Cr@sh Skrevet 23. februar 2007 #242 Skrevet 23. februar 2007 Innom med en og for å ønske deg en god helg!
Gjest Epona Skrevet 23. februar 2007 #243 Skrevet 23. februar 2007 Hei alle sammen som har vært innom! Er bare innom en snartur, og skulle finne noe i gravidedagboken min, og ble sittende og mimre. For i dag for et år siden skulle jeg hatt mensen, og jeg husker jeg var på møte om kvelden med forbundet mitt og spiste snitter og var så sulten så sulten. Og det kilte i magen min og jeg tenkte tenk hvis.. Om kvelden fikk jeg ikke sove og midt på natten stod jeg opp og tok den siste testen jeg hadde liggende og den var positiv. Husker vi gråt og lo begge to, da jeg krøp inn i sengen til sambo igjen og fortalte det. Og nå ligger den lille spiren min i sin egen seng og er stor gutt på sånn cirka ni kilo og er verdens skjønneste lille sjel - og jeg føler meg så utrolig heldig som har fått oppleve å bli gravid, gå gravid og vente barn sammen med min kjære og få bære frem og føde vår lille sønn. Tenk at jeg er mamma! Jeg har en sønn!
Susan Sto Helit Skrevet 23. februar 2007 #246 Skrevet 23. februar 2007 Tenker sånne tanker av og til når jeg sitter og ser på Julegaven også! Det er helt utrolig at det går an! For ett år siden var jeg ganske frustrert. Da hadde vi prøvd i over et år, og bestemt oss for å framskynde bryllupet, for det så ikke ut til at det ble noen baby på oss med det første...
Felicity Skrevet 24. februar 2007 #247 Skrevet 24. februar 2007 da jeg leste dette så fikk jeg ståpels gitt. Ja det er så utrolig det vi har gjennomgått. Det er verdens beste ting å være mamma
Gjest Madden Skrevet 24. februar 2007 #248 Skrevet 24. februar 2007 Etter mange, lange år som prøver...så er det helt uvirkelig når det først skjer! Og et stort mirakel når det går bra! Jeg er så utrolig glad på dine vegne...endelig fikk du oppfylt din største drøm....og jeg får gåsehud bare jeg tenker på hvordan det må føles å endelig ha kommet i mål! Felte noen tårer isted da jeg leste den linken du gav meg...utrolig å tenke på...nå ligger den skjønne lille gutten hos deg!
Prada Skrevet 25. februar 2007 #249 Skrevet 25. februar 2007 Kjenner meg igjen... Tenker på det hver dag, spesielt når jeg ammer, og sender en liten takk til en bestemt lege på Riksen. Lillegutt skal hvertfall ikke være i tvil om at han var ønsket av mammaen og pappaen sin - synes vi jobbet veldig iherdig, og det var mye mer omstendelig og følelsesmessig nedbrytende enn jeg noen gang trodde før vi begynte prosessen med babyproduksjon. Men nå er han endelig her, og neste barn vil nok gå greiere, heldigivs. Slipper ny utredning, og vi har allerde bevist at vi kan lage perfekte babyer bare vi får litt starthjelp! For en stund siden så jeg noe på tv fra Bergen fra Epona-stallen, da måtte jeg tenkte litt på deg...
Gjest **Evergood** Skrevet 26. februar 2007 #250 Skrevet 26. februar 2007 Innom med en mandags Håper alt er bare bra med deg. Ha ei flott uke.
murmeldyret Skrevet 27. februar 2007 #251 Skrevet 27. februar 2007 Heia kjære Epona! Jeg har sniklest litt hos deg av og til. Helt borte har jeg ikke vært Jeg skjønner du koser deg med gutten din, men at du også har fått erfare at det ikke alltid er bare kos. Og at det som ikke kan kalles kos, heldigvis er fort glemt når gullungen smiler og ler igjen Det er et under, og jeg føler meg ofte takknemmelig. Selv på dager som denne der jeg har slåst og kranglet værre med både Storepia og Brum. De er noen viljesterke små personligheter Du får vel også erfare at denne tiden går så alt for fort. Jeg følger med deg vider, og jeg skal prøve å skrive oftere. Stor klem fra Murmel!
Cr@sh Skrevet 27. februar 2007 #252 Skrevet 27. februar 2007 Det er helt herlig å være mamma! til deg!
