Gå til innhold

Hverdagsliv

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Linn3c: Takk for det! :klem:

Mayamor: Du din nett-stalker! :ler: Følger jo ekstra med på noen, jeg også - så da er vi kanskje stalkere begge to! Madden-stalkere, hihi! Ikke noe skummelt i det, hvis noen skulle lure, bare noe positivt altså... :sjenert::ler:

Shatika: Skikkelig opptur-klem fra deg! Så du hoppet veldig i dagboken din (grattis med nok en ny, hehe) og jeg tror jeg vet hvorfor så jeg hopper litt jeg og ;):hoppe: Gøy med litt gøye nyheter av og til!!

LinnKri: Trilletur på tirsdag er topp! Vet ikke om jeg har bil, for jeg har ikke oversikt over sambo sine jobbedager til uken. Men hvis ikke jeg har bil så kommer kanskje du og Fjellrypa hit til oss...? :sjenert: Mange fine veier å trille på her! Med nesten rådyr-garanti hvis det frister! Ser rådyr hver dag nå, for det er noen som driver og forer oppi her.

Madden: Gravide Madden! :legrine: Krysser helt til oktober jeg!

Gullet er på leketeppet, og jeg går i skytteltrafikk mellom han og PCen, så det tar sin tid å skrive ;)

Leggingen går så fint nå!! Nå har vi et fast rituale om kvelden, og jeg legger ham i våken tilstand og det fungerer så bra! Han sovner ganske fort. :) De siste par kveldene har han sovet innen et kvarter. Men da er han veldig veldig trøtt, og sutter febrilsk på tommelen sin. Men han finner roen selv og sovner trygt og godt, helt alene. Jeg går bare innom og kikker. :) Har blitt tidligere og tidligere også, men det er fordi vi har skjønt mer når det rette tisdpunktet for legging er. I går var han i seng litt over halv ni, og ti på ni sov han søtt. :klappe: Og våknet ikke før 5 i dagtidlig/natt og ville ha pupp. Da skiftet vi også bleie og la oss igjen, og han vekket meg halv åtte. Veldig fine netter for tiden med andre ord!

Og så "prater" han så masse! Nå har han begynt med ny lyd, en aoou-lignende lyd som han bruker til å prate med. Han har nærmest hele stninger med den lyden, og har forskjellig tonefall, og han ser meg rett inn i øynene når han prater. Han "svarer" meg og jeg svarer ham, og han smiler og har sååå masse å fortelle! :legrine: Skjønningen min! :hjerte:

Må ut igjen til ham jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

:vinke:

Regner med at det er fine veier der du bor :Nikke: Samme for meg hvor vi er, er bare gla for å ha trilleselskap jeg ;)

Så bra at nettene er gode nå! Tror faste ritualer på kveldstid er alfa omega! :tommelsmil: Virker som om snuppa forstår at det er natt. Hun er ikke medgjørlig på dag/ettermiddag. Men på kvelden, da er det stille! Har en fast nattasang som vi synger hver kveld og vi :) Håper nettene dine fortsetter slik!

Det er så herlig da de små begynner å prate. Man kan jo føre en "samtale" :grine2:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Syns jeg hører den søte samtalen!!

De er så utrolig gode og søteat man nesten vil spise dem opp til tider!

Og så godt for alle parter at dere har sånne fine nattrutiner!

Søvn er jo bare deilig da...!

Riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne samtaler er jo bare herlige da!

Julegaven er ennå litt "treg" å snakke med, men han kommer seg dag for dag. Dessuten synes han det er fryktelig morsomt, og kan holde på veldig lenge!

Er misunnelig på nettene dine! Gleder meg til vi kommer helt dit vi også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så festlig å ha sine egne stalkere!!! :ler: Det får man si...ikke hver dag man får sånn oppmerksomhet!! :legrine:

Synes formelig jeg ser for meg skjønningen din som snakker med mamma'n sin... :hjerter: Noe så herlig!!!! Blir rørt bare ved tanken på det..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt forresten og leste i graviditetsboka di i går..og så faktisk at du ble gravid med lillesnuppen omtrent samme tid som jeg ble det nå..bittelitt senere bare! :) Det var litt artig å lese....Kjekt å mimre litt! Det var spennende tider den gangen..og det er så morsomt å nå kunne se resultatet av all ventingen! Det var helt sikkert verdt alle de årene med prøving og slit...når du nå ser hva som var i enden av tunellen! :hjerter:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Epona :)

Hvordan står det til i Epona heimen i dag? Håper alt er bare bra, og at dere har like flott vær der som det vi har her i dag.. Er helt påskevær jo, men 15 kuldegrader da ;)

Håper du får en super dag i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige hilsener og morsdagsgratulasjoner! Koselig å se noen av dere gamle gode KG'ere her inne, det setter jeg pris på! :klem:

I går var det min første morsdag! Ikke så stor feiring akkurat, med syk mann og tufsen og sinna baby ;) Gullet var skikkelig i bad mood i går, tror han hadde et snev av noe han og, at han følte seg ikke bra og derfor var så sutrete. Ikke sov han skikkelig i går heller, noe som gjorde at han helt utmattet tok natten i 18-tiden! :overrasket: Fikk pupp i 20-tiden men var bare såvidt våken, og sov videre og vekket meg ikke igjen før rundt halv tre. Da var det pupp&bleieskift, og soving videre til halv syv. Da var det ny pupp og etterpå stod vi opp. Skikkelig morgenfugl :ler:

Var på 3mnd kontroll med ham i dag. :) Er nå 67 cm lang og veier 8700g! Og er frisk og fin og kan alt han skal kunne på denne tiden. :klappe: Smilte og flørtet med helsesøsteren, han er en storsjarmør! :legrine: Venter med vaksinen til neste uke, for jeg ville ikke han skulle ha den tilfelle han brygger på noe. Så vi har fått time neste uke.

Idag skal vi kjøpe dåpsinvitasjoner. Skulle egentlig lage noen (type amatør-scrapping), men det blir jo aldri noe av. Har nok å bruke den lille tiden jeg har for meg selv på. Lese, bla annet. Har fått begynt så smått på det ene faget jeg skal ta. Så jeg er i gang! :klappe: Tiden går så fort, og plutselig er det juni og eksamen. Men uansett - må sende ut invitasjoner til dåpen. Nå er dåpskjolen i hus, den som sambo (m.fl) ble døpt i. (Og gjett om min mamma ble skuffet fordi hun ikke fikk kjøpe kjole likevel...) Den er hjemmeheklet og ser litt slitt ut, men er helt i orden for meg at vi bruker så sant den passer til dåpen. Og selskapet etterpå begynner å falle på plass - vi har oversikt over hvem vi skal invitere, og vi vet hvor vi skal ha det. Det som gjenstår er hvem som kan hjelpe oss å bake kaker, og nøyaktig antall som vi skal bestille mat til. Jo, og så finstas til alle tre, vi må alle ha nytt. Blir dyrt dette... :sjenert:

Kaldt for tiden! I dag er det jo mildt, med bare 9 minus. I helgen våknet vi til 24-25 minus, det er kaldt det... Var på trilletur i 14 minus midt på dagen på søndag, var solskinn, helt tørr luft og ikke så ille kaldt når man var godt innpakket, bortsett fra i ansiktet da - der huden var naken. Ble en kort tur, særlig med tanke på Gullet som også hadde bart ansikt nedi vognen. Prøvde en sånn type finlandshette-lue, men den fikk han totalt panikk i. Han hater å få ting tredd over hodet hvis det ikke går kjempefort, så en sånn lue som liksom var i ansiktet, nei det gikk ikke an! :ler: Dakkar! Skjønenr ham godt jeg. Jeg er litt var for ting som er trange i halsen, og det er vel noe av det samme ubehaget han oppever. Så han bruker vanlig strikkelue som knyttes under halsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh: Ja, han følger kurven sin veldig bra. Ligger på den øverste normalkurven for lengdevekst for gutter, og skyter over den øverste på vekt.. :sjenert: Men bare litt ;) Og hodeomkrets følger også kurven. Med lengde og vekst sett sammen var han rett under den øverste normalstreken. Så han er en stor gutt! Har han alltid vært. :)

Tass: Heisann :klem: Han er stor ja! Jenten din er også stor i forhold til seg selv! Alle følger sine egne kurver, og gutter er ofte størr enn jenter. I tillegg er Gullet er veldig stor til å være gutt, var ikke mange prosentene som fulgte den kurven han er på. Men det viktigste er jo at de vokser i takt med seg selv! :)

Men størrelsen skaper litt akutt klesproblem om dagen. I bodyer har han plutselig (har brukt 74 en drøy uke egentlig..) gått over til 74, og de har vi ikke mange av. Også i bukser må han ha 74. Men han er stort sett kledd inne i strømpebukse og to bodyer, så det haster ikke. Men pysjer - det må vi ha nytt av. Knappene spretter opp... Så må nok ut og handle litt en av de nærmeste dagene - bodyer og et par pysjer. Det morsomme er jo at vi har en del klær liggende i str 74, tøffe hettejakker og sånn som skulle brukes om leeeenge :ler: Og her er han da, tre mnd gammel og rekker sikekrt ikke å få brukt de (av praktiske og årstidsmessige årsaker) før han har vokst ut av dem igjen.. Og så trnger vi en ny utedress, så føttene får plass i... :sjenert: Har sånn som bretets opp, og det går fint med tykke sokker i stedet for foten i dressen, men liker best at dressen er "hermetisk lukket".

Nå klager han fælt, ligger på leketeppet og kjeder seg. Skulle egentlig spise frokost med ham. Han sitter (sitteligger) i vippestolen og ser på og så prater vi masse, og han får tranen sin. Tar den på en teskje og synes det er kjempeartig. Ser spørrende på meg hver gang han kjenner smaken, men så smiler han. :ler:

Skulle egentlig bare inn og titte etter evt beskejder, for idag er LinnKri&Snuppa og Fjellrypa&Kyllingen invitert hit på felles trilletur. :)

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...