KR-øst Skrevet 27. november 2006 #21 Skrevet 27. november 2006 Vel. Når det gjelder målene med angrepene synes det utvilsomt som om Israel har som spesifikke mål å drepe flest mulig sivile for å skremme befelkningen bort fra landområder som de selv ønsker. Og de har jo delevis lykkes. I Gaza har Israel hitil i år klart å drepe 200 sivile. I libanon var vel 90% av de som ble drept sivile. Målsetingen til Israel er det med andre ord ingen tvil om. Og våpnene er langt mer effektive enn steinkastende Palestinere så lenge det benyttes kamphelikopter, tanks, mine og klasebomber. ← Siden du ikke er ferdig med krigen i Libanon enda, så får du her noen opplysninger som du sikkert ikke har fått av de du vanligvis henter informasjon fra. Og som en ekstra opplysning: Israel brukte ikke sivile i denne krigen, i motsetning til araberne. Charlotte Thalmay fortalte forsamlingen i en synagoge i København følgende: 3 970 raketter ble avfyrt av Hizbollah mot Israel. 800 av disse falt i bebodde områder. 2 378 sivile israelere ble skadet og 1 466 ble behandlet for sjokk. 156 israelere ble drept - 117 soldater og 39 sivile. Ca. 500 000 israelere måtte flykte under krigen. Det er anslått at det vil koste 6 milliarder shekel - 1,5 milliarder dollar å bygge opp igjen områder som er ødelagt av raketter. 25 000 barn har i denne perioden vært borte fra sine foreldre og hjem i Nord-Israel. Grunnen til at ikke flere sivile ble drept i Israel, er at de har måttet bygge solide bunkere hvor de sivile kan bo i under disse stadige angrepene. De bruker ikke kvinner og barn som skjold for sine soldater.
Far til 2 Skrevet 27. november 2006 Forfatter #22 Skrevet 27. november 2006 Siden du ikke er ferdig med krigen i Libanon enda, så får du her noen opplysninger som du sikkert ikke har fått av de du vanligvis henter informasjon fra. Og som en ekstra opplysning: Israel brukte ikke sivile i denne krigen, i motsetning til araberne.← Brukte sivile ??? Israel drepte sivile som satt hjemme i sin egen stue. Hvis noen brukte sivile må det ha vært Israel som ønsket å se hvor mange de kunne drepe pr bombetokt. Israel drepte barn som lekte på lekeplassene. Hvis noen brukte disse barna må det ha vært Israel som ønsket å teste ut effekten ved klasebomber. Israel drepte sivile som forsøkte å flykte fra krigen. Hvis noen brukte de sivile må det ha vært Israelske soldater som trente på å skyte på bevegelige mål. CNN's direkte nyhetssendinger bekrefter disse drapene. Charlotte Thalmay fortalte forsamlingen i en synagoge i København følgende: 3 970 raketter ble avfyrt av Hizbollah mot Israel. 800 av disse falt i bebodde områder.← Iløpet av Libanon krigens siste 72 timer slapp Israel nærmere 500.000 (1/2 million) eksplosiver over sør Libanons bebodde områder. 800 raketter er dermed ingenting å regne mot Israels bombing. 2 378 sivile israelere ble skadet og 1 466 ble behandlet for sjokk.← Hvor mange tusen sivile som ble skadet i sør Libanon ble gitt opp å telle. Men MANGE TUSEN ble ugjenkjennelig etter Israels massive bombing. 156 israelere ble drept - 117 soldater og 39 sivile.← 39 sivile Israelere ble drept. Noen tusen sivile Libanesere ble drept Ca. 500 000 israelere måtte flykte under krigen.← Israelske soldater drepte de sivile som forsøkte å flykte. Det er anslått at det vil koste 6 milliarder shekel - 1,5 milliarder dollar å bygge opp igjen områder som er ødelagt av raketter.← Det koster ant. 10 ganger så mye å bygge opp igjen Libanon. 25 000 barn har i denne perioden vært borte fra sine foreldre og hjem i Nord-Israel.← Ca 1000 barn kommer aldri hjem til sine foreldre fordi Israelske soldater drepte dem. Og mange av dem ble drept da de forsøkte å rømme fra krigsområdene. Noen barn levde kansje lenge nok til å se mor og far bli sprengt til kjøtt- og beinsplinter av Israelske bombefly/tanks Grunnen til at ikke flere sivile ble drept i Israel, er at de har måttet bygge solide bunkere hvor de sivile kan bo i under disse stadige angrepene. De bruker ikke kvinner og barn som skjold for sine soldater. ← Libanon hadde ikke slike bunkere fordi de ikke blir tilført milliarder av dollar fra USA. Men kansje EU bør støtte et Libanon som ønsker å bygge bunkere og forsyne dem med helt nye våpen slik at de kan forsvare seg mot den angripende part.
talin Skrevet 27. november 2006 #23 Skrevet 27. november 2006 Målsetingen til Israel er det med andre ord ingen tvil om. Og våpnene er langt mer effektive enn steinkastende Palestinere så lenge det benyttes kamphelikopter, tanks, mine og klasebomber. Den eneste måten målsettingen noen kan være sikker på målsettingen til Israel er bare hvis en velger å se alt som passer inn konspirasjons teorien en tror på.
talin Skrevet 27. november 2006 #24 Skrevet 27. november 2006 Brukte sivile ??? Israel drepte sivile som satt hjemme i sin egen stue. Hørt om levende skjold?
talin Skrevet 27. november 2006 #25 Skrevet 27. november 2006 Nå hender det seg at noen her på KG spør om jeg ikke leser historie, men om jeg ikke gjør det, så er jeg tydeligvis ikke alene om det. Historie er gøy! Så denne påstanden gjelder ikke meg.
KR-øst Skrevet 27. november 2006 #26 Skrevet 27. november 2006 Libanon hadde ikke slike bunkere fordi de ikke blir tilført milliarder av dollar fra USA. Men kansje EU bør støtte et Libanon som ønsker å bygge bunkere og forsyne dem med helt nye våpen slik at de kan forsvare seg mot den angripende part. ← Pengene har de nok fått, men de bruker dem ikke til befolkningens beste. Hadde de gjort det, så hadde de sluttet å sende dyre raketter inn i Israel, og heller gjort noe positivt i de landområder de disponerer. De trenger ikke forsvare seg mot Israel, de trenger bare å slutte med sine angrep. Jeg forstår jo at du ikke har adgang til annet nyhetsstoff enn det araberne tillater deg, for ellers hadde du nok sett annet våpen enn steiner i hendene på araberne, også de i skolepliktig alder som de hjernevasker og utnytter. Men nå kunne det vært interessant å høre hva du synes om disse muslimene som overtar makten i stadig flere land. Her er et sånt tilfelle, som du sikkert ikke har hørt om: En ny FN-rapport om somalia, som nylig har kommet under islamistisk styre, skal legges fram på fredag. Men avisen New York Times har allerede brakt flere avsløringer av innholdet. Det avsløres at en gruppe på 720 somaliske islamister reiste til Libanon for å delta i krigen mot Israel i sommer. Hizbollah har ifølge rapporten sørget for at støttespillerne Syria og Iran har sendt nye våpen til Somalias nye islamistiske makthavere.
Far til 2 Skrevet 27. november 2006 Forfatter #27 Skrevet 27. november 2006 Pengene har de nok fått, men de bruker dem ikke til befolkningens beste. Hadde de gjort det, så hadde de sluttet å sende dyre raketter inn i Israel, og heller gjort noe positivt i de landområder de disponerer. De trenger ikke forsvare seg mot Israel, de trenger bare å slutte med sine angrep. Jeg forstår jo at du ikke har adgang til annet nyhetsstoff enn det araberne tillater deg, for ellers hadde du nok sett annet våpen enn steiner i hendene på araberne, også de i skolepliktig alder som de hjernevasker og utnytter. Men nå kunne det vært interessant å høre hva du synes om disse muslimene som overtar makten i stadig flere land. Her er et sånt tilfelle, som du sikkert ikke har hørt om: En ny FN-rapport om somalia, som nylig har kommet under islamistisk styre, skal legges fram på fredag. Men avisen New York Times har allerede brakt flere avsløringer av innholdet. Det avsløres at en gruppe på 720 somaliske islamister reiste til Libanon for å delta i krigen mot Israel i sommer. Hizbollah har ifølge rapporten sørget for at støttespillerne Syria og Iran har sendt nye våpen til Somalias nye islamistiske makthavere. ← Med Israel og det tidligere Sør Afrika som modell kan hvem som helst se hvilken makt det ligger i våpen og muligheter til å undertrykke andre. Israels forsøk på å støtte de hvite i kampen mot Mandela lykkes jo ikke. Men med god hjelp fra Usa klarer Israel å underkue Palestinerene ved å drepe noen hundre om de ikke er enig i Israels politikk i å fra Palestinerene landområder og vann reservoarer. Om Israelsk politikk har vist hvordan andre kan benytte samme taktikk synes det som om det er vanskeliog å skylde på religionen. Men så lenge du og enkelte andre gjør dette til en religionskrig er det vel også forstålig at en del mennesker setter spørsmålstegn ved hvilke gode egenskaper f.eks. kristendommen har vist i midt-østen.
KR-øst Skrevet 27. november 2006 #28 Skrevet 27. november 2006 Med Israel og det tidligere Sør Afrika som modell kan hvem som helst se hvilken makt det ligger i våpen og muligheter til å undertrykke andre. Israels forsøk på å støtte de hvite i kampen mot Mandela lykkes jo ikke. Men med god hjelp fra Usa klarer Israel å underkue Palestinerene ved å drepe noen hundre om de ikke er enig i Israels politikk i å fra Palestinerene landområder og vann reservoarer. Om Israelsk politikk har vist hvordan andre kan benytte samme taktikk synes det som om det er vanskeliog å skylde på religionen. Men så lenge du og enkelte andre gjør dette til en religionskrig er det vel også forstålig at en del mennesker setter spørsmålstegn ved hvilke gode egenskaper f.eks. kristendommen har vist i midt-østen. ← Jeg spurte deg om hva du synes om at muslimene overtar (tilraner seg) makten i stadig flere land.
Far til 2 Skrevet 28. november 2006 Forfatter #29 Skrevet 28. november 2006 Jeg spurte deg om hva du synes om at muslimene overtar (tilraner seg) makten i stadig flere land. ← Selv om det finnes religioner som får like mye makt som kristendommen har i enkelte land, er det ikke snakk om at de "tilraner" seg noe som helst. Du må slutte å fordømme andre religioner fordi de har mer makt enn jødedommen/kristendommen i andre land. Det vil gi deg større respekt for andre og deres religioner enn det du viser ved å fordømme dem for å ha et annet regime enn det Israel og deres likesinnede har valgt. Selv om du mener at jødedommen/kristendommen er det eneste rette lære må du akseptere andres synspunkter på dette med religion.
KR-øst Skrevet 28. november 2006 #30 Skrevet 28. november 2006 (endret) Selv om det finnes religioner som får like mye makt som kristendommen har i enkelte land, er det ikke snakk om at de "tilraner" seg noe som helst. Du må slutte å fordømme andre religioner fordi de har mer makt enn jødedommen/kristendommen i andre land. Det vil gi deg større respekt for andre og deres religioner enn det du viser ved å fordømme dem for å ha et annet regime enn det Israel og deres likesinnede har valgt. Selv om du mener at jødedommen/kristendommen er det eneste rette lære må du akseptere andres synspunkter på dette med religion. ← Jeg spurte deg ikke om hva du synes om å ha et annet regime enn jøder og kristne. Jeg spurte deg om hva du synes om at muslimene tilraner seg makten, slik som i dette tilfellet?: OKKUPASJON. Islamisterne har nå kontroll over størstedelen av det sørlige Somalia, der Mogadishu ligger. De inntok hovedstaden 5 juni 2006. Islamistene i Mogadishu har sin egen tungt væpnede gerilja som de kan bruke som maktmiddel. Endret 28. november 2006 av KR-øst
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #31 Skrevet 28. november 2006 Pssst, far til 2: Hvis du noen gang skulle bli lei av korstogmisjonering, muslimhat og bushspammingen i denne og andre tråder, så ta en tur innom en tråd dedikert til deg; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=240770
Gjest Don Giovanni Skrevet 6. desember 2006 #32 Skrevet 6. desember 2006 I midtøsten er det krig. Og det faller på sin egen urimelighet å laste Israel for å være værst, bare fordi de er best. Og når trådstarter i tillegg sammenligner Israels strategi med Hitler's, blir det direkte absurd. Jeg tror de fleste har fått med seg at vi i Norge har en hel del mennesker, langt på venstersiden i politikken som kritiserer, og kommer til å kritisere Israel for alt de gjør, samme hva de gjør. Hvis man leser sin historie blir det svært vanskelig å forsvare slike antisemittiske holdninger. Andre innlegg har tatt opp akkurat dette, og det forundrer meg at trådstarter fortsetter maset om hvor fæle Israel er, uten et eneste fnugg av rasjonell argumentasjon bak seg. Det israel gjør kalles å forsvare seg. Forsvar er ikke bare defensivitet, som du sikkert kjenner til. Når man er blitt forfulgt i etpar tusen år tenderer man mot å ta araber-avtaler med en liten klype salt. Det er ikke annet enn forståelig. Du tillegger jo jødene intensjoner og egenskaper vi hittil kun har sett hos muslimer? Når hørte du om en jøde som sprengte seg selv i luften på en tysk restaurant?
