Aeriana Skrevet 22. november 2006 #21 Skrevet 22. november 2006 Hvis øyelokk er et stort problem for deg, så ville jeg tatt en øyelokksoperasjon. Enten velger man å gjøre noe med det (kirurgisk) eller så aksepterer man utseende sitt og gjør det beste ut av det man har.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. november 2006 #22 Skrevet 22. november 2006 Dette er faktisk et luksusproblem, men det føyer seg jo pent inn i rekken av bekymringer vi har her i Vesten. Vekt, rynker, vi er så utseendefikserte at det er skummelt. Håper du ikke tar dette ille opp, TS, jeg mener vel dette mer som en betraktning rundt situasjonen enn rundt deg konkret. Skulle ønske vi kunne få en holdningsendring her, prøve å jobbe med det mentale litt. Dersom vi hele tiden fikser på utseendet retter vi jo ikke på det virkelige problemet, at vi er så redde for å eldes og ikke se godt ut ← Jeg er faktisk enig med deg i at det er et luksusproblem, like fullt så er det et problem som jeg ikke takler overhodet. Er ikke redd for å bli eldre som sådan, mye positivt med det også. Er bare så innmari kjipt å feks ha kjøpt seg de lekre klærne og da føler man seg bra, mens et beneste blikk i speilet minner meg på om at ansiktet ikke ser like bra ut som jeg føler meg...og da føles det ikke helt bra ut lengre...
Aeriana Skrevet 22. november 2006 #23 Skrevet 22. november 2006 Jeg plagdes veldig med mine tunge og posete øyne, jeg er 35 år og har hatt poser i mange år. Alltid sett trøtt og uopplagt ut, og mange har kommentert det også. På mandag tok jeg en øvre- og nedre øyelokkoperasjon, pluss botox i pannen og på siden av øynene pga. mange rynker. Akkurat nå ser jeg ikke ut, og jeg ser nesten ikke hva jeg skriver her pga. tåkesyn og hovne øyne. Men, jeg mener at hvis man har store problemer med utseende sitt og ønsker å gjøre noe med det, så gjør noe med det da Men, gjør det for din egen skyld. Det har jeg gjort.
tjamsa Skrevet 22. november 2006 #24 Skrevet 22. november 2006 Jeg vil se ut sånn som jeg er nå, men heller ikke se en time eldre ut enn det jeg gjør nå. Og samme hvordan holdning jeg har til det hele, og lærer meg og gi en god f... i dette, så fjerner det ikke det faktum at alderstegn er skjemmende for utseendet uansett, de forsvinner jo ikke med holdningen da... ← Med en bedre holdning forebygger man, og hvis man i tillegg lever sunt har man de rette forutsetningene for å holde seg ung i lang tid fremover. Det høres kanskje ikke noe spennende ut idag, men om noen år så skulle man ønske man hadde tenkt på det likevel. Sånn er det med alt.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2006 #25 Skrevet 22. november 2006 For meg høres det ut som du er midt oppi en "alderskrise" akkurat nå, hvor du ser ting aller mest negativt. Jeg er sikker på at du kan komme deg litt ovenpå igjen - å akseptere alderstegnene, å føle at du ser bra ut likevel osv. Jeg kjenner mange mennesker på langt over førti som ser knallbra ut - så det kan vel ike være så dårlig stelt med deg, egentlig:-) Selv om det selvsagt er kjipt å oppdage rynker o.l. Hengende øyokk er ganske genetis betinget, det går an å få dekt operasjon om de er fysisk i veien - og det er vel i det hele tatt ganske aksptert å operere disse. Utover det tror jeg det er viktig å spise sunt og være ute i frisk luft for at huden skal se frisk ut. Dessuten har utstråling og holdning veldig mye å si, særlig etter hvert som man blir eldre, for da "falmer" det man har fått gratis. Fortsett å kle deg fint, men tilpass klærne litt etter alder, farger og evt endret kroppsform. En dame på 35-40 ser ikke "gammel og slitt" ut i det hele tatt i mine øyne, med mindre hun har resignert og labber rundt i side kjerringklær, kort blasst permanenthår og grått ansikt.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. november 2006 #26 Skrevet 22. november 2006 Det føles litt bedre nå det hele, kanskje det har hjulpet litt å få luftet ut sin frustrasjon her inne. Vil takke for mange oppmuntrende ord og gode råd, er glad for alle tilbakemeldinger. Skal undersøke litt rundt å få tatt en øyelokkoperasjon, da det er det som plager meg mest. Og må vel bli flinkere å gå til hudpleier jevnlig, er jo alltid godt å bli skjemt litt bort for en stund. Og så en liten avsporing, i mitt neste liv skal jeg bli en apekatt, ser ut som de slipper unna de fleste bekymringer angående alder, hehe: http://www.dagbladet.no/kunnskap/2006/11/22/483772.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå