Gå til innhold

Kosttilskudd

Supraspinatus

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd om kosttilskudd.

Hva synes du om det, bruker du det selv, hvilket, anbefaler du det?

Kan begynne selv med å si at jeg har stor tro på kosttilskudd som f.eks. proteinpulver, karbohydratpulver, weightgainere og kreatin. Har prøvd alt selv og har bare positive erfaringer. (bortsett fra litt kvalme da jeg valgte feil smak en gang hehe)

Per dags dato bruker jeg Tech Nutrition prozyme vanilje proteinpulver og et eller annet karbohydratpulver uten smak. Pleier å blande meg en ren proteinshake til frokost og en blandet protein/karbo etter trening.

TN prozyme smaker ganske bra, men anbefaler heller jordbær fremfor vanilje...

neste.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteindrikken du nevner er kjempebra! Det er synn den er så dyr... Pleide å kjøpe 4 kilos, å den kosta 1000 kr. Har funni en hos proteinfabrikken som jeg syns er like bra, å den koster under halve prisen! (også inneholder den omega 3, 6 og 9)

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1854

Det er en gainer da, så det er ikke anbefalt for folk som bare vil komme i bedre form.

Jeg syns stortsett proteinfabrikken sine produkter er kjempefine saker. Det er billig også... Mener å ha hørt at de prøver å holde det billig, sån at man ikke trenger å være rik, for å trene. Også er det selveste Jostein Ødegården som driver det og, da (for de som ikke veit det, så er han en, godt kjent, bodybuilder)

Det besste er jo selvfølgelig å ha ett strålende kosthold, men det er vansklig å få i seg nok næring, når man driver å bygger, så kosttilskudd er en grei hjelper.

Folk som trener "vanlig" trenger ikke kosttilskudd, hvis de har et godt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteindrikken du nevner er kjempebra! Det er synn den er så dyr... Pleide å kjøpe 4 kilos, å den kosta 1000 kr. Har funni en hos proteinfabrikken som jeg syns er like bra, å den koster under halve prisen! (også inneholder den omega 3, 6 og 9)

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1854

Det er en gainer da, så det er ikke anbefalt for folk som bare vil komme i bedre form.

Jeg syns stortsett proteinfabrikken sine produkter er kjempefine saker. Det er billig også... Mener å ha hørt at de prøver å holde det billig, sån at man ikke trenger å være rik, for å trene. Også er det selveste Jostein Ødegården som driver det og, da (for de som ikke veit det, så er han en, godt kjent, bodybuilder)

Det besste er jo selvfølgelig å ha ett strålende kosthold, men det er vansklig å få i seg nok næring, når man driver å bygger, så kosttilskudd er en grei hjelper.

Folk som trener "vanlig" trenger ikke kosttilskudd, hvis de har et godt kosthold.

Enig, hvis de har et godt kosthold, noe jeg tipper rimelig mange sliter med. Og så er det denne evinnelige fordelingen av næringstoffer.. og disse bodybuilderene som vil ha oss til å spise 3gram proteiner per kg kroppsvekt.. hehe

Det dumme med å ha sunt kosthold er at det er dyrt, spesielt for studenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, hvis de har et godt kosthold, noe jeg tipper rimelig mange sliter med. Og så er det denne evinnelige fordelingen av næringstoffer.. og disse bodybuilderene som vil ha oss til å spise 3gram proteiner per kg kroppsvekt.. hehe

Det dumme med å ha sunt kosthold er at det er dyrt, spesielt for studenter..

Det trenger ikke være dyrt å ha et godt kosthold(billig blir det nok aldri, men det kan bli litt billigere... Det har litt med prioritering å gjøre. Jeg veit ikke noe om dine vaner, men folk flest fester mye, og røyker... Slutter man å røyke, har man en god del penger å spare feks.

Har ikke uendelig sånne eksempler, men man kan ikke klage på dårlig råd, når man har unødvendige utgifter ;)

Bodybuildere sier at man skal ha i seg 3 g protein per kilo kropsvekt, å det er en ganske god regel... for bodybuildere! hehehe

Trener man for å stramme opp rumpe og få penere tær, så tror jeg ikke at du skal gå å spørre de shvære bolegutta om råd! Man må finne de som er flinke i den treningtypen du manselv er intresert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...