Gå til innhold

Jaja---siste ordet

Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leger (og visse sykepleiere!!!) = overbetalt avskum

Men den infeksjonen i det såret ditt, kan jo finne noe sånn bakteriespisende mark å ha i det. Jeg så ei som reddet livet pga de hadde mark på såret hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den infeksjonen i det såret ditt, kan jo finne noe sånn bakteriespisende mark å ha i det. Jeg så ei som reddet livet pga de hadde mark på såret hennes

Ææææææ!! :riste: Dessuten tror jeg ikke brannsåret er infisert lenger, men det har et gult lag som kroppen danner (tror de kalte det fibrin) som bør taes/skrapes bort. Skulle gjort det i dag hos sykepleier, det er ikke så lett å gjøre det selv uten å risikere å infisere seg selv. Men det får bare vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med jente og guttefarger har alltid irritert meg, men nå for tiden er det jo verre enn noen gang :overrasket:

For hundre år siden var rosa en guttefarge og blå en jentefarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Dette med jente og guttefarger har alltid irritert meg, men nå for tiden er det jo verre enn noen gang :overrasket:

For hundre år siden var rosa en guttefarge og blå en jentefarge.

Seriøst?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med danske tv-serier med kvinnenavn som tittel?

Anonymous poster hash: d7669...e0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst?

Ja seriøst. Minst fra en gang på 1800-tallet (kanskje mye tidligere også) fram til ca 1920-30tallet var rosa en farge for gutter og blå en farge for jenter. Rosa var regnet som en sterk farge siden den er rød, lyserød. Og blått har lenge vært assosiert med renhet og Maria.

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...