Gå til innhold

En far har drept sin sønn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mulig tråden burde blitt delt :roll:

Se og hør var ikke sene. Hva får folk til å stille opp slik? Da snakker vi galskap..

I se og hør! :overrasket: Link?

Er helt forferdelig tragisk, kjente gutten litt og er helt forferdelig at han måtte forlate verden så ung, på en så grusom måte :tristbla:

Hvil i fred Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dagens samfunn er det også dessverre slik at det som regel er mødrene som tar det meste av ansvar og jobb med barna før samlivsbruddet. Det er dessverre oftest mødre som ser seg nødt til å legge sin egen karriere på hylla fordi foreldrerollen dårlig lar seg kombinere med to som jobber mye overtid, osv. Hvor mange fedre kjenner du til som har byttet jobb eller redusert stillingen sin fordi det ble for mye samtidig som de skulle følge opp barna? Og hvor mange mødre kjenner du til som har gjort det?

Hei

Må pirke litt i det du sier, kvinner som satser kariere hopper faktisk skjeldnere av når di får barn en menn som gjør det, kvinner er flinkere til og utnytte de fordeler jobben gir som fleksibel arbeids tid og jobbe hjemmefra når det er mulig og gjøre det, og har de en lederstilling med makt utnytter de det fint til og få tilpasset tid slik at di kan kombinere det med barna ;) en del vet også og forlange at faren til barna tar sin del og mange fedre er flinke til og stille opp.

Når det gjelder menn så skjer det oftere at de jobber seg nesten i hjel, de møter veggen og må slutte i en kariere som kunne gitt bra muligheter, de er ikke flinke til og ta signalene på når di kommer

Når det gjelder det med brudd mener jeg det er mer slik at fedre i dag stiller mer opp for barna sine er mer sammen med dem og gjør mer hjemme, kvinnene ser kanskje mest pa sin egen insats i steden for mennene men har ikke altid fått utelling for det i fordelingen etter at di går fra hverandre, jeg mener likevel at dette ikke er så ofte, vi ser jo og at gruppen delt omsorg er den kanskje mest voksende, og gruppen 60 40 etter brudd øker også sa jeg tror ikke problemet er så stort, men for den det gjelder så er det kanskje ille nok

er likevel enig i at dette kanskje ikke betyr så mye her, jeg tror det er flere grunner en som sa her, men jeg syns ikke gjest skal gå ut for det, jeg syns det han hun skrev var ganske bra

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke gjøre noen enkle nettsøk, for jeg har studert japansk kultur på universitetet. Hvis du kan finne noen artikler som viser at japanere tar livet av seg oftere enn for eksempel finner, skal jeg revurdere standpunktet. Men jeg tviler på at du finner det, for myten om det japanske selvmordet er en myte og intet annet.

Når så er sagt, så synes jeg fremdeles det er feil å kalle denne saken en "tragedie". Mannen drepte sin far, sønn og samboer, og hvor fortvilet han måtte ha vært i gjerningsøyeblikket gir jeg jamt blanke i. Det er ikke en trist historie. Det er drap.

Hei

at en mannen har drept familien sin er vel en trageide eller trist, vorfor tar du avstand fra det, hva vil du kalle det? vis vi ikke prøve og forstå de som gjør slik, vil vi vel ikke klare og forebygge det heller vil vi vel

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...