Gjest Epona Skrevet 27. februar 2007 #253 Skrevet 27. februar 2007 Stor klem til Capri, Iss, Susan, Felicity, Madden, Prada, Evergood, Murmel og Cr@sh! Takk for koselige hilsener fra dere! Tydeligvis flere som kjenenr seg lykkelig av og til! Det er vidunderlig å være mamma. Og vi er mange her som har slitt for å bli det, og mange som enda venter på sitt lille under. Jeg håper alle som ønsker seg barn får oppleve det! For det er fantastisk! Fantastisk og nydelig og slitsomt og krevende og koselig og jævlig og vidunderlig og vanskelig og givende og utrolig. alt det, og sikkert mere til. Hva vet jeg - har bare vært mamma i tre og en halv måned! Dagene har flydd i det siste. Tidlige morgener, og intense dager. Og jeg sover i det hodet treffer puten, og sover som en stein til Gullet vekker meg. Og det er vanligvis i 6-7-tiden. Han sover hele natten uten stans for tiden! Hører av og til at han er våken i fire-fem-tiden, hører at han gjesper og av og til pludrer han litt, men hvis ikke han gir uttrykk for sult så gjør jeg ingenting og han slukner igjen etter bare noen få minutter. I dag begynte dagen kvart på seks (takk skal du ha, Gullet..), men vi stod opp kl halv syv. Og vi har vært i full sving helt til nå ganske nettop.. Stakkars Gullet var stuptrøtt og grein og grein da jeg stelte ham på badet. Og sluknet på et blunk etter å ha fått pupp. Vi har vært på babysang i dag, og det synes både han og jeg er artig. Han ser på alle folkene og ikke minst på de andre babyene. Og med sang og bevegelse i tillegg, blir det mye inntrykk på en liten tass! Og så ble det litt shopping etterpå. Fikk kjøpt ny fleecedress og kjøpte også noen hvite bodyer. Tenkte å ha hvit body og hvite strømpebukser under dåpskjolen nemlig. Og mor snopte seg en ny veske Bare en "billig" en, men har sett på den en stund og i dag slo jeg til! Hva han nå ellers skjedd siden sist? Gått turer hver dag i det siste. I tung snø blir det jammen bra trim av det også. Og så har jeg kommet igang så smått med lesingen. Går tregt, fro Gullet gir meg ikke akkurat lesero, men har brukt litt tid når han sover. I det siste har han sovet lite på dagtid, men i går satt jeg fra 20 til 21.30, etter han hadde lagt seg, og fikk gjort mye. Lei av snø jeg nå.. Nå er jeg klar for vår!
Gjest Epona Skrevet 28. februar 2007 #254 Skrevet 28. februar 2007 Gullet sover, og jeg har fått dusjet. Har nettet bittelitt, og nå skal jeg sette meg ned med bøkene mine. Men Gullet har en tendens til å våkne akkurat da. Det har skjedd mange ganger! Men må prøve i alle fall! Ute snør det, ser lite fristende ut å trille tur.. Er så trege med å brøyte her, så det blir blytungt å gå. Har vært litt sint på trilletur i det siste! Når vognen går hit og dit og jeg omtrent bruker all kraft for å skyve den foran meg, da kommer det noen stygge tanker til de som ikke har giddet å brøyte enda! Men ut må vi nesten. Trenger luft! Og mosjon! Og jeg trenger å trene magemuskelen mine. Har en ikke-eksisterende magemuskulatur etter graviditeten, og jeg kjenner at kroppen synker forover hele tiden, sliter med å sitte og gå rett, så ille er det. Og nakke og skuldre er blitt et stort problemområde.. Ang.. Må nok trene litt, om så bare på stuegulvet! Er ganske flink til å knipe i hvertfall! Kniper hver dag. Prøver å huske det hver gang jeg setter meg ned, men det blir for mye å huske på!
Toblerone Skrevet 28. februar 2007 #255 Skrevet 28. februar 2007 Er vel greit å få trent litt ja. Flere som trenger et spark bak der gitt... God lesing
Gjest Mrs. Potter Skrevet 28. februar 2007 #256 Skrevet 28. februar 2007 Hei alle sammen som har vært innom! Er bare innom en snartur, og skulle finne noe i gravidedagboken min, og ble sittende og mimre. For i dag for et år siden skulle jeg hatt mensen, og jeg husker jeg var på møte om kvelden med forbundet mitt og spiste snitter og var så sulten så sulten. Og det kilte i magen min og jeg tenkte tenk hvis.. Om kvelden fikk jeg ikke sove og midt på natten stod jeg opp og tok den siste testen jeg hadde liggende og den var positiv. Husker vi gråt og lo begge to, da jeg krøp inn i sengen til sambo igjen og fortalte det. Og nå ligger den lille spiren min i sin egen seng og er stor gutt på sånn cirka ni kilo og er verdens skjønneste lille sjel - og jeg føler meg så utrolig heldig som har fått oppleve å bli gravid, gå gravid og vente barn sammen med min kjære og få bære frem og føde vår lille sønn. Tenk at jeg er mamma! Jeg har en sønn! ← Nå fikk du meg til å grine,Epona Dette var så koselig å lese!
Gjest Epona Skrevet 28. februar 2007 #258 Skrevet 28. februar 2007 Toblerone: Trening er alltid bra.. Og godt å høre det er flere som trenger et spark Har trent litt mage på golvet i dag, mens Gullet på teppet ved siden av meg og spiste på en leke. Han kikket veldig og lurte nok på hva jeg drev med Mrs.P: Hei vennen! Tenk den dagen du kan se tilbake på samme måten! Gleder meg veldig til den dagen du får to blå og skal bli mamma! Må forresten ta meg en tur inn i dagboken din, alt for lenge siden jeg har besøkt deg der.. Alt for liten KGtid nemlig.. Pi@: Grattis til gravide Pi@ med ny jobb!! Trøtt i dag.. Ikke fått gjort alt jeg hadde tenkt.. Men har lest littegrann (men veldig lite, for hver gang jeg setter meg ned blir jeg avbrutt. Skal sette megned en time nå i kveld er planen). Kom oss aldri ut på tur, for de brøytet så sent her at det krasjet med en del andre ting.. Vasket noen maskiner med klær, småryddet litt. Ellers gjort lite annet enn å underholde og leke med Gullet. Ikke verdens mest produktive dag. Fikk en opptur hin dagen da jeg traff en jeg jobbet med før, og der ville de ha meg tilbake. Og så har jeg spurt på et sted der jeg ønsker å jobbe, og de vil også ha meg men kan ikke si noe om hvor mye. Har jo full stilling der jeg er, og er avhengig av det, men ønsker meg vekk derfra. Kombinasjon av å jobbe nærmere her vi bor, og at jeg ikke trives så veldig. Så jeg drømmer om en annen jobb etter permisjonen.. Men vi får se. Har andre muligheter, og det er jo derilig å vite. Dåpsplanlegging - grønt ok, rødt gjenstår Dåpskjole - må prøves igjen i tide for evt kjøp av ny.. Er trang.. Hvit body Hvite strømpebukser Planlegge hvilken fadder som skal gjøre hva under seremonien Ny dressbukse til sambo Klær til meg Bestille mat Bestille marsipan-dåpskake Bestille kaker fra kjente - gul kake, sjokoladekake, og en til Få hjelp til å kjøpe inn brus og kaffe Puh, det gjenstår visst mer enn det som er i boks... At det skal være så mye styr rundt en dåp!!!
shatika Skrevet 28. februar 2007 #259 Skrevet 28. februar 2007 Er så koselig å lese om dagene dine her vennen Syns du er kjempe flink som får tid til å lese. Du skal se det kommer til å gå kjempe bra Spennende med dåp da.. er vel ikke så lenge før selve dagen eller nå? Sikkert mye styr og stress men dere kommer garantert til å få en kjempe koselig dag. Håper vi får til å treffes igjen snart en dag. Gleder meg til å se både deg og gullet igjen
Gjest Epona Skrevet 1. mars 2007 #260 Skrevet 1. mars 2007 Takk for hilsen Shatika! Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å reise til midtimmelom og treffe deg denne uken, for jeg hadde så lyst.. Men med bare en bil er det vanskelig når sambo er avhengig av den hver dag.. Mildt ute i dag, 2,5 pluss, nesten sommer jo! Nå ER jeg så lei av snø, jeg vil ha VÅR! Det er jo mars og alt... Nå har vi funnet ut hvor vi skal bestille mat fra til dåpen, og det nærmer seg endelig antall gjester. Så det ordner seg nok litt etter litt. Skal ha dåp neste helg, så det er ikke mange dagene igjen til forberedelser.. Våknet kvart over fem i morges, av en pratsom Gullgutt som lå og bablet og puslet og romsterte i sengen sin. Men siden han ikke grein eller gav uttrykk for å være sulten (ingen sutting på fingre eller hender), så gjorde jeg ingen verdens ting, og han lå nå der i mørket og pludret til han sovnet igjen en god halvtime senere. Da sov han til litt over syv, jeg våknet faktisk rett før han Da fikk han pupp og vi stiod opp. På natten plier jeg å gjøre det sånn - hvis han våkner uten å be om mat (høres ut som han kan snakke, men det kan han altså ikke ) så lar jeg han bare være i fred. Natt er natt etter min filosofi, og alle må lære seg at det er greit å våkne om natten og se i taket og finne roen igjen. Men er det krise, så trenger han ikke vente. Vanligvis når han våkner på natten for å spise, får han mat før han vet selv at han er sulten, så det er ikke synd på ham Han kjeder seg visst litt nå, best å gå ut til ham Skjønningen min!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå