Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #1 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg har lagt på meg fem kg på kort tid. Vet syndebukken er mye alkohol i helgene.. til tross for at jeg er sunn i uken.. Men en vendig i livet mitt har gjort siste tiden ti ganger mer sosial enn fortiden, og da blir man med ut når alle andre skal.. Jeg trener spinning tre ganger i uken, to av gangene er kombinert med styrke, og ballspill 1-2 ganger i uken. Jeg spiser frokost: 2 knekke brød eller en skive brød. Lunsj: to skiver brød som regel Middag: noe enkelt å billig.. (er fattig student) Drikker vann gjennom hele dagen, og noe saft. Følte magen begynte bli flat igjen før helgen.. men etter noen få glass vin i helgen føler jeg meg oppblåst igjen.. Hva skal jeg gjøre? SLutter snart å spise! Uaktuelt å kutte bli med ut i helgene.. Vil være den samme gamle tynne ikke oppblåste som jeg var før til jul... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 19. november 2006 #2 Del Skrevet 19. november 2006 en kilo fett tilsvarer i overkant av 9000 kcalorier, dvs 5 kg = ca 45 000. Du kan regne ut hvor lang tid det tar å trene bort hvis du ikke kan kutte ned noe på inntaket (inkl alkohol). En times trening med forholdsvis høy intensitet forbrenner omtrent 600 kcal... ikke akkurat vitenskapelig kanskje, men sånn regner jeg selv jobber med samme formål, men drikker ikke alkohol... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 20. november 2006 #3 Del Skrevet 20. november 2006 Hva med å drikke mindre i helgene, uten å kutte ut alkoholen? Evt begynne å drikke noe med mindre kalorier i? Og ikke minst - hopp over nattmaten på vei hjem fra byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 20. november 2006 #4 Del Skrevet 20. november 2006 Drikk ren sprit (eks. vodka eller bacardi) og Sprite Zero... det gjør jeg når jeg forsøker å miste noen kg, og det går strålende! Smaker godt gjør det også..Gikk ut hver helg, men gikk ned i vekt, og kutt ut nattmaten ja... selvfølge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #5 Del Skrevet 20. november 2006 Å droppe mat er vel det dummeste? Spis sunt og ikke minst nok mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 20. november 2006 #6 Del Skrevet 20. november 2006 Hva skal jeg gjøre? SLutter snart å spise! Uaktuelt å kutte bli med ut i helgene.. Vil være den samme gamle tynne ikke oppblåste som jeg var før til jul... ← En veldig god løsning du har der. Slutt å spise, og drikk like mye som før, så skal du se problemet forsvinner (og du vil få andre i stedet). Les det du selv skrev en gang til, så tror jeg du finner svaret ganske lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #7 Del Skrevet 20. november 2006 en kilo fett tilsvarer i overkant av 9000 kcalorier, dvs 5 kg = ca 45 000. Du kan regne ut hvor lang tid det tar å trene bort hvis du ikke kan kutte ned noe på inntaket (inkl alkohol). En times trening med forholdsvis høy intensitet forbrenner omtrent 600 kcal... ikke akkurat vitenskapelig kanskje, men sånn regner jeg selv jobber med samme formål, men drikker ikke alkohol... ← 7000kcal er det vel. Ikke 9000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 20. november 2006 #8 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Drikk ren sprit (eks. vodka eller bacardi) og Sprite Zero... det gjør jeg når jeg forsøker å miste noen kg, og det går strålende! Smaker godt gjør det også..Gikk ut hver helg, men gikk ned i vekt, og kutt ut nattmaten ja... selvfølge! ← Det er tull at det er sunnere. Skal du ned i vekt må du spise mindre en du forbruker. Kutter du ut maten så dør du, enkelt og greit. Du er nødt til å kutte alkoholen i tillegg. Sier ikke at du må slutte helt å drikke, men å gå ut hver helg ødelegger for treningen, forbrenningen og du legger på deg. 5kg tar realistisk 8-10 uker å gå ned. Men da kjører du et strikt kosthold og grei treningsmengde. Pass på å ikke overtren edit: Legger til: ALDRI kutt et måltid! Hvis du går lenge sulten vil kroppen gå i sparemodus og lagre mest mulig som fett fordi den ikke vet når neste ladning med mat kommer. Spis heller mindre og sunnere jevnt over Endret 20. november 2006 av speedbird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjamsa Skrevet 22. november 2006 #9 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Det høres ikke ut som om du får i deg så voldsomt mye vitaminer, og da vil mye av den innsatsen du legger i trening være nytteløs dessverre. I tillegg vil næringsfattig mat bare gjøre deg sulten hele tiden, helt til kroppen får riktig næring. Du skal ikke være redd for å spise deg mett, ihvertfall ikke med såpass mye trening. Spis mer og sunnere, og da vil vekten justere seg selv. Endret 22. november 2006 av tjamsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 22. november 2006 #10 Del Skrevet 22. november 2006 Mente selvsagt ikke at man skal kutte ut måltider! men nattmat er ofte fete unødvendige måltider.. hvor mange ganger ellers spiser man klokken 04:00 om natten? Om man må spise noe på vei hjem fra byen får man velge en sunnere variant når man kommer hjem istedenfor feite kebaber og bakte poteter med smør. Mitt sprit/sprite-råd var ment som beste løsning når man absolutt vil ut i helgene og det ikke er aktuelt å la være å drikke Ellers er det vel bare å lange turer flere ganger i uken, spise mye fiber som gir økt metthetsfølelse.. så er du nok godt på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Gale Professor Skrevet 22. november 2006 #11 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg trener spinning tre ganger i uken, to av gangene er kombinert med styrke, og ballspill 1-2 ganger i uken. Jeg spiser frokost: 2 knekke brød eller en skive brød. Lunsj: to skiver brød som regel Middag: noe enkelt å billig.. (er fattig student) Drikker vann gjennom hele dagen, og noe saft. Hva skal jeg gjøre? SLutter snart å spise! Uaktuelt å kutte bli med ut i helgene.. Vil være den samme gamle tynne ikke oppblåste som jeg var før til jul... ← Du spiser for sjelden. Du bør spise minimum 5 små måltider om dagen. Billige middager er skumle, for de er ofte for fulle av mettet fett og for raske karbohydrater, og med for lite kostfiber. Du bør snarest mulig lese deg opp på kosthold og diett, for det du skriver tyder på at du ikke vet mye om det. Vil anbefale deg denne nettsiden: http://www.johnstonefitness.com - les forumet der, under "fat loss/ cutting". DGP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå