Gjest Epona Skrevet 13. februar 2007 #201 Skrevet 13. februar 2007 Linn3c: Ja, han er stor, men han har alltid vært stor. Var lang og tynn da han ble født (55 cm lang og 3650g), og til seksukerskontrollen hadde han tatt igjen vekten sin i forhold til lengden. Da var han vel 60,5cm og rundt 6400g så vidt jeg husker. Og nå 67cm og 8700g. Da han var nyfødt kalte vi han Langbein
Linn3c Skrevet 13. februar 2007 #202 Skrevet 13. februar 2007 Hihi, artig kallenamn! Men då har han jo berre vakse 12 cm han også, akkurat som min vesle prins. Og det blir vel gjerne ikkje så mykje forskjell på prosentvis auke i vekt heller? Uhm, jo. Gløym det eg sa.. Min har lagt på seg 178,5% i vekt, medan din har lagt på seg 228,4%, begge i forhold til fødselsvekta... Flotte store gutar begge to! Eg antar at både du og faren er høge? Her er me ganske lave begge to, eg 1,60m og faren 1,70m.
Gjest Epona Skrevet 13. februar 2007 #203 Skrevet 13. februar 2007 Vi er ganske gjennomsnittlige faktisk, jeg er 165 og han 180. Men han har høye gener på sin side (særlig farssiden) og jeg har også høye gener på min side, særlig på mamma sin side. På 6-ukerskonrollen spurte vi om han kom til å bli kjempehøy, men de sa de pleide å "vokse det av seg", var ikke sikkert han ble 190 bare fodri han var stor nå. Men at han ble over 175 kunne de garantere Artig regnestykke du gjorde forresten, Linn3c! Sunne flotte gutter begge to ja Han "heter" ikke Langbein lenger nå, det var noe som bare passet så bra da han var nyfødt og så tynn at klærene som var lange nok liksom slang litt rundt ham Nå kalles han for Gullet, Tjukkebollen (evt Sukkerbollen) og litt sånn
Gjest **Evergood** Skrevet 13. februar 2007 #204 Skrevet 13. februar 2007 Vil innom med en og ønske deg og dine ei flott uke. Kjekt å lese om dere. En dag blir det vår tur, det er jeg sikker på.
Zianta Skrevet 13. februar 2007 #205 Skrevet 13. februar 2007 God gutten din er på full fart til å ta igjen Henning. - Og han blir 2 år på fredag. Nå var jo han litt under gjennomsnittet da han ble født (44 cm) og hadde faktisk vokst 12 cm til 3 mnd kontrollen han også slik at han var oppe i 56 cm og veide 5540 gr. Vi skal på 2 års kontroll neste uke men regner med at han er ca 81 cm da og 11 kg. Var og kikket på helse kortet mitt fra 2 års kontrollen og jeg var 86 cm - håper min lille skrutt snart strekker seg litt.
Gjest Epona Skrevet 14. februar 2007 #206 Skrevet 14. februar 2007 Evergood: Hei venenn! Ja, jeg er også sikekr på at det blir deres tur en dag! :nikek: Kos at du stikker innom her! Zianta: Hei! Sjeldent og veldig kjekt besøk! Håper alt står bra til med Ziantafamilien! Du har ikke noe dagbok her inne du nå..? Noen er store og noen er små, Gullet er diger og Henning litt mindre. Han vokser nok, har da ikke tenkt å være liten hele livet Lykke til med 2årskontroll, og på forhånd gratulerer med 2årsdagen! Tenk at du har vært mamma i to år!!! Husker så godt da du skrev dagbok her om prøverørsforsøk og da du endelig ble gravid og fikk spiren i magen - spiren som viste seg å være Henning! Drikker kaffe og slapper av her litt. Gullet sover i vognen. Pleier å ta en blund drøye to timer etter vi er stått opp. Og da får mammaen litt tid for seg selv I går hadde vi besøk av Fjellrypa og Kyllingen, det var kos. Først gikk vi en god trilletur, og det var herlig. Fikk prøvd ut en ny rute her i samme slengen, som viste seg å være bra Etterpå var det te og kjeks og babyprat, med en liten og en stor baby. To nye smileyer her idag! Ingen stemmer akkurat nå, heldigvis, måtte bare demonstrere dem og se hva de heter for noe! Dagene er myyyye bedre nå. Er så deilig å ha kvelden for seg selv! I går gikk vi på badet halv åtte, og badet Gullet, og så var det på med pysjen, hente bamsen hans, inn på sengekanten for å få pupp, og så i seng. Så litt over åtte var det ro i huset, og sambo og jeg fikk litt tid for oss selv. Litt tid som vi brukte til akkurat det vi hadde lyst til Og halv ellve gikk jeg og la meg. Luksus! Husker hvordan det var den aller første tiden - jeg lurte på om det skulle være sånn alltid, at man aldri skulle få sove og hvile liksom.. Var helt fynsete av søvn- og matmangel den første tiden.. Så nå når hverdagen er litt mer forutsigbar, kjenner jeg at jeg får mer krefter og tåler litt mer igjen. Men fortsatt går det både opp og ned. Men det å ha kvelden for seg selv og får sove mye mer (bare en puppings i løpet av natten), gjør at jeg kan være mye mer hjertelig tilstede sammen med Gullet, og ikke bare sitte og være trøtt og sliten selv. Og han er i toppform og topphumør om dagen, så dette nye sovemønsteret er positivt for alle tre. Herlig! Har forresten fått stoffskifte-kluss igjen, det er kommet tilbake etter fødselen. Tok kontrollblodprøver for en tid tilbake, og stoffskfitet var steget VELDIG. Så nå er det tilbake på medisin. Må vel bruke det et års tid regner jeg med. Det skal gå greit å bruke mens jeg ammer, jeg brukte jo samme medisin første halvdel av svangerskapet. To uker til neste blodprøver, og kontroll hos legen et par uker etter det. Men nå lokker sofakroken
Susan Sto Helit Skrevet 14. februar 2007 #207 Skrevet 14. februar 2007 Høres ut som det er godt både for deg og Gullet at dere nå har funnet en god døgnrytme! Vet hvor slitsomt det er å ikke få sove ordentlig, og så skulle være fulltids mamma for et oppmerksomhets og aktivitets krevende lite nurk hele dagen etter! Vi var heldige da, og har klart å få Julegaven til å legge seg før 21.00 nesten hver kveld, så vi har kvelden for oss selv. Selv om han ikke er nede i kun en mating i løpet av natta ennå. Men jeg føler det viktigste faktisk er kvelden.
