Gå til innhold

Mine tanker


Gjest niomi

Anbefalte innlegg

Hei du!

UVI er no dritt! :tristbla:

Va kjempeplaga med det før (4-5år med UVI hver 2.-4. mnd), men nå har jeg hatt en snill lege, så jeg har faktisk medisin hjemme "in case". Avtalen er at jeg tar tablett når jeg kjenner at jeg får det, men tisser en prøve først - som jeg leverer for sjekk på legekontoret, og får mer medisin... Er for at jeg skal slippe smertene inntil jeg får hjelp, samt at jeg har medisin dersom jeg er på tur og plutselig får det. Er utrolig greit og ha ting liggende - de 5-6 timene til du få hjelp hos legen er jo helt uutholdelig...

Pussig nok har jeg ikke hatt det nå på 8-9mnd? ;) Meg = Lykkelig!

Var blitt resistent mot trimetoprim, trimetoprim sulfa, furadantin (ble kvalm av denne) og et merke som begynte på S fikk jeg bare en gang, for den kuren funket ikke i det hele tatt, (fra første stund). Nå er det ciproxin som gjelder! Og den har saktens tatt knekken på djevelskapen! :twisted:

Fikk UVI på vinter-telttur en gang.... Helt for jævlig. Gikk i ødemarka i 3 dager med det. Hadde et bind på meg så jeg kunne "tisse" noen få dråper nå og da (Utrolig ukult! :kvalm::flau: ), kunne jo ikke stoppe opp gjengen hvert 10.minutt for at jeg måtte tisse. Men det gjør jeg aldri mer. Legen ble sint -fare for nyrebekkenbetennelse... - så etter det var jeg på pletten hos legen med en gang jeg fikk det.

Tranebær og juice er jo gode ting. Annet vanndrivende funker også :o)

Du får bare stå på!

Ps! Planken - er det en pilates øvelse eller?... Tror jeg må prøve den...

Tjo hei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planken er en helt vanlig styrkeøvelse. men det er jo statisk styrketrening, så går sikkert fint å jobbe den inn i et pilatesprogram.

Har heldigvis ikke hatt UVI på et år eller noe sånt, har hatt noen begynnende, som jeg har fått knekt i startgropa. Men sånn går det når man er makelig anlagt og ikke gidder å gå på do etter sex. (note bak øret til meg selv når jeg er lat - det er bare maks 10 meter å gå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
sånn går det når man er makelig anlagt og ikke gidder å gå på do etter sex. (note bak øret til meg selv når jeg er lat - det er bare maks 10 meter å gå!)

Vel, det ville vært enda latere å slutte med sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UVI borte! :hoppe: Men så har jeg vel vært på do sånn ca 5.000 ganger i dag, også, da... :ler:

Er så sulten for tida! Spiste frokost før jeg dro på jobb, pære kl 10, to skiver til lunsj kl 11, banan kl 13 og to skiver kl 16. Og holdt på å brekke meg av sulten-kvalme da jeg kom hjem rett over 18! :overrasket: Jaja, får begynne å spise enda mer, da... Mulig at kroppen savner alle kaloriene som kom inn i jula med sjokolade og julekaker... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er også grusomt sulten i dag :ler:

Men antagelig så er det bare enavvenningsfase for deg niomi. Tipper det blir bedre om en uke så lenge du ikke spiser for lite da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsregnskap:

Frokost: 220 kcal

Lunsj: 220 kcal

Mellommåltid: 220 kcal

Frukt (pære, banan, eple): 250 kcal

(en ørliten sjokolade på jobb :sjenert: ): 75 kcal

Middag: 400 kcal

=1485 kcal

Ca 200 kcal for lite når jeg slanker meg, og nesten 800 kcal for lite når jeg skal holde vekta i sjakk... Ikke rart jeg er sulten! :overrasket:

Note til meg selv: Stikke innom Kiwi før jobb i morra og handle lett-yoghurtbrett og gulrot til å ha på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

hmm tror jeg skal hente boka mi jeg også!

(egentlig burde jeg rydde opp i tomflaskene som vinden leker med på balkongen, men det høres så kaldt ut der ute...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i krimmodus for tida (eller har vært det de siste tre-fire årene), så nå leser jeg Åndebrettet av Tom Kristiansen (?) Spennende!

Må skyndte meg å bli ferdig med den, for har den nyeste Bill Bryson liggende og vente på meg. Syns reiseskildringene hans blir litt kjedelige, men denne er visst annerledes.

I dag sto jeg opp før min kjære hadde rukket å vekke meg med kaffe på senga (jada, bortskjemt, I know...) Han ble helt overrasket, stakkar... :ler:

Sitter her og trøkker på jobben. Litt stille for tida! Dersom jeg gidder å anstrenge meg litt, så finner jeg sikkert tusen ting som skulle vært gjort for leeeenge siden, og pulten min ser helt bombet ut, men deilig med en litt rolig periode... Venter på fem nye prosjekter som jeg får ansvaret for nå fremover, så tempet skal nok bli høyt nok i løpet av våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg opp før min kjære hadde rukket å vekke meg med kaffe på senga (jada, bortskjemt, I know...) Han ble helt overrasket, stakkar... :ler:

:ler:

Men hvordan får du til det -å stå opp før du må, mener jeg? Her begynner morgenene litt i overkant sent for tida... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Men hvordan får du til det -å stå opp før du må, mener jeg? Her begynner morgenene litt i overkant sent for tida...  :sjenert:

Før jul sto jeg opp 5 over 6, og var på jobb i halv 8-tida.

Men nyttårsforsettet mitt er å jobbe bare vanlig arbeidsuke, og for å få til det, må jeg begynne senere på jobb (biltrafikken inn til byen er et mareritt mellom halv 3 og 5 på ettermiddagen). Så nå begynner jeg i 9-tida.

Klokka 10 over 7 var jeg lys våken, og måtte slik på do, at jeg like så godt kunne stå opp, fant jeg ut. Samboer står opp kvart på 7, og da setter han opp døra til stua, hvor han slår på lys og frokost-TV. Så våkner nok at lydene i leiligheten. Har bedt han la døra stå oppe, da, for bedre å våkne slik enn av vekkerklokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Groo, legger jeg denne lista fra Magasinet inn her: 50 timg du må spise før du dør

Det jeg har spist har jeg avmerket med fet skrift:

1. Fersk fisk

2. Hummer

3. Biff av oksekjøtt

4. Thaiamat

5. Kinesisk

6. Iskrem

7. Pizza

8. Krabbe

9. Curry

10. Reker/kongereker

11. Moreton Bay bug - australsk hummer spesielt populært i Queensland

12. Skalldyrssuppe

13. Grillmat

14. Pannekaker

15. Pasta

16. Blåskjell

17. Ostekake

18. Lammekjøtt

19. "Cream tea", engelsk ettermiddagssnack bestående av te og scones

20. Krokodille

21. Østers

22. Kenguru

23. Sjokolade

24. Sandwicher

25. Gresk mat

26. Hamburger

27. Mexikansk mat

28. Blekksprut

29. Amerikansk diner-frokost

30. Laks

31. Hjort

32. Marsvin

33. Hai

34. Sushi

35. Paella

36. Barramundi - australsk fisk

37. Reinsdyr

38. Kebab

39. Kamskjell

40. Australsk kjøttpai

41. Mango

42. Durian (frukt med opprinnelse i Asia og Australia, også kalt stinkfrukt..)

43. Akkar/blekksprut

44. Spareribs

45. Roastbeef

46. Tapas

47. "Jerk"-kylling, spesialitet fra Jamaica

48. Haggis

49. Kaviar

50. Cornish Pasty - Engelsk pirogliknende rett fylt med kjøtt og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Om jeg bare hadde hatt litt av den "tidlig våken" - auraen din hadde jeg hatt så mye bedre samvittighet overfor meg selv! :)

Sovner aldri før 02.00 og har ikke sjangs og komme meg opp før 08-09.00...

... og i dag sovnet jeg av på sofaen etter det!

ps! Haggis er vel ikke noe jeg strengt tatt higer etter å smake, så spørs om det blir 49 for min del.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og haien var god?

Smakte omtrent som fisk. Som forventet, siden fisker og hai spiser det samme. ;)

- Om jeg bare hadde hatt litt av den "tidlig våken" - auraen din hadde jeg hatt så mye bedre samvittighet overfor meg selv!  :)

Sovner aldri før 02.00 og har ikke sjangs og komme meg opp før 08-09.00...

... og i dag sovnet jeg av på sofaen etter det!

ps! Haggis er vel ikke noe jeg strengt tatt higer etter å smake, så spørs om det blir 49 for min del....  :sjenert:

Skal love deg at jeg er ingen morrafugl! I helgene sover jeg lenge og vel. Men siden jeg står opp tidlig er jeg dødtrøtt om kvelden, så er som regel i seng for halv 12.

Haggis står jeg også gladelig over. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...