Gå til innhold

Hater alderstegnene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åååååå......æsj altså, jeg blir så frustrert. Har begynt å få hengende øyelokk, og litt småskrukkete er de også blitt. Begynner å få de litt voksne, dradde trekkene i ansiktet også, og jeg synes det er så fælt. yak. Har alltid syntes det, og nå begynner jeg jammen meg og få det selv også, huff.

Har begynt og hate trynet mitt i speilet, fikser ikke å se i det lengre. Og verre skal det jo bli, dette fikser jeg bare ikke. Selv om det er naturlig så takler jeg det ikke.

Tror ikke jeg vil bli så veldig gammel jeg, å miste utseendet sitt er bare helt pyton. Og jada, jeg vet at man er så mye, mye mer, men det er nå engang slik at det er viktig for meg, så pliiis, ta dette seriøst.

Så, hva skal jeg velge, psykolog eller knuse alle speilene, eller begge deler kanskje? Jeg takler ikke dette. :tristbla::tristbla::tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Dette må du se i øynene før eller siden. Kjenner igjen litt av følelsen, det kan være tøft å se bevisene på at man blir eldre. Har du virkelig problemer med dette bør du snakke med noen! Å knuse speil er ingen løsning og bringer dessuten ulykke...

Skrevet

Ja, jeg innser at jeg heretter kommer til og eldes, så det er ikke det, men det å bli eldre er jo som å bli påminnet at man sakte men sikkert nærmer seg stupet...tror forresten at det der med at knuste speil bringer ulykke nok er funnet på av en som så en kvinne fortvile pga alderstegnene foran et speil en gang i tiden...

Skrevet

Det stinker å bli eldre. Men det er en del av livet. Sannsynligvis ser ikke omgivelsene problemet ditt i like stor grad som deg selv - mye sitter i hodet. Er det for ille, kan du jo spare penger til operasjon. Det kommer nok jeg til å gjøre når den tid kommer.

Skrevet

Huff, ja, dersom en operasjon kan gi meg tilbake mitt ansikt, så sier jeg ja takk. Men synes mange av de opererte kjendisene ser ut som noen plastikktroll, vil jo ikke bli sånn heller akkurat...uff.

Skrevet

Hvor gammel er du?

Om du blir flink til å stelle huden din godt fra nå av så vil du se at du kan klare å brems utviklingen. Du klarer nok ikke reversere den uten mere ekstreme tiltak, men å bremse tegnene kan du fint gjøre.

Da er det viktigste å gi huden nok fuktighet. Ikke nødvendigvis å kjøpe kremer med antirynke effekt, men de gode fuktighetsgivende kremene. Det er fuktighet som gir huden litt fylde. Når huden blir slatt er det fordi huden ikke er like fyldig lengre.

Så er det greit å bruke en god fukt.-maske som også kan brukes rundt øynene og en peeling.

Har du vurdert kjemisk peeling, botox eller restylane?

Det er veldig gode alternativer til operasjon om du er forholdsvis ung...

Lykke til!!

Skrevet

Alternativet til å ikke eldes er å være død. Velg selv.

Skrevet

Er 35, så det kommer ikke akkurat uventet over meg disse tingene. Men jeg er nok ikke så veldig flink med hudpleie, så det kan vel være verdt et forsøk. Operasjon kan jeg vel vente med enda noen år, hvis jeg holder ut da.

Men det jeg tenker på er at jeg har alltid trodd at når man begynner å bli eldre så er man også voksen nok til å håndtere alderstegnene på en voksen måte uten å la seg vedrøre av det noe videre.

Slik som jeg opplever dette så er jeg vel nærmest panikkslagen, og jeg vil ikke være det! Jeg vil takle det på en fornuftig og balansert måte, men jeg gjør ikke det, tvertimot, jeg er nærmest blitt koko av dette....huff det er jo egentlig så overfladisk, men er man forfengelig så er man forfengelig, slitsomt ja.

Skrevet

det er like viktig å få i seg alle vitaminer og mineraler man trenger i løpet av en dag for å ha en fin hud og se "ung" ut :)

Skrevet
Alternativet til å ikke eldes er å være død.  Velg selv.

Som sagt tidligere så har jeg ikke så veldig lyst til og bli gammel pga av dette...

Skrevet

Og slite med sånne tanker er jo egentlig helt forferdelig og bare trist, men jeg tror ikke jeg er alene om å føle det sånn. Det er jo bare å se hvor mange plastikkkirurgiske sykehus som fins rundt omkring i verden...så jeg blir vel en plastic fantastic en dag jeg også da... :icon_neutral:

Skrevet

Men tenk litt på det med restylane, botox eller kjemisk peel da. det er forholdsvis rimelige og ufarlige alternativer til kirurgi.

Restylane består rett og slett av hyaluronsyre som er bestanddelen i huden som holder på fukt. Så det fyller ut de linjene det sprøytes inni, og forsvinner ut av huden naturlig etter noen måneder.

Det fine med det er at man trenger å ta det sjeldnere og sjeldnere siden huden holder seg slik etter noen omganger.

Og kjemisk peel gir en skikkelig kraftig hudfornyelse slik at huden føles strammere, og man får en fantastisk glød. Men det er ikke serlig godt da.

35 år er for ungt til at man skal begynne å føle seg gammel?

Skrevet
Som sagt tidligere så har jeg ikke så veldig lyst til og bli gammel pga av dette...

Ok, ditt valg.
Skrevet
Men tenk litt på det med restylane, botox eller kjemisk peel da. det er forholdsvis rimelige og ufarlige alternativer til kirurgi.

Restylane består rett og slett av hyaluronsyre som er bestanddelen i huden som holder på fukt. Så det fyller ut de linjene det sprøytes inni, og forsvinner ut av huden naturlig etter noen måneder.

