Gå til innhold

Jaja---siste ordet

Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Fant dette. Vet ikke om det er relevant

Advarsler, bivirkninger og kontraindikasjoner

Unngå koffein og andre stimulerende midler samtidig som du tar ginseng, da det kan gi overstimulering hos sensitive personer. Bruk urten bare i kortere perioder, ikke mer enn 2-3 måneder hvis du er ung, robust og aktiv. Generelt anbefales ginseng primært til personer som er 45-50 år eller eldre. I tradisjonell kinesisk medisin advares det mot å bruke ginseng hvis en person har underskudd på yin, noe som ofte oppleves som varmeoverskudd i kroppen. Ginseng skal heller ikke brukes ved akutt sykdom, akutt astma, neseblod eller kraftig menstruasjonsblødning, og må dessuten unngås hvis man har svært høyt blodtrykk. Urten regnes ikke for trygg å bruke av barn, og må unngås av gravide og ammende. Forsiktighet må utvises ved samtidig bruk av ginseng og warfarin (Marevan).

Ved langvarig bruk av ginseng, særlig med doser på mer enn 3 g daglig, bør man være oppmerksom. Gutter i oppvekstfasen og andre som tok megadoser av ginseng for å bygge opp styrke og utholdenhet, erfarte østrogenlignende virkning, bl.a. ved smertefull opphovning av brystene. Andre alvorlige bivirkninger er også registrert ved bruk av store doser, f.eks. høyt blodtrykk, hjertebank, søvnvansker, utslett, diaré, irritabilitet, opphisselse, forvirring og depresjon.

Ja, det kan nok stemme. Blei veldig akutt, robust og aktivt overstimulert nå.

Neida, ikke bekymre deg, det går så bra atte. Det her er mer gøy enn da jeg spiste rå korsvedbark for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du begynne å spille fotball?

Jeg har ei Tyskland trøye, men min kjære kollega sier keeperdrakt er mer for meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, for all del. Liker du det, så greit, men hvis du synes det blir for mye, så.

Jeg må jo ha noe å klage over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hva danser du til da?

Helt garantert sikkert ikke fotball-sanger.

ÅÅåååååhåååhåhåhåhåhåhåhjajhakfgWUEIFN.,sdkvifvnW. V Hjfø lM V :snurt:

Jepp. Men ta det forsiktig i starten, sørg for god oppvarming og lytt til partneren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...