Gå til innhold

Hjernedød reklame rettet mot kvinner


Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er faktisk et prinsipp i reklamebransjen - de trenger ikke å få deg til å LIKE produktet, sålenge du HUSKER det. Undersøkelser viser at folk som husker et produkt kjøper det lettere enn de som ikke gjør det. Så i noen tilfeller er faktisk de irriterende dårlige reklamene helt bevisste... for da husker du at den var så dårlig. Forferdelig ikke sant? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamefolkene vet vel hva de gjør, så de har nok sine grunner for å kjøre disse idiotreklamene. Og det er kanskje mer urovekkende enn selve reklamen  :sjenert:

:Nikke:

Ja reklamene er ment for hjernedøde, men nå skal det jo sies at det selges faktisk en del f.eks. Herbal Essences shampooer likevel....

Som noen sa så betyr ikke det at vi kjøper disse produktene at vi bare er opptatt av å vaske håret og ha mensen ;)

Men en ting må jeg si... Den Sunsilk shampoen ser jo ut som noe dårlige Nille produkter.. Reklamene er også utenom det vanlige dårlig...

Produkter man kjøper på parfymerier og frisører innenholder jo "nanosymer" og "proretinol +" osv. de også.. (men enig i at de er MYE bedre, så poenget mitt faller kanskje litt bort :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Poenget med nettopp irriterende reklamer er jo at vi vil huske produktet- og ganske fort glemme at vi var irriterte. Så når vi få uker senere står i butikken å skal velge mellom dette og ett annet produkt i samme sjanger, vil vi velge dette- fordi vi vet at vi har hørt om det- men husker ikke hva. Men navnet er jo kjent- så da må det jo være bra....

Som så kjent: all pr er god pr!!

PS: I de fleste tilfeller er det ikke større forskjell på produktene kjøpt hos frisør/parfymeri kontra enn mengden vann og parfyme... De fleste kremer og shampooer inneholder som regel " smørja", men de "billige" kjøpt i butikkenen inneholder MYE mere vann og parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å gå til Forbrukerrådet og klage dersom man ikke får orgasme når man vasker håret med Herbal E??? :eeeh:

Kanskje det er jeg som ikke føler meg trygg nok på mitt eget hår.

Eller så har jeg bare ikke dusj som er et vannfall på en sydhavsøy med små kolibri som flakser rundt? Da begrenser de markedet veldig synes jeg.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, de verste reklamene må jo sies å være vote for libresse reklamene, hvor kvinner går i kampmarsj for å bruke et bind med kamille og aloe vera i. Jeg merker jeg får en blandet følelse av å bli ille berørt og ubegrenset lattermild.

Hvorfor demonstrerer de?!? Det er da virkelig ingen som gir en lang f i om de bruker bind med aloe vera eller om de bruker saba?

Hva er slagordet igjen? Vote for change? Vote for libresse? Herlighet så pinlig! Og så den fæle låta da! :legrine:

Hvordan ser det egentlig ut når det er kamille og aloe vera i bindet anyway? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som gir meg latterkrampe hver gang er den: "Hva er det som får huden hennes til å være silkemyk osv", "Kan det være ditten eller datten?"

Og så kommer med en nærmest mannlig, forsøkt sensuell stemme: "NEEEI!", "Det er nye palmolive silkemyk kashmir ettellerannet!"

Det nei'et er ubetalelig! Ler meg skakk!! :legrine::legrine:

Edit:

Hehehe, eller hun dama som snurrer rundt og stryker seg selv lykkelig under armene mens det er en virvelvind av grønne buskvekster som flyr rundt henne. Og BEDRE: nå kan også menn stryke seg lykkelig under armene, fordi det har kommet en manneutgave også!

:legrine::legrine:

Endret av Rainbow Brite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame er nå mest for underholdning. Og tissepauser.

Enig med du :Nikke:

Og uansett, hvordan kan man la seg provosere? Alle jenter vet at om man har en skikkelig bedriten PMS dag der kroppen er konstant oppblåst og blodpølen ligger godt planta i bindet mellom beinet og det blir klamt og varmt, så hjelper det ikke med den fantastiske Libresse med vinger. Et ultralett bind som følger kroppens kurver så man en gang for alle unngår lekkasjer. Også blir hele verden rosarød, skjørtet sitter som støpt igjen og nok en gang er alle mannfolka på kontoret på hugget etter en.

Det funker ikke sånn og ikke får man orgasme av shampoo heller ;)

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut
Den som gir meg latterkrampe hver gang er den: "Hva er det som får huden hennes til å være silkemyk osv", "Kan det være ditten eller datten?"

Og så kommer med en nærmest mannlig, forsøkt sensuell stemme: "NEEEI!", "Det er nye palmolive silkemyk kashmir ettellerannet!"

Det nei'et er ubetalelig! Ler meg skakk!!  :legrine:  :legrine:

Edit:

Hehehe, eller hun dama som snurrer rundt og stryker seg selv lykkelig under armene mens det er en virvelvind av grønne buskvekster som flyr rundt henne. Og BEDRE: nå kan også menn stryke seg lykkelig under armene, fordi det har kommet en manneutgave også!

:legrine:  :legrine:

Er det ikke et kvinnfolk som svarer "Neeeeei" da? Grusomt er det uansett, hun høres stein ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres: Blir kvinner provosert av at reklame rettet mot dem (shampo, make-up osv.), indirekte fremstiller dem som overfladiske og hjernedøde individer?

Når dere år etter år blir pepret med lovnader om revitalisert hår, sterkt hår og jeg-vet-ikke-hva-slags-type-hår, basert på fiktive ingredienser (med flotte navn som produsentene har kommet opp med på nachspielet etter lønningspilsen) - blir dere ikke litt deppa og? Når jeg ser en typisk jente-reklame, tenker jeg at "Dæsken døtte - folkene i den målgruppa der er ikke særlig oppegående".

Hilsen en spørrende Kenneth med Kiwi-duftende og revitalisert hår, med særdeles sterke tupper.

Nei, jeg tenker ikke spesielt over det. Jeg har nettopp sett reklamen for Axe for menn, der masse puppedamer springer etter mannen fordi han har Axe på seg. Det var vel da jeg tenkte "hm...håper ikke menn tror Axe er så bra at damene faller som fluer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender faktsik at jeg lar være å kjøpe et produkt fordi de direkte sier at deres kunder er dumme naut, og det vil jeg ikke være :)

Men jeg lar meg ikke provosere av rekleme, og somregel ignorerer jeg den, bytter kanal eller går på do, eller som jeg har omdøpt reklamepausene da: "klinepause!" Tid for å tusle opp trappa og finne min elskede som sitter forran pc'n, eller rote at han skal komme ned :)

Nei, reklamer er somregle dumme, og innimellom fnner man en og annen som er bra, men provoserende er det få som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vel være blant de få som lar meg provosere.

Ingen banning, hyling og hetetokter men noterer meg at dette skal jeg ihvertfall ikke kjøpe.

men,, for ikke lenge siden sto jeg på Rema og hadde sånn sinnsvakelig lyst på Vanish - den rosa boksen med flekkfjerning og heksedamer. Det var ikke måte på hvor fristende jeg synes den var,,

,, kjøpte den ikke men er vel ganske så påvirket uavhengig av om jeg kjøper eller ikke.

Det er inne i hodet mitt og i et svakt øyeblikk kan det jo hende at tom denne bevisste forbruker ender opp med herbal essence og l'oreal, og det er nok det de satser på,,, clinoomyyymm plynaaaam gjengen,, (denne har jeg fakisk kjøpt engang shhhh + den ajaxen der mannen sitter på sitt skinnende badekar og leser avisa,,, dobbel shhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Hei vennen! Jeg så deg nettopp på tv med nyfarget hår

ja, mamma! Er jeg ikke fiiiiiiiiiin?

Jaammen skader det ikke håret ditt daaa?

Vendela kirseblom eller hva nå enn du heter - det skader ikke håret ditt, men det dreper fakta faen hjernecellene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...