Tiit Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Siden du virker å være så i siget i forhold til kritikk av dagens barnevern, utfordrer jeg det herved til å komme med noen konkrete forslag til ny oppbygning av og lovverk til å regulere barneverntjenesten. Og da snakker jeg om din helt ny organisasjon som du har nevnt i noen tråder her inne. Det syns jeg ville være veldig interessant å høre litt mer om, siden du har så klare tanker om at det ville bli vesentlig bedre enn dagens ordning.
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Pussig, jeg har tenkt tanken på å lage akkurat samme tråd, Tiit. For jeg syns også det hadde vært veldig spennende å høre Far til 2s tanker om hvordan denne etaten burde være, helt konkret. Så far til 2; tar du utfordringen?
Gjest Bellatrix Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 (endret) Dette var en spennende tråd. Skal bli interessant å høre sverene. Ettersom Far til 2 konsekvent bruker " " når han omtaler barnevernet så har han kanskje et nytt navn også? Endret 27. november 2006 av Bellatrix
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 "Far" til 2 har jo mange meninger om det han kaller "barnevernet", og jeg er også svært spent på hvordan det tydeligvis udugelige Barnevernet bør være. For slik jeg har forstått "Far" til 2 så er Barnevernet fullt av mennesker som er inhabile, som motarbeider fedre og som gjør folk vennetjenester. Det gjelder slik jeg har forstått ham de aller fleste Barnevern-ansatte. Det er trist å tenke på at de som har ansatt dem har så dårlig vurderingsevne. Eller kanskje de også er gjennomsyret av tvangstanker om at de skal ødelegge mest mulig? Ja, slik kan vi jo ikke ha det. Fint at noen føler et ansvar for å skissere hvordan det bør være.
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Forumtroll; du har nå gjort det jeg har hatt lyst til men ikke har turt gjøre, fordi jeg er for veloppdragen
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Jeg savner det kommunale fedrevernet også! Her må noen ta ansvar!
Gjest lazuli Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 Hm...stille er han iallefall. Men.... han har vel ikke så mye tid til rådighet når han skal planlegge den nye etaten med...blanke ark!! Venter i spenning
Gjest Grønn Frosk Skrevet 28. november 2006 #13 Skrevet 28. november 2006 Men jeg tviler vel egentlig på om det vil bli noe svar her...
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #14 Skrevet 28. november 2006 Gi nå mannen litt tid da. Det er ganske tidkrevende å kjempe mot vindmøller, imaginære fiender og ikke minst de rødlakkerte neglene til de udugelige innavl-drittkjerringene som jobber i Barnevernet. Over hele landet. Han kommer nok, når han bare har funnet kampen. Funnet/vunnet, pick your choice
Far til 2 Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 Det var hyggelig med all oppmerksomheten rundt mine meninger Jeg skal gjerne svare på hvordan jeg mener et ideelt barnevern bør fungere rent organisasjonsmessig. Men håper på forståelse for at det er noe sent akkurat nå. Jeg er glad dere ser at jeg ikke går til angrep på noen person. Dette kansje fordi en bekjent arbeider svært nær opptil denne etaten . Som en kuriositet kan jeg nevne at vi skjeldent/aldri diskuterer detaljene i akkurat denne problemstillingen, men jeg har likevel stor tiltro til hennes kompetanse , moral og andre egenskaper. Det organisasjonsmessige er jeg imidlertid litt mer lunken til (på tross av mine manglende detaljkunnskaper). Jeg skal forsøke å komme tilbake til denne saken litt utpå dagen imorgen. (Nå venter dere spent nå tenker jeg )
Gjest Silmarill Skrevet 29. november 2006 #17 Skrevet 29. november 2006 (endret) Hoho Bra tråd... ← Hvorfor er denne tråden så bra? Er det fordi det ikke gjelder deg den er så veldig bra? Joda jeg er ganske ny som bruker men skjønner ikke helt hvorfor denne tråden ligger her inne! Nå "kjenner"ikke jeg den det siktes til men uansett så lurer jeg på hvorfor denne tråden ligger her inne.Den kunne vel ha ligget et annet sted. Svaret er selvsagt at tråden var spesielt til far til 2, men det har vært 13 svar her inne av andre enn den det gjelder. Hva med en PM? Eller egen tråd med: "Hvordan oppfatter du BV" og "Hva slags regler vill du evt. ha endret på" Sikker på at han kunne svart like bra der om ikke bedre. Her blir han jo på en måte litt uthengt og latterliggjort. Det er jo faktisk mulig at den som egentlig skulle svare til trådstarter syns dette er uthenging av han! Jeg har sett og svart på tråden i barnetråden under Barnevernet, så jeg skjønner at det er derfor denne tråden kommer opp men alikevell så unødvendig. Endret 29. november 2006 av Silmarill
Gjest Gjesta Skrevet 29. november 2006 #18 Skrevet 29. november 2006 Silmarill, skjønner hva du sier og mener. Jeg har også tenkt litt på om denne tråden er bikket over til noe jeg ikke vil identifisere meg med. Det er ikke noe bra at en person skal stå alene mot et helt hylekor/mobb, uansett hvor stor grunn mobben har til å hyle. Når det er sagt, så syns jeg tråden er viktig. Far til 2 kommer med sterke påstander om en etat og en yrkesgruppe, og da er det greit at han kan svare for seg i en egen tråd, og følge opp sine egne kritiske synspunkter. Jeg syns det hadde blitt feil om ts hadde lagt den ut som en generell tråd, og jeg syns det er feil at diskusjonene rundt trådens tema skal ødelegge i så mange andre tråder. Jeg tror ellers at Far til 2 har rygg til å bære den diskusjonen han selv har startet, også får vi minne oss selv på hva som er god diskusjonsetikk
Gjest Silmarill Skrevet 29. november 2006 #19 Skrevet 29. november 2006 (endret) Takk for svar Emblas, samtykke og litt oppklaring Da var det ikke bare jeg som tenkte sånn. Dere "kjenner" jo far til 2 bedre enn meg så derfor fant dere denne egne tråden nødvendig. Har sett litt nærmere på den aktuelle tråden med litt over noen svar der! Temaet i tråden er jo blitt helt borte. Enig i at vi må minne oss selv om hva som er god diskusjonsetikk Endret 29. november 2006 av Silmarill
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #20 Skrevet 29. november 2006 Kan bli spennende å se hva svaret her blir. Og til deg som reagerte. Det må være lov å stille enkeltbrukere med kvasse meninger om hva de mener kunne vært gjort bedre. For slik det er nå kjøres det bare på med dritt uten noen oppklaring i hva som kunne vært endret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå