Pimbila Skrevet 19. november 2006 #1 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) På etiketten til tran står det at anbefalt dagsdose er 5 ml (ca en barneskje) På etiketten til sanasol står det at anbefalt dagsdose er 10 ml (en barneskje) På måleskjeene mine som jeg bruker til matlaging står det at 5 ml er teskje. - Betyr det at man skal ta en teskje med tran? - Hva er farlig med å ta for mye tran eller sanasol? - Kan man ta en teskje tran og en teskje sanasol om morgenen? - Jeg tar en barneskje med tran, men barna får to teskjeer med både tran og sanasol. Er det dumt? Endret 19. november 2006 av Pimbila Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #2 Del Skrevet 19. november 2006 Ikke at jeg er kvalifisert til å svare, men vil bare nevne at både tran og sanasol inneholder A-vitamin, og en skal være litt obs på at det skal man visst ikke ha for mye av i løpet av en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 19. november 2006 #3 Del Skrevet 19. november 2006 Tranen i dag inneholder så og si alt man trenger av tilskudd, så egentlig holder det å ta tran. Du skal drikke ganske mye tran før det blir farlig. Har du et sunt og variert kosthold trenger du ikke ta noe vitamintilskudd, spiser du i tillegg mye fet fisk trenger du ikke ta tran heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 19. november 2006 #4 Del Skrevet 19. november 2006 Be om å få en måleskje på apoteket, så kan du måle opp både 5 og 10 ml helt nøyaktig. Men jeg tror ikke barna trenger både tran og sanasol, det klarer seg lenge med tran, det kan bli for mye av A og D vitamin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå