Gå til innhold

Spåkoner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare lurer på om noen av dere har erfaring med spåkoner som man kan ringe inn til, og eventuelt kan anbefale noen.

Vet ikke om jeg tror så mye på sånt, men det kan være fordi jeg ikke har peiling på slike ting. Jeg er i en vanskelig situasjon for tiden og kunne hatt behov for litt veiledning, så derfor vurderer jeg å ringe en sånn synsk. Men det koster jo MASSE penger da, derfor spør jeg her først.

Ønsker ikke en haug usaklige svar..

Videoannonse
Annonse
Gjest Borghild
Skrevet (endret)

Jeg ringte Kloke Klara og ble lovet at jeg skulle vinne en million i Lotto. Dette skjedde ikke og samtalen kostet meg 200 spenn og enden på visa ble at jeg saksøkte kjerringa.

Endret av Borghild
Skrevet

Ja, jeg har prøvd noen - og den beste anbefalingen jeg kan gi er : ikke ring. Det er dyrt og ingen av dem er så bra at du er garantert "riktig" svar.

Hvis du leser rundt på en del spådomsfora på nett så vil du også se at det er en reell sjanse for å bli det som kalles spådomsavhengig - og da blir det virkelig dyrt. (Jepp, jeg gjorde litt research før jeg ringte- og har lest en del etter at jeg ringte også. )

Gjest Gammel bruker
Skrevet

Ser du lurer på å ringe spåtelefon....

Jeg vil ikke anbefale deg det.

Det sitter mangt slags "spåfolk" på teletorg, og jeg er slett ikke sikker på at det er rette løsningen på problemet ditt.Og jeg er heller ikke sikker på at kvaliteten på spåfolket er like bra som anonnsene deres lover.

Hvis du har kikket rundt på nettet, så har du sikkert kommet over noen spåforum.Der folk har utvekslet erfaringer med spådamer og spådommer.

Og jeg må ærlig si, at resultatet av spådommene er heller dårlig.

Det også så mye "om og men" for at de skal gå i oppfyllelse , at det er liten eller ingen sjans for at det skal kunne oppfylles.

Jeg kan garantere deg, at det sitter mange skuffa spåkunder rundt om i landet.

Det eneste som er sikkert her, er at lommeboken din får harde tider.

Vet av folk som har "tatt av" fullstendig, og ringt for 150 - 200 000.

Det er uhyggelig lett å bli hekta på spåtelefon, men desto verre å hekte av igjen.

Vær så snill, ikke ring. Bruk heller pengene dine på noe "fornuftig" i stedet.

En spåtelefon gir deg bare falske forhåpninger.

Hilsen en som har lært

Skrevet

De som har svart over her, har nok vært veldig uheldig hvis de har disse erfaringene med spådommer. Det finnes mange flinke spådamer og menn som gjør en veldig god jobb og som gir riktige spådommer. Det gjelder å finne dem som er seriøse. Det finnes dessverre mye humbug i den bransjen, men der er også noen flinke som spår fremtiden veldig riktig.

Gjest beekeeper
Skrevet

En jeg kjenner ringte en sånn dame når han var på fest, og hun sa at han skulle få en unge. Like etterpå ringte dama hans å sa at hun var gravid! :ler: Det var ikke planlagt i det hele tatt.. Tror ikke på sånne ting i det hele tatt jeg, men syntes det var litt morsomt!

Skrevet
Det finnes mange flinke spådamer og menn som gjør en veldig god jobb og som gir riktige spådommer. Det gjelder å finne dem som er seriøse. Det finnes dessverre mye humbug i den bransjen, men der er også noen flinke som spår fremtiden veldig riktig.

Hvor er de flinke?

Som jeg nevnte i innlegget over så gjorde jeg en del research på nett før jeg ringte og etter det jeg har lest meg til så prøvde jeg de som er mest velansett i "markedet". Greit, de er stort sett seriøse i den forstand at de ikke er bevisst ute etter å lure noen. De tror på det de selv gjør. Men blir det mer rett av den gunn? Niks. I allfall ikke på meg. Og det er nå ett år siden jeg tydde til telefonen, så hadde de ansette fått rett så burde jeg merket noe til det nå - tror jeg.

Selvsagt tar de ikke bare feil. Det finnes også en god del som de har hatt rett på - i allfall hvis man skal tro det som skrives på ymse spåforum rundt om. Men uansett hvordan man snur og vender på det så har du ingen garanti for at de har rett på akkurat deg. Det vet du bare i ettertid.

Velger du å prøve likevel (for jeg vet det er fristende) så sett opp en absolutt grense for deg selv. Ikke ring den 3. spåpersonen.

Når du har ringt den første vil du nemlig få lyst til å kryssjekke det du hørte, for du får deg ikke til å tro 100% på det den første fortalte. Da ringer du en til. Men ikke ring nr. 3.

Jeg ringte både nr. 3 og nr. 4 for å si det slik, men jeg klarte tross alt å sette en grense før jeg hadde viklet meg inn i økonomiske problemer. Telefonregninga ble noe heftigere enn vanlig, men ikke katastrofal. Jeg har lest om mennesker der ute som har svidd av 10-15 000 på en eneste telefonregning, og for dem som har vært hardest ute å kjøre så har neste regning blitt ca. like stor. Da er det ikke moro lenger. Det er ikke lenge siden det var en artikkel i VG eller Dagbladet om noen som hadde brukt langt over 100 000 på spåtelefoner og viklet seg inn i store økonomiske problemer.

Lykke til med hva du enn velger, trådstarter - men husk: ikke ring nr. 3 ;) .

Skrevet

Jeg har sett anbefalinger på at man ikke bør ringe spåkoner, de fleste spåtelefoner er useriøse. Ønsker man slike tjenester er det bedre å kontakte et miljø man vet er noenlunde seriøst og ta spådommene/auralesningene/etc ansikt til ansikt.

Nå er det en stund siden jeg har vært borti dette, men det finnes for eksempel paganistiske grupper som sikkert kan hjelpe. Kanskje du finner noe brukbart på Paranormal.no

Skrevet

Som sagt så er det mange flinke. Jeg vil ikke nevne noen navn, det blir sikkert slettet herfra likevel, men jeg kan legge ut en link til et forum hvor det nevnes mange. Her er adressen: http://spdomsforum.diskusjonsforum.no/

Jeg vet ikke hvordan man lager link, men bare kopier adressen og ta den i adressefeltet.

Skrevet

Er litt skeptisk til de som er på teletorg, men vet tanten min nettopp hadde kontakt med ei for å finne noen forsvunne sauer. Var full klaff der, og hun kunne beskrive stedet hvor de dagen etter ble funnet ned i detalj. Men jeg vet ikke om hun driver med annet, og jeg er faktisk ikke 100 % sikker på om hun er på teletorg eller om de hadde fått kontakt med henne privat.

Gjest gammel bruker
Skrevet

Jeg har prøvd de som er mest seriøs, og de nest beste.Og har sikkert vært innom noen av de mest håpløse.

Var det til noe særlig hjelp ? Nei, faktisk ikke.

Greit at de har hatt rett på noen småting, men i det store og hele så er det mest bom.

Når man skal snakke om troverdighet, så er den meget liten.

Jeg ble spådd første gang for 3,5 år siden. Ikke en dritt av det har slått til.

Når du har fått levert en vare som du er misfornøyd med, så klager man.

I sånne tilfeller , er det helt håpløst. For enten husker de ikke at de har spådd deg, eller så husker de ikke spådommen.

Og pengene tilbake ,er bare å drømme om.

Så mitt råd er som følger, la vær å ring.Bruk heller pengene til noe som man har noe igjen for.

Hvis en alikevel skulle ringe, så ring en eller to.Men helst ikke la det bli en tredje gang.

Å betale 25 kr/min eller 29 kr/min for noe mora di kunne ha råda deg til, er for teit

Jeg er vel heller ikke sikker på at kremen av spådamer sitter på teletorg.

Skrevet

Ser at flere er imot dem som sitter på teletorg og mener at spådamer som jobber privat er bedre. Husk da at dem som jobber på teletorg er kvalitetskontrollert og betaler skatt og moms av inntektene sine. Når det gjelder dem som jobber privat, så er det ingen som helst kontroll av dem og de jobber svart. Hvem som helst kan si at de kan spå privat. For å jobbe på teletorg må du legge fram både referanser og kursbevis.

