Gå til innhold

Tips til Festdessert


fruenge

Anbefalte innlegg

Noen som kan tipse meg om en fin dessert.

Tenkte litt på sjokolade et eller annet med hjemmelaget sorbet. Det skal bruke som avslutning på en buffet med mat fra østen.

Vi blir ca 15 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei fruenge,

har ikke prøvd denne fondantoppskriften, men min ligner veldig mye (bortsett fra at jeg bruker bittelitt bringebærsyltetøy i bunnen av de ildfaste formene, balanserer sjokoladen veldig bra!).

Men server denne med litt vaniljeis eller en bringebærsorbet, og du blir kveldens heltinne! Pass bare på at du ikke steker den for mye, den skal være flytende i midten. Og dersom du bruker 50/50 lys og mørk sjokolade blir den eeeeenda bedre! Lykke til!

:D Jamila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor 50/50 mørk lys sjokolade. Er du ikke glad i mørk sjokolade?

Forresten tro jeg at du har navnet ditt som kreaktør til denne festen. Fått flere tips av deg, takk for at du bidrar.

Når du nå engang nevnte sorbet, har aldri laget det, men skal igang i kveld. Har du en oppskrift?

Hva tror du, bingerbær, jordebær. eller jordebær og sitron?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke oppskrift på sorbet.... må innrømme at sorbet og iskrem kjøper jeg ferdig (Men vet at Mövenpick har flere typer) :oops:

Og det er bare hyggelig å kunne bidra! Når du spør om ting som er favoritter for meg så kan jeg ikke dy meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...