Gå til innhold

"Du Hast" Ramstein ..hva handler den sangen om ege

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har dere hørt den sangen med Ramstein som heter "Du hast"? synes faktisk den er bra jeg - en sånn sang som med fordel kan spilles litt høyt *ler*...men teksten er jo noe enkel da *ler*.... "du hast - du hast mich gefraght" (nå er det ti år siden jeg hadde tysk på videregående så det er sikkert ikke riktig skrevet *ler*) men det betyr i allefall "du har spurt meg"......men hva er det noen har spurt noen om? for refrenget sier jo litt mer men det forstår jeg ikke ....så hvis noen kan si meg dette? det er jo litt gøy å forstå hva man hører på da ..hehe ..og det må jo være noe viktig da siden de sier det så mange ganger :hoho: (eller kanskje ikke.....det høres jo bra ut da og det er kanskje det som er det viktige :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh... handler om spørsmål om han vil bli hos henne til døden skiller.... bla bla bla... Være ærlig bla bla bla... være hennes elsker... mer bla bla bla...

Hvorpå svaret er nei...

Uff... tysken min er også heller laber...

Men det er i alle fall litt av essensen...

Sangen er foressten en av mine favoritter for tiden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjempebra !!! hehe spiller den på repeat jeg .....faktisk svært bra ! slipper å tenke når jeg hører den .... :ler: Og så jippi !!! jeg får endelig til å male igjen ...og den er super å høre på når jeg maler :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er også super når man er lei av diverse ekser som forurenser livet ditt. :ler:

Kanskje jeg burde male til jeg også? Hadde bare talentet vært til stede... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja mal du også !!....du trenger ikke talent ...det er bare å kline på med farger . :ler: ....og så er det en fordel å ikke være perfeksjonist *ler*....da har man er glede av det :ler: (jeg er perfeksjonist ...desverre typisk jomfru det .......men gøy å male likevel ...) det anbefales :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

@lfa har rett, den handler om en persons svar til en kjæreste/elsker om hvorvidt hovedpersonen vil være den evig tro, til døden skiller dem ad. Ikke slik som i engelskversjonen, hvor "Du Hast" er erstattet av "You hate". Dessverre blander noen verbet "hast" med "hasst" som betyr å hate, i motsetning til det å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Nei, det høres helt grusomt ut. Som så mange andre tyskere, har Rammstein ikke fordypet seg noe spesielt i engelsk, og det høres kleint ut. Versjonen deres av Depeche Mode's "Stripped" er gyselig, Rammstein er definitivt best på originalspråket, ellers er halve vitsen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men dersom det er Rammstein selv som har oversatt til "You hate" på engelsk, må det vel være det de mener i utgangspunktet??

Ellers hadde de vel sunget "You have"??

Selv om de er dårlige i engelk, så vet de nok forskjell på "have" og "hate".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Nå har det seg gjerne slik at en ikke kan oversette en sangtekst ordrett og få den til å passe til melodi, mht. trykktunge og trykklette stavelser. Den engelske versjonen har et annet innhold enn den tyske, det er jeg helt sikker på. Å ta feil mellom "hast" og "hasst" er flaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tristessa......Du har rett. Om jeg ikke tar feil, tror jeg den er oversatt i coveret, eller noe slikt. Tysken min er heller slett, så jeg tør ikke bestride oversettelsen

Når det gjelder Rammstein, går det etter min smak ikke an for dem å gjøre noe på engelsk, ettersom musikken deres er såpass ruglete og aggressiv. Som Blackadder selv påstår om tyskere; ".....and they have no word for fluffy"...man prater ikke om luftige og myke ting i Tyskland, er mitt inntrykk. Og all den tid de forsøker, så høres det mer ut som et mildt hosteanfall.

Det kan nok hende at Ramstein har tekster som omhandler puter, dunfjær og sommerfugler i blomsterenger, men om de så har, så høres det mest ut som tekster som omhandler å banke opp folk på det groveste mens man hiver rundt seg på tunge og kantete ting.

Men....det er tøft å høre på...... :D

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre sanger av de er det som er bra da? Har lyst å laste ned noen fler .....hvis de er like bra som Du hast ....*ler*.......digger den for tiden ... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har fått med meg av den låta (som jeg ikke liker..) er "Du hast mich gefragt und ich hab' nichts gesagt.." Han holder kjeft, med andre ord.. :ler:

Her var jo sannelig teksten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virgo.....

Du lurer litt på hva annet av Ramstein du kan laste ned....

Vel....ta for deg, du....se hva du finner..

"sensucht" er ganske kul......

med det samme du er inne på den sjangeren der.....kikk også litt på Ministry......og last ned titler som for eksempel "Jesus built my hotrod", "Thieves", "Just one fix".....de sparker godt fra seg de også..........

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...