Gjest Lottemor Skrevet 4. februar 2003 #1 Del Skrevet 4. februar 2003 Når jeg leser tråder som Min mann slår meg og barna : http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=23521 Ikke det at jeg skal henge ut denne personen som har startet tråen på noen måte ,men jeg vet hvordan det er å være barn i en slik livs situasjon.... Er ikke lenger like preget av dette men jeg kjenner jeg føler med barna og jeg blir så sinna på foreldrene som slår barn eller mødre som ikke går fra en slik mann... nå er det ikke bare fedre som slår barna sine og ikke bare menn som er psykopater og manipulerende. Så for all del ikke tro dette er et sånn : "alle mann er svin" innleg det er det ikke. men jeg blir bare så sinnt... Ja det må være innmari tøft å være i en slik situasjon der man frykter for barnas og sitt eget liv. Om man blir i situasjonen så vil ikke livene til barna bli så mye bedre. det finnes så mange hjelpe aparater i <Norge at jeg ser ikke at man kan ynskylle at man lar slikt skje. Og det verste er å høre disse partene som blir misshandlet si jamen jeg elsker han eller vi har jo det så fint når h*n ikke ....... nei nei nei....det er ikke så fint,det er ikke bra å la barna se mamma bli slått eller la barn oppleve at den eller de som skal beskytte og ta vare på dem slå dem. De blir utrygg av slikt og vil få en evne til å ikke tenke på seg selv men heller ungå å lage eller komme opp i konfliter. Dette gjør jeg,selv om jeg vet at min sambo ikke ville hvet hånden og slått meg så tørr jeg ikke krangle eller si i fra for frykten for at han skal bli sinna og utagerende henger i meg. Nei jeg ser ikke ynskyldninger for å bli i en slik situasjon og ingenting kommer før barna. Kan ikke ta sjangsen på at ingen blir alvorlig skadet og at det skal bare gå over. Hva skjer den dagen h*n blir så utagerende og påfører et barn eller den andre voksen part så store skader at det blir livs truende?! nei til alle som har det slik og ikke har mot til å gjøre noe,tenk på barna.... de har ikke noe valg,de må være der de er til en voksen tar dem bort!! Så ta mote til dere kom dere ut for det er ikke deres skyld at h*n er utagerende. det er ikke dere som har et problem det er h*n!!!! Ingen fortjener å bli behandlet på en slik måte og dere som er voksne ,pakk og dra.... begynn på nytt og lag en trygg om givelse for barna og dere selv.... dette er en bønn fra meg til dere !!! La ikke barna være i nærheten av slik fare og traumatiske hendelser....la dem vokse opp og føle seg trygg. La dem oppleve gleden av å komme hjem og hvor tryggt et hjem skal være... La dem får tro på seg selv,og la dem få le og smile... La dem få leve uten bekymmringer som barn skal og ikke la dem bli for fort voksen og oppleve slike opplevelser mer.... La dem se deg le og leve...for de elsker deg uasett hvor lite penger du har og selv om de ikke får allt det nyeste på markedet. La dem få se hva et hjem kan være og lær dem og elske seg selv og hvordan foreldre skal være.. La dem få ha minner fra barndomen som de kan fortelle sine barn mens de smiler. La dem få slippe å være redd for sin mamma når de er på skolen eller etter de har lagt seg for kvelden.... La den for LEVE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. februar 2003 #2 Del Skrevet 4. februar 2003 Godt nok enig m deg. for mange svake og dumme kvinner her i Norge som lar barna vokse opp i ett helvete. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 5. februar 2003 #3 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg syns det er stygt gjort og kalle disse kvinnene for dumme og svake, det er de IKKE ! Faktisk tegner det på STYRKE at de klarer og holde ut å leve under sånne forhold. Vi kan heller ikke tro at disse kvinnene driter i barna sine. Jeg tror at de gjerne vil beskytte barna sine, men at psyken deres blir så ødelagt at de trenger hjelp til å komme seg ut av forholdet for både hun selv og barna. Jeg er sikker på at de lider like mye , men når man først kommer i en psykopats vold , er det tøft og vanskelig og komme seg ut av det igjen. Vi skal ikke dømme disse stakkars kvinnene. Grip heller inn og bland deg og gjør noe for å hjelpe disse istedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 5. februar 2003 #4 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg syns det er stygt gjort og kalle disse kvinnene for dumme og svake' date= det er de IKKE ! Faktisk tegner det på STYRKE at de klarer og holde ut å leve under sånne forhold. Så de er da svake og feige hvis de bryter ut av forholdet? Å nei du! Kvinner som bare forblir passive i slike forhold er svake og de er medskyldige at evt. barn vokser opp med voldelige voksne. Det at slike kvinner er sterke er noe de sier seg i mellom for å bygge seg opp- men sant er det ikke. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 5. februar 2003 #5 Del Skrevet 5. februar 2003 Så de er da svake og feige hvis de bryter ut av forholdet? Å nei du! Skjønner ikke hva du tenker med! Eller hvordan du klarer å snu og vende på alt. Ikke snakk om noe du ikke har noe greie på. Det var ikke det jeg skrev, som du siterte overfor. Som personer er de ikke mye svake som orker å holde ut i et sånt forhold. Hvor er det du får fra at jeg skriver at de er svake som bryter ut av et forhold? For lettvint å kun fordele skyld på mødrene her. Kom tilbake da, når du har studert mer om emnet, jeg vet hva jeg snakker om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2003 #6 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg må jo spørre dere som da mener disse kvinnene er domme og svake..Har dere vært i den situasjonen selv, hvor dere faktisk er sammen med en psykopat, du er vanvittig glad i denne personen, får barn med han osv..Greit om man ser dette i et tidlig stadiet, stikk så fort du kan..Men er man litt naiv ( og det vil dermed ikke si at man er domme og svake) og lar forholdet gå lengre enn det bør, så har den psykopaten av en mann fått mer makt over deg enn du aner, og da er det ikke alltid like lett for noen å bare pakke kofferten og gå. Man blir låst. Men nei, det unnskylder ikke at man skal fortsette i forholdet heller, SPESIELT hvis det er barn involvert. Men de trenger hjelp til dette!! Ikke bare sitt her og døm...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 9. februar 2003 #7 Del Skrevet 9. februar 2003 Kjærlighet gjør blind er det noe som heter Jeg vet selv hvor vanskelig det er å bryte ut av ett forhold der "din kjære" slår deg,er direkte ufin i munnen osv. Det er ikke alltid så lett å bare flytte eller bryte ut av forholdet,du elsker han jo.Og tror på han gang på gang når han sier det skal aldri gjenta seg. Jeg tror at de som ikke har vært i situasjonen selv vet åssen det er,hvor vanskelig det er å bryte ut av forholdet. Jeg fikk hjelp av ei venninne til å komme meg ut av forholdet...ikke lenge etterpå traff jeg min mann som jeg i dag er gift med. Men er en ikke mottakelig for hjelp er det verre. koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 9. februar 2003 #8 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg er enig i at man ikke vet helt hva man snakker om før man har vært i en lignende situasjon selv. En venn av meg har en psykopat til far. Moren klarte å komme seg bort og prøvde å få omsorgsrett for barna. Problemet var at barnevernet ikke trodde på moren fordi faren var en storsjarmør mot folka fra barnevernet. (typisk psykopat). Moren kjempet i flere år før hun endelig fikk omsorgsretten for barna sine. Jeg er enig i at en mor (eller far) hvor ektefellen slår en selv og/eller barna må komme seg vekk så fort som mulig. Men det er ikke lett. Å ikke ha et sted å bo, ikke noe økonomisk trygghet, ikke vite om ektefellen kommer til å spore en opp hvor enn man er mer rasende enn noen gang. Ikke vite om venner og familie kommer til å tro en. Men jeg er helt enig i at barn trenger å ha et trygt og godt hjem. Et hjem hvor de kan være seg selv og ikke behøver å være redde og hvor de får masse kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 9. februar 2003 #9 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg kan ikke skjønne at kvinner blir hos en mann som mishandler barna. Men noe jeg ikke har tenkt på før jeg leste Veslejentas innlegg er at selv om hun tar barna og flytter vil jo faren i utgangspunktet ha rett til samvær med barna. Og da uten at mor er der til å "passe på". DET må være vanskelig å takle. Og det skal nok skikkelige bevis til før faren mister omsorgsretten. Derfor må det være utrolig viktig at om man opplever vold i et forhold at man faktisk tenker så langt at man ikke prøver å skjule det som foregår pga. skam e.l. men istedet bygger opp bevisene for hva som foregår ved å fortelle det til helsevesen, politi eller hvem det nå er, slik at man har vitner på de ved en rettsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2003 #10 Del Skrevet 9. februar 2003 Desverre men sant så kan far i dag få full foreldrerett selv om han er dømt i f.eks en volds sak. Så ting er nok ikke alltid så enkelt. Jeg har selv tatt mine forhåndregler for hvis han noensinne skulle komme å be om samværs rett eller omsorg for barnet. Og vinner han frem i retten så flytter jeg til utlandet. Jeg kom meg ut, men ser hvorfor det er mange som ikke gjør det. Mange lever med så alvorlige trusler at de ikke kan bare stikke uten å tenke på konsekvensene. Og hvis en ser på hvor mange som de siste årene er blitt drept av sine ekser eller ektemenn så er det ikke rart. Noen ganger gir det trygghet å bli, for da har en kontroll. Hvis en drar så mister en den kontrollen og plutselig vet en ikke hvor han er og hvilket humør han er i. Man går rundt og til en hver tid ser seg over skulderen og føler seg utrygg uansett. Så kom dere litt ned fra deres høye hest dere som tror at det bare er å dra. Noen ganger er man nødt til å gjøre ting som andre overhode ikke kan forstå. Og jeg er følgelig enig i at barn har rett på å vokse opp i et trygt å godt hjem. Men slik som rettsvesenet her i landet er lagt opp så er faktsisk en kriminell fars rettsikkerhet større enn et barns krav på sikkerhet. Jeg er i sikkerhet i dag. De sier det er over, han har gitt opp. Jeg sier stille før stormen. Selv om jeg lever et forholdsvis noemalt liv i dag med mitt barn, så vet jeg at han gir aldri opp. Det er bare snakk om tid. Så vet man om en som er i noe sånt. Så tilby din støtte, vær der. Forstå at ting tar tid. Hjelp til med all nødvendig informasjon om hvor en kan få hjelp. Vær alltid ærlig. Hilsen meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå