Gå til innhold

Hverdagsliv

Gjest Epona

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så frustrert... Gullet er så sint! Han blir knall rød, hyyyler og spreller av sinne, vil ingenting! :grine: Han blir sint når jeg kler på ham, sint når jeg legger ham på leketeppet, flir fort lei av alt vi holder på med og blir sint sint sint.. Det eneste som interesserer ham er å bli bært rundt for å se på ting, og det må jeg si at jeg har ikke rygg, nakke og skuldre til å gjøre så lenge om gangen. Ofte blir han sint hvis jeg legger ham på leketeppet, men hvis jeg får brutt inn i griningen og fanget oppmerksomheten hans, blir det grit allikevel. En stund.. Helt til han mister det han holder i f.eks. Skikkelig sinnatagg.. Dette er noe nytt, han som har vært sånn rolig liten fyr. Nesten så jeg lurer på "hvem er du og hva har du gjort med Gullet?" :ler:

Kanskje er det en fase. Står i ene boken jeg har at babyer på tre mnd helst vil bli bært, og kost med hele tiden. Og det stemmer jo. Og min andre teori er at han kanskje har fått noe slags sukkerkick - dette ekstremsinnet har vart i helgen nemlig, og jeg har spist utrolig mye snop i helgen.. :rodme: Kanskje han blir påvirket av det?

I går var det helt grusomt. Han bare hylte hele dagen lang og når kvelden kom og jeg var skikkelig sliten trodde jeg det skulle tørne for meg. Sambo var ute og hadde glemt mobilen sin i bilen, og jeg som ringte desperat for å få ham til å komme hjem og hjelpe meg - jeg fikk jo ikke task i ham! Jeg grein og Gullelt grein og det var lite hyggelig å være alene med ham. Da sambo kom hjem var han roligere, og vi la ham på vanlig vis og gutten sovnet på et blunk. I går var han oversliten, hadde kun sovet en time pluss to ganger ti minutter, fant ikke roen. Er så redd for at denne dagen blir lik.. Men i dag skal han få vaksine, og i tillegg gjøre noen ærender, så det blir vel noen blunder i bilen og sånn.

Nå ligger han i stuen og kjefter og hyler, og jeg har mest lyst å lukke døren. Men det kan jeg jo ikke ;) Får gå ut til ham og se om jeg kan roe ham. Innimellom all griningen har vi det kjempemorsomt begge to, leker og koser og han ler og smiler. Men så blir han lei av noe og blir så vanvittig sint..

Men dette orker jeg ikke i lengden, det må jeg bare si. I så fall må jeg få en god forklaring på hvorfor han er sånn... :tristbla: Det er ufattelig slitsomt. Og den hylingen får meg til å føle meg som verdens verste person, og han har et blikk fullt av beskyldninger og gjør mammaen sin nesten frynsete! Eller - det er jeg som tolker det sånn da, men det føles sånn! Han er bare tre og en halv måned og frutsrert for et eller annet. Hadde jeg bare skjønt hva...

Skal spørre helsesøsteren idga jeg :)

Skrevet

Sånn, nå ligger han på fanget her og har det topp. :)

Jammen er det vanskelig å være mamma. Utrolig gøy, og utrolig vanskelig. Av og til får je fæle tanker og etterpå så vanvittig dårlig samvittighet - for je elsker jo gutten min over alt på jord og mener jo ikke de tankene jeg har. Men jeg vet det er vanlig og normalt, jeg har snakket mange andre som tør å innrømme at de har det på samme måten. Ellers har folkk en tendens til å bare dele solskinnshistoriene. Og det gjør jo jeg og ;) men livet med et barn, og livet generelt, er også både regn og hagl og orkan og minusgrader. Men lykkestundene er verd alt sammen!

Plan for dagen:

- helsestasjonen - skal få vaksine

- sende pakke

- kjøpe lyspærer

- kjøpe to nye pysjer til Gullet, og kanskje et par bodyer

- bytte noen klær han har fått som ikke passer

- kanskje kjøpe ny mobil hvis de har den inne :sjarmor:

- prøve å lese litt

- klesvask

Skrevet (endret)

Dakkar lille mannen sovnet på fanget mitt her nettopp! :legrine::legrine:

Og nå når vi skulle begynne å gjøre oss klare til å dra på helsestasjonen.. :sjenert: Da er det en som blir sint når jeg må vekke ham for å kle på..

Forresten masse nye smileyer!

:kaffe:

:trene:

:vin:

:vetikke:

:gravid:

Ah, det var på tide med noe nytt! :klappe:

Edit: skriveleif..

Endret av Epona
Skrevet

Kjenner til sånne som sovner rett før man må begynne å kle på dem, ja... Julegaven var sånn idag, når vi skulle i barselgruppe.

Han protesterte litt når jeg skulle kle på han, men heldigvis nektet han egentlig å våkne, så han sov mens jeg kledde på han, og i babybjørnen på tur bort til helsestasjonen. *lettet*

Håper det går bra med Gullet og vaksinasjoner. :klem:

Jeg kjenner jeg gruer meg til vi skal begynne med det!

Skrevet

Synes det er godt å lese både om de dagene det er solskinn...og de dagene det er litt mer overskya! Sånn er jo livene våre både med og uten barn... ;) (som du selv sa også...)

Håper det gikk greit med vaksinen, sikkert spennende iogmed at det er den første!

Er innom deg og leser ofte, men jeg har sjelden ork til noen skriverunder for tiden..oppdaterer litt hos meg selv..men jeg lover å komme sterkere tilbake!!

Ha en flott tirsdagskveld vennen!!! :kyss:

:kose: fra Madden

Skrevet

Pi@: :klem:

Susan Sto Helit: Kjedelig når de sovner ja.. Noen ganger går det greit likevel, og i går gjorde det det. Han våknet akkurat i tide, og var så blid og fornøyd og jeg kunne kle på ham og vi kom tidsnok til heslestasjonen. :) Vaksinen gikk fint!

Madden: Kjekt at du leser da! Leser mer enn jeg skriver jeg og, så det kjenenr jeg til. Og ja, livet er både sol og regn, godt at du orker begge deler, for jeg skriver tankene mine jeg! :ler: Tenk i dag er du 7 uker på vei! :smilorange:

Sliten... Og trøtt... Skal snart legge meg, kroppen verker..

Vaksinen gikk fint igår. Han protesterte da helsesøster tok tak i låret, og skrek litt da hun stakk, men var lett å trøste og det var fort glemt. Litt hevelse på låret har han fått, men det var normalt.

Men ettermiddagen og kvelden i går var aldeles forferdelig.. Han skrek og skrek og skrek, var helt utrøstelig, og det var magen som var problemet viste det seg. Var nok det på søndagskvelden også. Også i ettermiddag våknet han med et hyl og skrek i over en time i strekk før sukkervann og press på magen hjalp og han roet seg. Fellestrekk for magetrøbbel søndag og mandag var sjokolade i store mengder (meg altså), og i dag drakk jeg kaffe (uvanlig) og spiste sjokoladekake. Så tror jeg skal roe meg på sjokoladefronten.

Men sjokolade er ikke noe som har laget problemer før, så det er rart det skal begynne nå. Men det jeg har merket meg er at fra å være "døgnet-rundt-og-når-som-helst-bæsjer", så er Gullet blitt en "morgen-bæsjer" og når tarmsystemet justerer seg sånn vil jeg tro det kan gi litt uvante luftplager. Og sjokoladen i tillegg, så blir det ikke bra.

Idag har vi vært på babysang. Det var artig! Gullet var helt oppslukt av alle de andre menneskene, og var full av nye inntrykk. Lærte noen artige regler og fikk frisket opp noen sanger som vi skal bruke her hjemme. Babysangen er hver uke noen uker fremover, så det skal bli litt artig. Var kaffe og kake også. Veldig kjekt å treffe andre voksne, godt å komme seg ut!

Ellers går det greit. I morgen skal vi på dåpssamtale. :) Skjer visst mye denne uken, gitt! :ler: Det går opp og ned. Noen dager skjer det mye, andre dager ingenting.

Må le litt av meg selv som skriver om stakkars Gullet sine mageplager - tenk at dagen kom da jeg også skulle snakke om sånnt! Og om bleier og amming og allverdens, jeg som har irritert meg litt om de som "baaaare snakker om bleier" :ler: Nå er jeg sånn selv ;) Ikke helt da, for jeg prøver å ha fokus på andre ting også,v il ikke drukne meg selv i babyting. Livet består av mer enn det, og jeg har andre interesser også, selv om han kommer først. :)

Skrevet

:kyss: Du er jammen meg en god venn å ha!!! Er så glad når jeg ser at du har vært inne i boka mi, for da vet jeg at jeg finner oppløftende ord når jeg åpner den!! :klem:

:ler: litt når du nå har blitt "en av dem".....det er klart du har blitt det! Du er jo mamma!!! :hjerter_rundt: Jeg blir garantert også sånn, det er sikkert bare slik vi er laget ;) !!! Men så er det jo sånn at etterhvert, så vokser gullet seg større, og da er kanskje behovet for Epona-tid tilstede...nå har du jo ikke sjans til å tenke så mye på akkurat det! Og da vil jeg tro at det er andre ting enn bleier og babyting som blir samtaleemner når du treffer jentene dine! Alt til sin tid vet du vennen!!

