Titania Skrevet 28. april 2022 #210001 Del Skrevet 28. april 2022 Frøkenfryden skrev (Akkurat nå): Bolle er bolle Apropos, hvordan var litagobollene @Titania ? De var gode 😊 Men syns fyllet var bedre enn smaken på selve bollene 😂 Fyllet har litt samme konsistens som de «vanillas» til pågen 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2022 #210002 Del Skrevet 28. april 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Bruker bokmål sjøl men far min er fra nynorskområde og jeg var bedre på nynorsk enn bokmål på vgs 😀 🙂❤️ Fint å møte folk som ikke hater nynorsk syns jeg, blitt truet dyreart det snart.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 28. april 2022 #210003 Del Skrevet 28. april 2022 Zenobia skrev (2 minutter siden): Skriv gjerne mer nynorsk Jeg føler meg mest hjemme i riksmål, men har allikevel sansen for Marie Takvam. Ja takk, begge deler Nynorsk og riksmål egner seg begge bedre til dikt enn bokmål synes jeg, sjøl om det finnes fin diktning på bokmål så klart 🙂😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilus Skrevet 28. april 2022 #210004 Del Skrevet 28. april 2022 Frøkenfryden skrev (2 minutter siden): Bra du tok den i denne tråden, ikke middels morsom-tråd, for den var for bra der HAahahha. Ikke alle som tar den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 28. april 2022 #210005 Del Skrevet 28. april 2022 (endret) Frøkenfryden skrev (3 minutter siden): 🙂❤️ Fint å møte folk som ikke hater nynorsk syns jeg, blitt truet dyreart det snart.. Veldig glad i nynorsk og synes det er litt synd jeg ikke har vestlandsdialekt som fatterns slekt, ikke at det er noe i veien med Mjøsområdet 😄 Er så glad i nynorsk at jeg kjøpte den digre Nynorsk Litteraturhistorie boka til fattern til jul for et par år siden 😀 Han har ikke lest den ennå men jeg har lest mye i den😊 Endret 28. april 2022 av Entern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2022 #210006 Del Skrevet 28. april 2022 Nilus skrev (8 minutter siden): HAahahha. Ikke alle som tar den Folk altså. Den går ikke opp en gang med min dialekt. Sier «sjå». Tok den likevel. Er dritsmart skjønner du😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2022 #210007 Del Skrevet 28. april 2022 Entern skrev (10 minutter siden): Nynorsk og riksmål egner seg begge bedre til dikt enn bokmål synes jeg, sjøl om det finnes fin diktning på bokmål så klart 🙂😊 Enig. Kan ennå håvamålvers jeg pugget på flott nynorsk. Vil du høre; ( nå driver jeg med kraftig unngåelse av hjemmekontoret jeg skulle rigge opp🤣🙈) Betre bør du ber’kje i bakken enn mannevit mykje. Det er betre enn gull i framand gard. Vit er vesalmanns trøyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilus Skrevet 28. april 2022 #210008 Del Skrevet 28. april 2022 Frøkenfryden skrev (Akkurat nå): Folk altså. Den går ikke opp en gang med min dialekt. Sier «sjå». Tok den likevel. Er dritsmart skjønner du😂 Ja, da er du smart!( mener det altså, sånn virkelig) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 28. april 2022 #210009 Del Skrevet 28. april 2022 Frøkenfryden skrev (15 minutter siden): Bra du tok den i denne tråden, ikke middels morsom-tråd, for den var for bra der Jeg tok ikke den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 28. april 2022 #210010 Del Skrevet 28. april 2022 Frøkenfryden skrev (14 minutter siden): 🙂❤️ Fint å møte folk som ikke hater nynorsk syns jeg, blitt truet dyreart det snart.. Jeg synes det har sin sjarm Ivar Aasen ville vært stolt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2022 #210011 Del Skrevet 28. april 2022 Nilus skrev (4 minutter siden): Ja, da er du smart!( mener det altså, sånn virkelig) Ah, De smigrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2022 #210012 Del Skrevet 28. april 2022 Cid skrev (2 minutter siden): Jeg synes det har sin sjarm Ivar Aasen ville vært stolt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilus Skrevet 28. april 2022 #210013 Del Skrevet 28. april 2022 Frøkenfryden skrev (2 minutter siden): Ah, De smigrer Jeg med verdens stykkeste dialektblanding mellom bergensk og stavangersk. Er den veldig lett, men det høres jo helt forferdelig ut. Ikke er jeg konsekvent med hvilket ord eller sjargonger jeg bruker. "Eg like den kakå" huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2022 #210014 Del Skrevet 28. april 2022 Nilus skrev (Akkurat nå): Jeg med verdens stykkeste dialektblanding mellom bergensk og stavangersk. Er den veldig lett, men det høres jo helt forferdelig ut. Ikke er jeg konsekvent med hvilket ord eller sjargonger jeg bruker. "Eg like den kakå" huff. Men jeg skjønner «du e smart» på alle språk! 👍😂 Ps; har selv helt føkka opp sognemål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilus Skrevet 28. april 2022 #210015 Del Skrevet 28. april 2022 Frøkenfryden skrev (2 minutter siden): Men jeg skjønner «du e smart» på alle språk! 👍😂 Ps; har selv helt føkka opp sognemål Det e " Du e så smarteeeeeee" Jordi går rundt soli, hahahaha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2022 #210016 Del Skrevet 28. april 2022 (endret) Nilus skrev (1 minutt siden): Det e " Du e så smarteeeeeee" Jordi går rundt soli, hahahaha. Haha! Jeg har i-endingene intakte da! Soli og boki og jordi. Har du sånne også? Endret 28. april 2022 av Frøkenfryden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilus Skrevet 28. april 2022 #210017 Del Skrevet 28. april 2022 (endret) Frøkenfryden skrev (10 minutter siden): Haha! Jeg har i-endingene intakte da! Soli og boki og jordi. Har du sånne også? Det er der jeg blir forvirret av meg selv. Skikkelig dialektforvirret. Solen og solå, jenten og jentå, boken og bokå. Har også tatt til meg noe fra østlandet. Hvis jeg skal prøve å snakke pent, blir det på bergensk. Høres ut som Erna, fordi hun har ikke normalt bergensk toneleie på slutten. I steden for å gå nedover går toneleiet, går hun opp på slutten( sånn de gjør på østlandet).🤣 Endret 28. april 2022 av Nilus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 28. april 2022 #210018 Del Skrevet 28. april 2022 Nilus skrev (3 timer siden): Si høyt hver bokstav i dette ordet: CKKTG 😁 Jeg er tydeligvis dum 😆😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. april 2022 #210019 Del Skrevet 28. april 2022 Kvakkekyllingen skrev (Akkurat nå): Jeg er tydeligvis dum 😆😆 Pen men dum funker på nakenrave😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilus Skrevet 28. april 2022 #210020 Del Skrevet 28. april 2022 Kvakkekyllingen skrev (3 minutter siden): Jeg er tydeligvis dum 😆😆 Neida, bare prøv å tenke koffert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå