Gå til innhold

Israel dreper igjen Palestinere


Far til 2

Anbefalte innlegg

Nå synes det klart at Israel også bryter avtaler de selv har skrevet under på i forbindelse med krigføring.

Sitat:

"En avtale fra 1997 som er undertegnet av 151 land, forbyr bruk, produksjon og lagring av antipersonellminer. Om lag 40 land har ikke underskrevet avtalen, blant annet Israel, Kina, Russland og USA"

Likevel har de utplasert miner i Libanon uten å informere om dette etter tilbaketrekking. Dette er med på å vise at Israel ikke anerkjenner internasjonale avtaler de selv har skrevet under på, og arrogant benytter enhver metode for å drepe flest mulig mennesker i naboland som f.eks. Palestina og Libanon.

Denne gangen (også) var det FN det gikk utover på en måte som medførte amputasjon av begge bena hos FN's ansatte.

Jeg synes det er på tide at en samlet verden (inkl. USA) nå forteller Israel at dette ikke aksepteres og går til sanksjoner. Det er ikke lett så lenge USA aksepterer at Israel dreper sivile Palestinere/Libanesere som et slakteri dreper høns. Men vi bør gjøre vårt ytterste for å ikke fortsatt se på dette uten å gripe inn. Dette har foregåt i 60 år (siden 2.verdenskrig). Ingen annen land har fått lov av verdenssammfunnet til å drepe barn/sivile i den grad Israel har fått holde på.

FN: Israel plasserte ulovlige landminer i Libanon

For noen dager siden gikk Israel til nye angrep på Palestinerene. Jeg vet jeg burde gjort mer for å stoppe Israel, men jeg føler meg så hjelpesløs mot tanks og angrepshelikopter Israel til nye angrep på Palestinerene.. Det synes ikke å være noen tvil om at det må være en slags arvelig sykdom hos en del Isrelske politikere og andre som gjør at de viser så sterke ønsker om å utslette alle andre rundt seg og skape et slags stor-Israelsk rike i midtøsten (på lik linje med noen syke personer som skapte tidligere verdenskriger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå synes det klart at Israel også bryter avtaler de selv har skrevet under på i forbindelse med krigføring.

Sitat:

"En avtale fra 1997 som er undertegnet av 151 land, forbyr bruk, produksjon og lagring av antipersonellminer. Om lag 40 land har ikke underskrevet avtalen, blant annet Israel, Kina, Russland og USA"

Likevel har de utplasert miner i Libanon uten å informere om dette etter tilbaketrekking. Dette er med på å vise at Israel ikke anerkjenner internasjonale avtaler de selv har skrevet under på, og arrogant benytter enhver metode for å drepe flest mulig mennesker i naboland som f.eks. Palestina og Libanon.

Kan du være så snill å bestemme deg. Sitatet ditt viser jo klart at Israel ikke har skrevet under på Ottawa konvensjonen. Så hvordan kan de da bryte en avtale de ikke har underskrevet?

Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes det klart at Israel også bryter avtaler de selv har skrevet under på i forbindelse med krigføring.

Siden du er så informert om avtalene partene i midtøsten gjør, kan du kanskje fortelle oss hvilke avtaler palestina-araberne har holdt, av alle dem de har undertegnet? Det skulle ikke bli så mye skrivearbeide av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så snill å bestemme deg. Sitatet ditt viser jo klart at Israel ikke har skrevet under på Ottawa konvensjonen. Så hvordan kan de da bryte en avtale de ikke har underskrevet?

Beklager. Det er faktisk noen U-land og fra tidligere østblokken som ikke har skrevet under avtalen. Deriblandt Israel som skjeldent underskriver avtaler som skal sikre sivilbefolkningen om noen går til angrep på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så informert om avtalene partene i midtøsten gjør, kan du kanskje fortelle oss hvilke avtaler palestina-araberne har holdt, av alle dem de har undertegnet? Det skulle ikke bli så mye skrivearbeide av det.

Kansje du kan fortelle meg hvordan et land uten infrastruktur skal kunne påse at avtaler holdes.

Israel har jo allerede gjort sitt ytterste for å bombe alle politistasjoner og skape politisk kaos ved å ikke anerkjenne de demokratisk valgte lederene. De nekter å utbetale skyldige penger som gjør at f.eks. Palestinerene er uten et politi som fungerer.

Israel viser alle tegn på at de ikke ønsker at palestinerene skal overholde noen avtaler.

(Dessuten er det vanskelig å inngå avtaler når Israel og USA nekter å snakke med regjeringen i Palestina).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Dessuten er det vanskelig å inngå avtaler når Israel og USA nekter å snakke med regjeringen i Palestina).

Legg til EU i den listen din også. Og hvorfor skal en snakke med en regjering som har et manifest som sier at staten Israel skal utslettes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg til EU i den listen din også. Og hvorfor skal en snakke med en regjering som har et manifest som sier at staten Israel skal utslettes?

Hvis jeg møter en person som sier han skal "ta meg" vil jeg spørre hvorfor. En form for kommunikasjon.

Israel drar imidlertid opp pistolen og skyter denne personen.

Ser du noe forskjell på handlemåtene ? (neppe hvis du er enig i at alle som er mot Israels politikk skap drepes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg møter en person som sier han skal "ta meg" vil jeg spørre hvorfor. En form for kommunikasjon.

Israel drar imidlertid opp pistolen og skyter denne personen.

Men så er du da ikke omringet av en bråte med personer som sier at de vill ta deg. Og som har gjort flere forsøk på å ta livet av deg.

Så hvis det er slik at Israel skyter på alt som beveger seg hvorfor er da Egypt og Jordan fortsatt i live?

Ser du noe forskjell på handlemåtene ? (neppe hvis du er enig i at alle som er mot Israels politikk skap drepes).

Ser du noe forskjell på situasjonen? (neppe hvis du er enig i at alt som palestinerer gjør er riktig).

Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er du da ikke omringet av en bråte med personer som sier at de vill ta deg. Og som har gjort flere forsøk på å ta livet av deg.

Tror du virkelig selv på det du sier ???

Israel har tatt Vestbredden. Israel tar hele tiden nye landområder fra Palestinerene.

Istael har omringer Palestinerene fra Nor, øst og sør. Og i vest patruljerer Israelske krigsskip som forhindrer matforsyninger og oppbygging av infrastruktur.

Det er altså Israel som omringer Palestinerene. Palestinerene forsøker å forsvare seg med hjemmelagdre våpen/bomber.

Hitill i år er 8 Israelere drept av Palestinerene. Israel har derimot drept 400 Palestinere. Og Israel forsvarer henrettelsene med at de vil henrette fler om ikke Palestinerene gjør som de sier.

Så hvis det er slik at Israel skyter på alt som beveger seg hvorfor er da Egypt og Jordan fortsatt i live?

Å angripe Egypt vil skape ENORME problemer for USA mht oljeinngangen. Saudi Arabia vil aldri tillate tilsvarende folkemord i Egypt som i Palestina og Libanon.

Jordan er i dag en stabiliserende faktor som har forhindret land fra øst til å hevne seg på Israels masakrering av Palestinere og Libanesere. Derfor vil ikke USA akseptere at Israel utvider landegrensene østover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig selv på det du sier ???

1948, 1967, 1970, 1973. Soleklare bevis på at naboene hadde meget lite til overs for staten Israel.

Det er altså Israel som omringer Palestinerene. Palestinerene forsøker å forsvare seg med hjemmelagdre våpen/bomber.

Så det er et forsvar når man går inn for med viten og vilje for å drepe sivile.

Hitill i år er 8 Israelere drept av Palestinerene. Israel har derimot drept 400 Palestinere. Og Israel forsvarer henrettelsene med at de vil henrette fler om ikke Palestinerene gjør som de sier.

Siden du er så sterk tilhenger av internasjonal avtaler så bør du ha fått med deg den avtalen som sier at såkalte "motstands" folk er legetime mål. At de samme internasjonal avtaler gjør militære mål gjemt ved sivile installasjoner til legetime mål.

Å angripe Egypt vil skape ENORME problemer for USA mht oljeinngangen. Saudi Arabia vil aldri tillate tilsvarende folkemord i Egypt som i Palestina og Libanon.

Jordan er i dag en stabiliserende faktor som har forhindret land fra øst til å hevne seg på Israels masakrering av Palestinere og Libanesere. Derfor vil ikke USA akseptere at Israel utvider landegrensene østover også.

Jeg må virkelig spør om du tror på det du skriver. Så du påstår at GrossIsrael er en bevist politikk ifra det Israelske folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å angripe Egypt vil skape ENORME problemer for USA mht oljeinngangen. Saudi Arabia vil aldri tillate tilsvarende folkemord i Egypt som i Palestina og Libanon.

Jordan er i dag en stabiliserende faktor som har forhindret land fra øst til å hevne seg på Israels masakrering av Palestinere og Libanesere. Derfor vil ikke USA akseptere at Israel utvider landegrensene østover også.

Ideen om at GrossIsrael er absurd konsept. Like absurd som konseptet om at gud tildelte landområded til jødene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Tror du virkelig selv på det du sier ???

Israel har tatt Vestbredden. Israel tar hele tiden nye landområder fra Palestinerene.

Da er vi kanskje enige om en ting da, at palestinerne hører hjemme i Jordan, for det var da Jordan okkuperte Vestbredden (fra 1948-1967) at Israel gjenerobret dette landområdet, som egentlig heter Judea og Samaria.

Jordan erobret og okkuperte dette landområdet da de gikk til angrep på Israel i 1948.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi kanskje enige om en ting da, at palestinerne hører hjemme i Jordan, for det var da Jordan okkuperte Vestbredden (fra 1948-1967) at Israel gjenerobret dette landområdet, som egentlig heter Judea og Samaria.

Jordan erobret og okkuperte dette landområdet da de gikk til angrep på Israel i 1948.

Hvordan kan de gjenerobre et område som aldri har vært deres. I følge FN så har Vestbredden aldri blitt tildelt Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er et forsvar når man går inn for med viten og vilje for å drepe sivile.

Spør den Israelske regjeringen. Det er de som sender militære med tanks og angrepshelikopter inn på Palestinerenes område.

Hitill i år er 8 Israelere drept av Palestinerene. Israel har derimot drept 400 Palestinere. Og Israel forsvarer henrettelsene med at de vil henrette fler om ikke Palestinerene gjør som de sier.

Siden du er så sterk tilhenger av internasjonal avtaler så bør du ha fått med deg den avtalen som sier at såkalte "motstands" folk er legetime mål. At de samme internasjonal avtaler gjør militære mål gjemt ved sivile installasjoner til legetime mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe jeg ikke forstod. Hvordan kan Israel bryte denne mine-konvensjonen, når de ikke har ratifisert den selv?

Jeg tok desverre feil i den saken. Israel ratifiserer ikke internasjonale lover som fratar Israel retten til massehenrettelser av sivile Palestinere og Libanesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spør den Israelske regjeringen. Det er de som sender militære med tanks og angrepshelikopter inn på Palestinerenes område.

Som har meget spesifike mål. Iforskjell ifra hvis grupper som går inn for å drepe flest mulig sivile.

Greit nok. Men ikke engang Nazistene drepte sivile slik Israelerene gjør mht Libanesere og Palestinere. INGEN land jeg kjenner fra den vestlige verden har gått innfor å drepe sivile i samme grad som Israel (med unntak av enkelte terrorister i østeuropa).

*host* Østfronten *host*.

Men så har da heller ikke vesten måtte kjempe imot fiender som med viten og vilje gjemmer seg iblandt sivilbefolkningen.

Nei, ikke fra det israelske folket. Derimot fra Israelske politikere og militære.

Så de 120 politikeren og 12 partiene i Knesset fører samme politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok desverre feil i den saken. Israel ratifiserer ikke internasjonale lover som fratar Israel retten til massehenrettelser av sivile Palestinere og Libanesere.

*pjatte argumenter modus*

Det er på tide å tvinge Palestina til å ratifisere avtalen som fratar Palestina retten til å sprenge flest mulig sivile Israelere i luften.

*/pjatte argumenter modus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som har meget spesifike mål. Iforskjell ifra hvis grupper som går inn for å drepe flest mulig sivile.

Vel.

Når det gjelder målene med angrepene synes det utvilsomt som om Israel har som spesifikke mål å drepe flest mulig sivile for å skremme befelkningen bort fra landområder som de selv ønsker. Og de har jo delevis lykkes.

I Gaza har Israel hitil i år klart å drepe 200 sivile.

I libanon var vel 90% av de som ble drept sivile.

Målsetingen til Israel er det med andre ord ingen tvil om. Og våpnene er langt mer effektive enn steinkastende Palestinere så lenge det benyttes kamphelikopter, tanks, mine og klasebomber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan de gjenerobre et område som aldri har vært deres. I følge FN så har Vestbredden aldri blitt tildelt Israel.

Nå hender det seg at noen her på KG spør om jeg ikke leser historie, men om jeg ikke gjør det, så er jeg tydeligvis ikke alene om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...