Lykke til på dåpssamtale i dag! Blir spennende!!!

:klem:

Skrevet

Skjønne Madden! :klem: En klem til deg!

Idag har Gullet rullet fra mage til rygg!!! :klappe::klappe: For aller første gang!

Eller, veltet, var vel det han gjorde. :ler: Han så på meg og smilte første gangen. Jeg la ham tilbake på magen, for han holdt på å strekke seg etter en leke. Men så gjorde han det igjen, lente seg litt for mye og rullet over og skvatt så han slo ut med armene før han begynte å grine. :ler: Stakkar liten - han grein og jeg trøstet og syntes han var sååå flink!!!

Og så har vi vært og snakket med presten. :) Skal døpe i Bergen, men fikk snakke med presten her. Var veldig ok. Kom hjem for ikke lenge siden, og Gullet sover i bilsetet. Han har sovet så lite i dag, så han får ligge oppi der til han våkner selv.

Og jeg prøver å få i meg mat og roe meg ned og forhåpentligvis lese litt. Ikke lett samtidig ;) Særlig når KG fristet litt for mye!

:vinke:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Idag har Gullet rullet fra mage til rygg!!!  :klappe:  :klappe: For aller første gang!

Flinke gutten! :klappe:

Ha en fin onsdag,Epona! :klem:

Skrevet

Det er så gøy når de ruller rundt :) Hvor gammel er han igjen nå. Amelia var 8 og en halv uke da hun gjorde det først...

klem

Skrevet

Mrs.P: Takk for hilsen! Ha en fin onsdag du også! :klem:

Felicity: Ja, synes det var veldig gøy jeg! Han kan flytte på seg, om enn ufrivillig ;) Gullet mitt er tre og en halv måned han nå. Men er nok litt tung i kroppen, så han har ikke fått det til før! :ler:

Men nå MÅ jeg åpne boken min før Gullet våkner.. Poff, vekk herfra ;)

Gjest **Evergood**
Skrevet

Hei vennen!

Det er så kjekt å lese om dere. :klem:

Bedre sent enn aldri: på nyttårsaften hadde jeg tenkt å sende deg en nyttårshilsen. Men hadde ikke nr ditt. Ikke etternavnet ditt heller, så jeg fikk ikke søkt deg opp.

Ville bare si det.

Gjest Myztica
Skrevet

Her var det mye koselig å lese!

Er litt fraværende på kg om dagen, men har ikke glemt dere! Men vi har jo mobil også ;)

:klappe: for rulling!!

Ja, det er rart hvor opptatt vi blir av bleier og det der :ler: "hvordan var bæsjen, mye? farge? konsistens?" :ler: Men det er jo bare slik det er!

Kjedelig at Gullet har magevondt :( Det er så fælt da de små har det vondt..... Og det er heeeelt normalt å ha fæle tanker. Jeg har også de innimellom, og jeg får også dårlig samvittighet etterpå... Og jeg tror ALLE har det innimellom. De som sier de ikke har det, forteller nok ikke sannheten....

Babysang hørtes artig ut! Kunne ønske de hadde noe slik her... må enten i din kommune eller byen på andre sida ;)

Ha en fin kveld!

:klem:

Skrevet

:klem: Det er så kos å lese her inne. Synes du har det så fint nå. Og gullet høres ut som en aktiv og skjønn liten gutt. Kanskje er det magen som plager han ja. Og ikke lett når han ikke kan si akkurat hva det er som plager han. Husker selv hvor frustrert jeg var når Martine hylte slik.

Håper dere får en koselig dag i dag. Dåp i Bergen hørtes koselig ut.

Stor klem far charmisen :klem:

Skrevet

Innom verden skjønneste Epona for å si god helg!!! :klem::kyss:

Gjest **Evergood**
Skrevet

En riktig god helg ønskes deg! :klem:

Håper du får ei fin helg! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...