Far til 2 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #33 Skrevet 6. desember 2006 I midtøsten er det krig. Og det faller på sin egen urimelighet å laste Israel for å være værst, bare fordi de er best. Og når trådstarter i tillegg sammenligner Israels strategi med Hitler's, blir det direkte absurd. Jeg tror de fleste har fått med seg at vi i Norge har en hel del mennesker, langt på venstersiden i politikken som kritiserer, og kommer til å kritisere Israel for alt de gjør, samme hva de gjør. Hvis man leser sin historie blir det svært vanskelig å forsvare slike antisemittiske holdninger. Andre innlegg har tatt opp akkurat dette, og det forundrer meg at trådstarter fortsetter maset om hvor fæle Israel er, uten et eneste fnugg av rasjonell argumentasjon bak seg. Det israel gjør kalles å forsvare seg. Forsvar er ikke bare defensivitet, som du sikkert kjenner til. Når man er blitt forfulgt i etpar tusen år tenderer man mot å ta araber-avtaler med en liten klype salt. Det er ikke annet enn forståelig. Du tillegger jo jødene intensjoner og egenskaper vi hittil kun har sett hos muslimer? Når hørte du om en jøde som sprengte seg selv i luften på en tysk restaurant? ← Du benytter samme taktikk som en del mennekser med annen hudafrge benytter ved å kalle det for antisemittisk eller jødehat. Andre folkegrupper kaller det for rasisme. Men det må være lov å kritisere reaksjoner en er uenig i uten å bli beskrevet som rasist eller atisemitist. Når Israel beviselig slipper 1/2 million sprengladninger over Libanons boligområder ETTER at det uoffisielt er bestemt at de skal trekke seg ut av landet, kan ikke målsetingen være annet enn å drepe og lemleste flest mulig sivile. Det har jeg lov til å kritisere. At Israel dreper 3-4 ganger så mange sivile som militære er også lov å kritisere. At Isrel sender tanks og kamphelikoter inn på Gaza stripen for å drepe flest mulig må være lov å kritisere. At Israel sprenger sivile boliger fordi noen i familien kan ha gjort noe Israel er uenig i må også være lov å kritisere. Å rope på "jødehat" hver gang en ikke er enig i Israels krigføring mot sivile, vil neppe bli den riktige måten å møte min kritikk på. Hvis du derimot ønsker å forsvare Israelerenes ønske om utrensking av palestinere og kansje en mening om at Israel har rett til å okkupere Palestinske områder, så diskuterer jeg gjerne. Men denne "stakkars meg som er Jøde" holdningen vil neppe nå frem.
talin Skrevet 6. desember 2006 #34 Skrevet 6. desember 2006 Du benytter samme taktikk som en del mennekser med annen hudafrge benytter ved å kalle det for antisemittisk eller jødehat. Andre folkegrupper kaller det for rasisme. Men det må være lov å kritisere reaksjoner en er uenig i uten å bli beskrevet som rasist eller atisemitist. Når Israel beviselig slipper 1/2 million sprengladninger over Libanons boligområder ETTER at det uoffisielt er bestemt at de skal trekke seg ut av landet, kan ikke målsetingen være annet enn å drepe og lemleste flest mulig sivile. Det har jeg lov til å kritisere. At Israel dreper 3-4 ganger så mange sivile som militære er også lov å kritisere. At Isrel sender tanks og kamphelikoter inn på Gaza stripen for å drepe flest mulig må være lov å kritisere. At Israel sprenger sivile boliger fordi noen i familien kan ha gjort noe Israel er uenig i må også være lov å kritisere. Problemet til noen er at de mener at følelses utbrudd er det samme som kritikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå