Gå til innhold

Jaja---siste ordet

Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg nysgjerrig hva som var innhold av pakkeattachicon.giflolsmurf-plof.jpeg

Det er totalt uinteressant for alle andre enn hesten i grunn :P 

Men innhaldet var: hovolje,show shine for man og hale, salsåpe, gulerotsnacks og saltstein ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en dum hollender

Pfft! Det er du ikke det så! Flink til å skrive norsk er du. :klappe:

*ikke språkmobb min utenlandske venn her* 

:trene:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er totalt uinteressant for alle andre enn hesten i grunn :P 

Men innhaldet var: hovolje,show shine for man og hale, salsåpe, gulerotsnacks og saltstein ;)

Hehe kanskje helt uinteressant men nå vet jeg i hvert fall at du jo vel er kjempe snill for hesten :) :) :)post-90336-0-20219400-1442248268_thumb.j
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft! Det er du ikke det så! Flink til å skrive norsk er du. :klappe:

*ikke språkmobb min utenlandske venn her* 

:trene:

hehehe mener ikke det med alvor ;) Jeg er bare glad når jeg blir korrigert. Eneste måte å bli bedre og bedre i språk. Nå vet jeg at rekke skrives med bare 1 k :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

OK :) Synes italiensk er et fint språk :) Liker også spansk. For mange år siden hadde jeg veldig lyst å lære meg spansk, men jeg har aldri kommet så langt med kurset :P

Eg måtte ha spansk i to år på vgs,men ville heller halde fram med tysk :P Hadde ikkje motivasjon,og vart mykje gladare når eg kunne bytte ut spansken med biologi siste året xD

Jeg hadde tysk på skolen, men jeg ble utkastet etter for mange nazi spøker.

Anne Frankly I did nazi that coming.

Samme med meg. Hadde mer timer i korridoren enn i klassen. Ellers tror jeg jeg var en ganske snill lærling, men kunne ikke interesserer meg i den tyske språk og haddeikke særlig en kjemie med læreren. Likte ikke Fransk heller. Var glad kunne droppe det etter 1. året, selv om jeg hadde fine karakterer. Kunne dessverre ikke droppe tysk. Hadde tysk i 4 år......pfff.

Synes det er gøy med språk. Men hva slags språk en blir mest tiltrukket til er da individuelt, også hva man må ha på skolen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en attest? Er det det samme som referanse?

Kanskje jeg tar helt feil, men vil si at en attest er mer offisielt f.eks. politi attest. Referanse er mer noen man kan få av en arbeidsgiver når man slutter jobben og som man kan gi til en ny arbeidsgiver (rettsgjeldig og ikke rettsgjeldig for å si det sånn) Vitnemål (tror jeg) kan være begge deler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg tar helt feil, men vil si at en attest er mer offisielt f.eks. politi attest. Referanse er mer noen man kan få av en arbeidsgiver når man slutter jobben og som man kan gi til en ny arbeidsgiver (rettsgjeldig og ikke rettsgjeldig for å si det sånn) Vitnemål (tror jeg) kan være begge deler.

Det var en arbeidsgiver som ville ha attest før et eventuelt jobbintervju.. skjønte ikke det jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er en attest? Er det det samme som referanse?

Attest

Etter at et arbeidsforhold er avsluttet, er du pliktig til å gi arbeidstakeren en attest. Denne skal minimum inneholde navn på arbeidstakeren, fødselsdato, hvilken periode den ansatte har arbeidet og hva arbeidet har bestått i.

Plikten til å gi arbeidsattest gjelder når arbeidstaker slutter etter de vanlige reglene som gjelder i arbeidslivet. Du er dermed ikke pliktig til å gi arbeidsattest dersom arbeidstaker urettmessig avslutter sitt arbeidsforhold.

Arbeidstaker har rett til attest også ved avskjed. Arbeidsgiver kan imidlertid opplyse i attesten at arbeidstakeren er avskjediget.

Arbeidstilsynet kan gi pålegg om å utstede attest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne jobbsøkingen er styr. Hvorfor kan de ikke bare ansette meg.. Jeg vil ikke tilbake til forrige arbeidsgiver og be om attest. Vi kom ikke så bra overens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en arbeidsgiver som ville ha attest før et eventuelt jobbintervju.. skjønte ikke det jeg

litt merkelig det. Tror nok de kan ikke ta en avgjørelse uten å ha snakket med deg først. Vil nok tro det går litt over grensen av din privecy.

Jeg ble først ansatt i helsevesenet og leverte politi attest noe å uke etter jeg hadde begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes denne jobbsøkingen er styr. Hvorfor kan de ikke bare ansette meg.. Jeg vil ikke tilbake til forrige arbeidsgiver og be om attest. Vi kom ikke så bra overens.

Sende en mail eller ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...