du høres ydmyk og veldig grei ut - også er du i tillegg pen. Så min hypotese er at du enten er for perfekt og skremmer mennene, eller at du rett og slett ikke ferdes der drømmemannen din ferdes.  :)

Ingen ok menn på jobben? Ingen venninne som har en kjæreste som har noen ok kamerater?

Ikke ment som "stakkars meg", selv om den kunne virke sånn. Tråden har derimot til en viss grad utviklet seg til hvordan blir bimboer oppfattet på byen, og det er jo ikke det som var poenget mitt.

Jaktmarker? Jeg vet ikke helt hvor, det skal jeg være ærlig på. De hjelpsomme vennene som har satt meg opp blå blind-date har bommet noe så gresselig. På jobben er de gift.

Men jeg reiser masse på kurs og seminarer, jeg har et aktivt fritidsliv, går i flere ulike miljøer, og prøver stadig tenke nytt. Ikke gro inn i vante mønster. Men har allikvel kommet i den "alderen" der omgangskretsen min består av mange par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Neida, jeg ikke sagt at jeg er fordomsfri  :ler:

Tvert imot mener jeg fordommer er høyst reelt, i alle fall på byen, og noe man må forholde seg til. Derfor tror jeg det er lurt å være bevisst på hva man vektlegger og viser av seg selv først.

Siden jeg opp til flere ganger har poengtert at "ute på byen" ikke er i mitt scenario, kan vi kanskje ser bort i fra det scenarioet snart? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden jeg opp til flere ganger har poengtert at "ute på byen" ikke er i mitt scenario, kan vi kanskje ser bort i fra det scenarioet snart?  ;)

Hva du vektlegger å vise av deg er høyst relevant i enhver situasjon, ikke bare på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mens jeg står med en vannmelon i hver hånd?

Du har tydligvis evner som tankeleser også :ler:

Ikke det at jeg tror det hadde vært særlig lurt i forhold til å få frem "indre verdier", men det hadde definitivt vært morsom lesing.

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Hva du vektlegger å vise av deg er høyst relevant i enhver situasjon, ikke bare på byen.

ØÆH!? :roll:

Det er dere som stadig sier "nå snakker vi om sjekking på byen her!"

Jeg bare poengterer at det gjør ikke jeg, og jeg startet denne tråden.

På byen ser man som regel kun utseende, pga musikk og fyll, så for meg teller det lite.

Jeg er da for guds skyld ikke komplett blond!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...