Gå til innhold

Jaja---siste ordet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Typ kan bli brukt på samme måte som vi gjør. Som i "han er en rar type".

Annen bruk kan du oversette med "Cirka", "Sånn cirka", "omtrent"....

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...ok....men hva kan man oversetter det svenske ordet "typ" med til norsk? Jeg spurte en svenske en gang,

men han visste ikke. Kanskje noen andre her vet? Den bereiste sigøynersangerinnen Petruska kanskje?

Vel, er oppe bruker vi ordet typ til mye rart gitt :fnise: ... Tror det har litt med dialekten min å gjøre :vetikke:

Her sier vi ofte feks: "je meg typ 2 min, så kjæm eg innom" :skratte:

Skrevet

PTR: var nok det jeg lurte litt på. Omtrent... :jepp:

Jasså snakker du sånn morsomt mål du Nosoul? Har dere "tallriker" på bordet tæl mæddan? :)

• Liker 1
Skrevet

PTR: var nok det jeg lurte litt på. Omtrent... :jepp:

Jasså snakker du sånn morsomt mål du Nosoul? Har dere "tallriker" på bordet tæl mæddan? :)

Tja, for noen er det vel morsomt :fnise:

Nei, vi har tallærka! :skratte:

Skrevet

"je meg typ 2 min, så kjæm eg innom" :skratte:

Det der samme bruk som den de bruker mye i sverige.

Skrevet

Det der samme bruk som den de bruker mye i sverige.

Stemmer :jepp: Bor ikke så langt fra grensa, så vi snapper vel med oss enkelte ord der fra :danse:

Skrevet

Utrolige greier. Men de overlever nok.

De mister nok lisens for å være lærer du å det med å jobbe med barn generelt. Så det var den karrièren.

Skrevet

Stemmer :jepp: Bor ikke så langt fra grensa, så vi snapper vel med oss enkelte ord der fra :danse:

Jepp... da får dere et rikere ordforråd! :lur:

Skrevet

Jepp... da får dere et rikere ordforråd! :lur:

Det skal være sikkert og visst :lur:

Skrevet

De mister nok lisens for å være lærer du å det med å jobbe med barn generelt. Så det var den karrièren.

Synes ikke så synd på hun ene i alle fall. Hun var gift og hadde barn osv sto det.

Skrevet

Synes ikke så synd på hun ene i alle fall. Hun var gift og hadde barn osv sto det.

Jepp, det var den familien. Håper mannen tar barna å flytter langt vekk, så de slipper å vokse opp med det hengende over seg.. Stakkars barn.. og familie.

Skrevet

Jepp, det var den familien. Håper mannen tar barna å flytter langt vekk, så de slipper å vokse opp med det hengende over seg.. Stakkars barn.. og familie.

Er ikke sikkert det er den beste løsningen da.

Skrevet

Er ikke sikkert det er den beste løsningen da.

Jo, det er det garantert.

Blir man i den staten / byen det skjedde i, så er det hengende over deg hele tiden. Flytter du laaaangt vekk, så vet ingen hvem du er. Problem solved.

Skrevet

Rykter når alle veier.... Kan ikke gjemme seg for sladder om en skal bo blant folk.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje om alle flytter da. Hun er jo moren deres, selv om hun har gjort dette. Vet jo ikke hvilket forhold hun har til barn og mann sånn ellers.

Skrevet

Rykter når alle veier.... Kan ikke gjemme seg for sladder om en skal bo blant folk.

Sant. Spesielt i disse internet-tider.

Skrevet

Hadde det vært min mor, tror jeg ikke at jeg kunne opprettholdt kontakt, da må det ihvertfall være til det minimale. Ihvertfall i den alderen jeg er i nå. Denne damen sine kids er nok mye yngre enn meg, så det blir jo en annen sak, de vet jo ikke hva det går i.

Skrevet (endret)

Og midt oppi alt mens dere voksne snakker, så er ordet mitt sitt. :jepp:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...