~Capricorn~ Skrevet 14. februar 2007 #208 Skrevet 14. februar 2007 Innom og legger igjen spor. Er så koselig å lese her inne
Gjest Epona Skrevet 15. februar 2007 #211 Skrevet 15. februar 2007 Susan: Ja det er veldig godt! Nå virker det som det nye sovemønsteret er godt etablert *bank i bordet*. Han sover fra 20 til 7-tiden, avbrutt av en puppings&bleieskift i enten 3-tiden eller 5-tiden. Herlig! Capri: Så koselig at du stikkker innom og leser her! Tenker mye på deg! Pi@: Gravide Pi@mor! Synes det er så kos at du er gravid! Iss: God klem til deg også, og til magen din! Rar dag idag. Først litt kjip dag. Men så ble det bedre da jeg gikk en lang trilletur med Gullet i raskt tempo. Kjente jeg hadde energi - herlig! Gullet fortsatte å sove en god stund etter vi kom hjem igjen også, og jeg fik lest blad og kost meg, det var herlig. Og kvelden ble bra! Laget god middag i dag, med dessert og det hele. Laget sammen, sambo og jeg, det var så kos. Tror jeg skal tusle ut igjen i stuen til ham jeg.. Gullet har forresten begynt med en ny trøtthets-ting.. Han har sugd på tommelen lenge nå (vil ikke ha smokk, de spytter han rett ut), men i det siste har han i tillegg begynt å holde seg i øret.. Sutter på høyre tommel, og holdet et godt tak i øret med andre hånden
Susan Sto Helit Skrevet 15. februar 2007 #212 Skrevet 15. februar 2007 Vil ikke Gullet ha smokk heller? Det vil ikke Julegaven heller. (Det vil si, han tar den en sjelden gang, og sutter litt. Men det er helt umulig å vite når han er klar for smokk. ) Han har funnet hele hånda si da, og sutter ivei! Av og til er det bare tommel eller pekefinger, men for det meste hele hånda. De har mye rart for seg disse små!
Gjest Mayamor Skrevet 16. februar 2007 #213 Skrevet 16. februar 2007 Aleksander var smokkoholiker, mens Andreas ville ikke ha noe. Så det er store forskjeller ja. Koselig å lese her inne hos deg.
Cr@sh Skrevet 16. februar 2007 #214 Skrevet 16. februar 2007 Innom og leser hos deg, og for å ønske deg en fin helg!
~Capricorn~ Skrevet 16. februar 2007 #216 Skrevet 16. februar 2007 ...og holdet et godt tak i øret med andre hånden ← Det gjorde broren min og Bare at han bukte alltid langfingeren OG ringfingeren i munnen samtidig da.. Ser ham sånn på omtrent alle bildene fra vi var små.
Charmina Skrevet 16. februar 2007 #217 Skrevet 16. februar 2007 Hei vennen min Endelig får jeg skrevet litt her inne igjen. Det er så videunderlig å lese om deg og lillegullet. OG FOR EN SKJØNNING. Bildet jeg fikk av han var jo bare så vidunderlig Martine har alltid nektet å ta smokk og heller sugd på tommelen. Også biter hun i dyna, puta eller kosebamsen.rart hvor forskjellige ritualer unger har før de sovner. Det greie med tommelen er jo at de alltid har den med seg, det dumme er jo at det er litt værre å venne de av med den igjen. Håper du får en fin helg. Diger klem fra Charmisen
Gjest Epona Skrevet 17. februar 2007 #218 Skrevet 17. februar 2007 Takk for koselige hilsener alle sammen! Sitter her med en KJEMPEpupp som gjør vondt. Stappende full - for GUllet la seg halv åtte i går kveld, og fikk ikke mat igjen før halv åtte nå i morges! Ikke hørt et knyst fra ham i hele natt! Lettere irritert gutt på leketepet akurat nå, har laget meg frokost og skal ta ham med på morgenritualet vårt. Han får tran og jeg får frokost. Og forhåpentligvis har han tenkt å bli bittelittegranne mer sulten snart, så han kan spise den andre puppen også... Drømte i natt at jeg pumpet meg med pumpe (har aldri gjort det før), så jeg har nok vært temmelig sprengt i hele natt tror jeg! Tenk at han ikke har spist i løpet av 12 timer!! Lurer på om medisinen min påvirkker ham jeg... :klø: Det skal jeg finne ut av! Om ikke lenge skal Eponafamilien på harrytur til Sverige. Men nå kaller sønnen høyrøstet på meg!
Gjest Mrs. Potter Skrevet 19. februar 2007 #220 Skrevet 19. februar 2007 Leser ofte selv om jeg er dårlig til å legge igjen spor. Er så koselig å følge med på livet deres. Ha en fin uke!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå