Gå til innhold

Hvor kan jeg finne en bra Pilatesmatte?

Catzy

Anbefalte innlegg

Ønsker meg en Pilates-matte til jul. Jeg har funnet en fin fra Nike, men lurer på om noen vet om noen andre? Fint hvis den kan kjøpes i en vanlig sportsbutikk i østlandsområdet, men webbutikker er også OK. Finner mange Yoga-matter, men disse er gjerne for tynne til Pilates.

Den bør være litt tykk (0,8 mm minst), kunne rulles sammen og gjerne ha en stropp som den kan festes med.

Alle tips mottas med takk!

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I siste Elle og Det Nye var det avbildet en matte fra adidas. Jeg sitter ikke med bladene foran meg nå, men hvis du har dem kan du jo sjekke der.

Endret av LadyInRed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en yogamatte som er 5mm tykk. Denne bruker jeg 5 dager i uken, både til yoga og pilates. Jeg syns det er fint med en ganske tynn matte når jeg trener pilates, da jeg føler at jeg får mye mer stødighet på matten når den er tynn og ikke gir så mye etter. Hvis du syns matten er for tynn i noen øvelser, kan du evt legge et håndkle på matten når du skal gjøre disse øvelsene.

Hvis du er ute etter en relativt billig matte, anbefaler jeg Nike sine matter. De finnes i 2 tykkelser, den tynneste er 3mm, den tykkeste er 5mm. (Stropper følger med.) Matten på 3mm er nok for tynn for pilates. Kjenner flere som bruker Nikematten på 5mm til pilates, og de er veldig fornøyde. Hvis du trener mye pilates og vil investere i en dyrere og enda bedre matte, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med et pilatesstudio eller yogasenter og kjøpe derfra.

Nikemattene kan kjøpes på nettbutikken til XXL.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...