Gjest gammel bruker
Skrevet

Så du mener at damer som har jobba på sexlinjer før, og som har skippa over til spålinjer er mer seriøst ???

La gå at hun som har fått linja tildelt, kan være kvalitetskontrollert, men hva med de som jobber for henne igjen ?

Å nei du, det er mye snusk i bransjen

Skrevet

Jeg tror det skal vanskelig gjøres å kvalitetskontrollere en spådame... Hvor mye er et kursbevis i tarot verdt hvis dama ikke eier evner? Og hva gor kursene ut på? Får man bevis på at man faktisk har paranormale evner? Eller bare bevis på at man har deltatt? Hvordan kan man kvalitetskontrollere at noen faktisk har de evnene som skal til? Og finnes de evnene i det hele tatt? Hvor stor tillitt skal man ha til slike kurs?

Jeg tar slike kvalitetskontroller med en stor klype salt, det meste er nok bare humbug uansett.

Når man treffer en person i virkeligheten har man i alle fall en større sjanse til å gjøre seg opp en mening om hvorvidt man tar personen seriøst eller ikke, mens man ikke har den samme muligheten over telefon. Og om man likevel ønsker å tro på spådom, så er det ganske sikkert at en spåperson lettere vil kunne spå en person man har i samme rom, og ikke hvor som helst i verden.

Gjest gammel bruker
Skrevet

Kvalitetskontrollen består av at en fra Teletopia ringer opp spådamen for en spåtest.Og hun blir bedømt ut fra det.

For å få egen linje, så må du ha gått kurs, eller ha noen til å gå god for evnene dine.

Sånn som jeg ser det, så er det komplett umulig å bevise evner. I realiteten vet vi ikke hva vi kjøper, når vi ringer teletorg.

Skrevet

Ja, Teletopia ringer spådamen og blir spådd. Dette skjer innimellom og ikke bare en gang. Dem som jobber på teletorg blir derfor testet hele tiden. Jeg vet om flere som har fått stengt linjen sin etter slike kontroller.

Det er ikke snakk om å gå kurs ELLER at noen går god for deg, du må ha begge deler + referanser fra folk som du har spådd.

De som har hatt sexlinjer før er tilknyttet dem som sender regning etter samtalen altså det blir ikke belastet på telefonregningen. Altså har de ikke 829-nummer, men de har nummer som begynner på 21. Når man vet det, kan man unngå disse.

Skrevet

Jeg er uansett skeptisk til de kontrollene, det er ikke kvalitetssikring nok for min del. Jeg er også skeptisk til disse kursene og referansene. Jeg personlig ville i alle fall kreve en god del mer før jeg oppsøkte en spåtjeneste, og da ville jeg oppsøkt vedkommende personlig siden jeg har større tro på å bli spådd av en person som har truffet meg enn en som bare hører stemmen min gjennom en telefon.

Men nå oppsøker ikke jeg slike tjenester uansett, og ønsker jeg å bli spådd så har jeg tarot som jeg kan bruke selv (noe jeg forøvrig ikke har gjort på en del år).

Gjest gammel bruker
Skrevet
Ja, Teletopia ringer spådamen og blir spådd. Dette skjer innimellom og ikke bare en gang. Dem som jobber på teletorg blir derfor testet hele tiden. Jeg vet om flere som har fått stengt linjen sin etter slike kontroller.

Det er ikke snakk om å gå kurs ELLER at noen går god for deg, du må ha begge deler + referanser fra folk som du har spådd.

De som har hatt sexlinjer før er tilknyttet dem som sender regning etter samtalen altså det blir ikke belastet på telefonregningen. Altså har de ikke 829-nummer, men de har nummer som begynner på 21. Når man vet det, kan man unngå disse.

Jeg vet av flere som aldri har blitt testa av Teletopia.Så den kontrollen det er snakk om, den er så som så.

Det er heller ikke uten grunn at disse tjenestene blir fakturert under spill / underholdning av teleselskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...