Det fine med det er at man trenger å ta det sjeldnere og sjeldnere siden huden holder seg slik etter noen omganger.

Og kjemisk peel gir en skikkelig kraftig hudfornyelse slik at huden føles strammere, og man får en fantastisk glød. Men det er ikke serlig godt da.

35 år er for ungt til at man skal begynne å føle seg gammel?

ser ut som du har peiling! hva med meg, jeg har noen nye søkk i hakepartiet som jeg gjerne skulle fått fjernet/minsket. tror du det kan funke med f.eks restylane? jeg innbiller meg at det beste hadde vært fettsuging...ja, jeg vet det høres rart ut, men.. disse søkkene oppdaget jeg i fjor, er 35 jeg også.

til TS:

jeg har det akkurat som deg! jeg er nok litt besatt av nevnte problem over her, hakepartiet. æsj! øynene er grei, så lenge det varer.

men det er veldig slitsomt, jeg trodde vel også det skulle være lettere å takle. prøver likevel å gjøre det beste ut av det; dusje meg, sminke og style meg. jeg føler meg jo ikke gammel, bare når jeg blir stående foran speilet... :tristbla:

Skrevet

Tenk mer positivt! Bekymringer gir faktisk rynker...

Skrevet

Hvis du går rundt og ser bekymret ut, hjelper det ikke på rynker eller humøret og du ser eldre og mer og mer sur ut for hvert år som går. Du har kanskje lagt merke til at noen eldre damer ikke har en eneste smilerynke, men istedet avspeiler mimikken deres et liv i bitterhet?

Prøv A-krem, fås kjøpt på helsekost. C-vitaminer, et sunt kosthold, frisk luft og en annen holdning vil hjelpe deg. For noen år siden leste jeg om en dame som tok sitt eget liv på grunn av at hun hatet tanken på å eldes. Hun etterlot seg mann og flere barn. Vil ikke si mer, men se på hvilke verdier du har her i livet og tenk litt etter. Ville du blitt mer lykkelig om du for resten av livet skulle befunnet deg i en alder av 18-19 år med alt den alderen kan føre med seg?

Istedte for å sutre, må du gi mer blaffen. Du er sikkert en som har utseendet med deg og alltid har fått oppmerksomhet fra andre. Nå fikk du oppmerksomhet her også, men det er holdingen din du må forandre.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg vil ikke se ut som jeg gjorde da jeg var tenåring, det er ikke det som er poenget mitt. Jeg vil se ut sånn som jeg er nå, men heller ikke se en time eldre ut enn det jeg gjør nå.

Jeg vemmes mest av alt over at disse alderstegnene som såvidt er begynt å komme hos meg, kommer til å bli kraftigere markert og enda mere tydelige om noen ganske få år. Føles som å leve på lånt tid egentlig.

Og samme hvordan holdning jeg har til det hele, og lærer meg og gi en god f... i dette, så fjerner det ikke det faktum at alderstegn er skjemmende for utseendet uansett, de forsvinner jo ikke med holdningen da...

Gjest Deception
Skrevet
Jeg vil ikke se ut som jeg gjorde da jeg var tenåring, det er ikke det som er poenget mitt. Jeg vil se ut sånn som jeg er nå, men heller ikke se en time eldre ut enn det jeg gjør nå.

Jeg vemmes mest av alt over at disse alderstegnene som såvidt er begynt å komme hos meg, kommer til å bli kraftigere markert og enda mere tydelige om noen ganske få år. Føles som å leve på lånt tid egentlig.

Og samme hvordan holdning jeg har til det hele, og lærer meg og gi en god f... i dette, så fjerner det ikke det faktum at alderstegn er skjemmende for utseendet uansett, de forsvinner jo ikke med holdningen da...

Selv om det kan se sånn ut på TV, kan ikke operasjoner forhindre det uunngåelige, kun rette opp enkelte ting, og operasjon light, som botox, restylane osv har kun noen få måneders varighet.

Så hva er egentlig valgene dine? Å bruke all energi på å tenke på det som ikke kan forhindres, og som er en naturlig del av det å være menneske? å akseptere at livet setter sine spor både hos deg og andre?

Eller?

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg har generelt sett en ganske positiv innstilling til det meste i livet faktisk, selv om det i akkurat denne saken kanskje ikke høres sånn ut. Det er, som sagt av gjest ovenfor, foran speilet man føler seg mest nedtrykt. Og noe så helt fryktelig og da, prøver jo å sminke og shine meg som best jeg kan, men det er jo vanskelig å gjøre uten et speil da...man må jo se i de av og til...og da ser man jo det man så gjerne ikke ville se, ei dame med drag i fjeset og hengende øyelokk. Jeg vil ikke ha det der, jeg vil ha det vekk, vekk, vekk. Alderstegnene er like uønsket for meg som en vorte midt i fjeset ville vært.

Skrevet

Jeg synes det er skremmende at det skal være sååå skummelt å bli eldre. Føles det virkelig så krise at det ser ut som du har levd litt? Jeg synes litt rynker er flott, jeg! Man skal jo ikke se ut som man er femten når man har levd over dobbelt så lenge.

Dette er faktisk et luksusproblem, men det føyer seg jo pent inn i rekken av bekymringer vi har her i Vesten. Vekt, rynker, vi er så utseendefikserte at det er skummelt.

Håper du ikke tar dette ille opp, TS, jeg mener vel dette mer som en betraktning rundt situasjonen enn rundt deg konkret.

Skulle ønske vi kunne få en holdningsendring her, prøve å jobbe med det mentale litt. Dersom vi hele tiden fikser på utseendet retter vi jo ikke på det virkelige problemet, at vi er så redde for å eldes og ikke se godt ut :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...