Gjest NOMADEN Skrevet 23. september 2004 #61 Del Skrevet 23. september 2004 -men så stemmer jeg også Frp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maren ii Skrevet 24. september 2004 #62 Del Skrevet 24. september 2004 Merkelig at en så stor samfunnsrefser og allviter som Ivanka ikke har fått med seg hvordan ordet, millioner forkortes. Skal se at hun kanskje stemmer FRP allikevel Ivanka, kan ikke du som er så fortreffelig fortelle meg hvordan et SV-samfunn hadde blitt ? (ser virkelig fram til forklaringen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. september 2004 #63 Del Skrevet 24. september 2004 (ser virkelig fram til forklaringen ) Don't hold your breath, som man sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ivanka på ferie Skrevet 27. september 2004 #64 Del Skrevet 27. september 2004 Ivanka, kan ikke du som er så fortreffelig fortelle meg hvordan et SV-samfunn hadde blitt ? (ser virkelig fram til forklaringen ) burde ikke du sjekke partiprogrammet deres og prøve å finne ut av det selv? du kan jo tydeligvis lese, i det minste. hvorfor i huleste er det liksom min oppgave å forsvare og forklare sv's politikk? er det gitt at enhver som mener frp'ere er tomsete automatisk støtter sv i ett og alt? (ja, trolig hvis slutningen er basert på frp-logikk. den overlater jeg dog til deg og dine å praktisere.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2004 #65 Del Skrevet 27. september 2004 er det gitt at enhver som mener frp'ere er tomsete automatisk støtter sv i ett og alt? (ja, trolig hvis slutningen er basert på frp-logikk. den overlater jeg dog til deg og dine å praktisere.) Alle som ikke støtter FrP er kommunister, i beste fall SV-er. Det vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest geir.b Skrevet 27. september 2004 #66 Del Skrevet 27. september 2004 det som skremmer mest ved Frp er at de i de siste 2-3 år har flørtet rimelig hemningsløst med kristenfundamentalistene. (tenker særlig på Hagens tale og omfanvelse av Levende Ord). Det er t.o.m. to medlemmer fra levende ord som sitter i bergen bystyre. (etter Hagens ordre) Liberalistene har blitt presset ut og inn kommer konservative kristenfundamentalister i økende grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hansemann1973 Skrevet 27. september 2004 #67 Del Skrevet 27. september 2004 Er det ikke en smule arrogant å betegne 20% av landets befolkning som analfabeter' date=' fordi de har et annet politisk syn?[/quote'] hvor i all verden har det fra, at 20% av norges befolkning skulle støtte Frp?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 27. september 2004 #68 Del Skrevet 27. september 2004 hvor i all verden har det fra' date=' at 20% av norges befolkning skulle støtte Frp??[/quote'] Han har vel ikke fått med seg siste måling som desverre viser at vi har gått ned fra 19.5% til 18.5% :-( http://pub.tv2.no/TV2/nyhetene/article275409.ece Fremskrittspartiet går tilbake ett prosentpoeng til 18,5 prosent. Bakgrunnstallene viser at lojaliteten blant velgere som stemte Frp i 2001 har falt noe den siste måneden, samtidig som det er flere tidligere Frp-velgere enn på lenge som svarer at de ville stemt Arbeiderpartiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hansemann1970 Skrevet 27. september 2004 #69 Del Skrevet 27. september 2004 påenget er at Frp aldri noensinne har hatt 20% av det norske befolkning bak seg. De har ikke en gang vært i nærheten. De har hatt 20% på meningsmålinger, men aldri i nærheten av å ha 20% av det norske folk bak seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 27. september 2004 #70 Del Skrevet 27. september 2004 Ikke i et valg, men det kommer. Bare innrøm at du ikke visste at vi var så høyt på meningsmålingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hansemann.. Skrevet 27. september 2004 #71 Del Skrevet 27. september 2004 Ikke i et valg' date=' men det kommer. Bare innrøm at du ikke visste at vi var så høyt på meningsmålingene.[/quote'] problemet er at du ikke får tak i påenget her. selv om frp skulle få 20% i neste stortingsvalg så ville de ikke hatt 20% av det norske folk bak seg (ikke i nærheten en gang). Når Frp får 20% på en menigsmåling så gir dere inntrykk av at hver 4 nordmann stemmer Frp, og dette blir feil når Frp i realiteten bare har drøyt halvparten av denne summen. Hypotetisk: Hvis Frp skulle få 20% ved stortingsvalget 2005. Ved et stortingvalg er det ca 3,4 millioner nordmenn som har stemmerett. Dette utelukker altså over 1 million mennesker. For det andre vil sansynligvis ca 25% av de stemmeberettigede ikke avgi stemme. Du sitter da igjen med ca 2,5 millioner nordmenn som avgir stemme. Disse utgjør ca 56% av befolkningen. Med 20% oppslutning i valget vil Frp ikke ha mer en ca11% av det norske folk bak seg (eller 1 av 9). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 27. september 2004 #72 Del Skrevet 27. september 2004 Du,man pleier ikke å regne barn med når man snakker om politikk. Dessuten vet du ingenting om hvem de som ikke stemmer støtter. Det kan godt være at de også heller mot FrP. Du tok feil og nå prøver du å ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angus Skrevet 27. september 2004 #73 Del Skrevet 27. september 2004 Du' date='man pleier ikke å regne barn med når man snakker om politikk. Dessuten vet du ingenting om hvem de som ikke stemmer støtter. Det kan godt være at de også heller mot FrP. Du tok feil og nå prøver du å ro.[/quote'] men han har et påeng. problemet oppstår når du sier at Frp har 20% av det norske folk bak seg, og at når noen her kritiserer Frp så sier du at de kritiserer de 20% av det norske folk. Du skulle nøyd det med å si at Frp fikk 20% på en meningsmåling. (og på en meningsmåling utelukkes alle under 18, samt de som ikke gir et rimelig klart uttrykk for hvilket parti de kunne tenkt seg å stemt på. påenget er at enkelte frpere benytter 4,5 millioner = 100% mens det de skal bruke er 2,5 millioner = 100% i 2001 fikk Frp 369.000 stemmer (og dermed kun støtte fra 8,2% av det norske folk - selv om de fikk ca 14% av stemmene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 27. september 2004 #74 Del Skrevet 27. september 2004 Jaja Påeng og poeng. Nå var det Nomaden som først snakket om dette ikke meg. Poenget er at vi har nærmere 20% på meningsmålingene. Hva barn og folk som ikke bryr seg om politikk mener er uinteresant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 27. september 2004 #75 Del Skrevet 27. september 2004 Det snedige synes jeg er at de 25/30 % av befolkningen som stemmer FRP er de som vil få det verst i ett FRPsamfunn. :nikke: Ja, det er litt rart det der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angus Skrevet 27. september 2004 #76 Del Skrevet 27. september 2004 :nikke: Ja, det er litt rart det der.... påenget er at mange av Frps velgere består av unge sinte menn på mellom 18-25, samt mange trygdede og pensjonister. Selv stemte jeg på Frp ved et par anledninger på 90-tallet, men så ble jeg voksen. Frp er et parti som snur seg etter vinden og vet ikke lenger om de skal være liberal eller konservativ (de er vel fremdeles liberale når det kommer til økonomiske spørsmål, men de vingler også mer og mer der). De liberale har vel blitt skviset ut etterhvert på bekostning av en del kristenfundamentalistet (Hagens nye smiskegruppe, som forøvrig har planer om å kuppe partiet på sikt). Hagen driver et retorisk narrespill som fenger de med lavest utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angus Skrevet 27. september 2004 #77 Del Skrevet 27. september 2004 Jaja Påeng og poeng. Nå var det Nomaden som først snakket om dette ikke meg. Poenget er at vi har nærmere 20% på meningsmålingene. Hva barn og folk som ikke bryr seg om politikk mener er uinteresant. påenget er at dere ikke skal gå rundt å si at vi fornærmer hver hver 5 normann når noen her kritiserer Frp og deres velgere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 28. september 2004 #78 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg feller ingen tårer over at liberalistene "skvises ut". De kan komme seg til DLF. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 30. september 2004 Forfatter #79 Del Skrevet 30. september 2004 jeg har lagt merke til et nytt språklig fenomen blant frp-politikere: de klarer IKKE å bruke ordet 'kvalitativ' på noen fornuftig måte. like moro hver gang. de burde ha en håndbok der de instruerer representantene i å holde seg unna ord de ikke vet hva betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NOMADEN Skrevet 2. oktober 2004 #80 Del Skrevet 2. oktober 2004 Påenget efter denne diskusjonen om oppslutningen om Frp. og bekretelsen på at jeg tok grundig feil, er at antallet analfabeter i Norge er på kraftig tilbakegang. Spørsmålet er hvordan det står til med lese og skrivekunskapene til de som heller stemmer SV. Det synes som minst en av dem ikke finner ut av hvordan man skriver varsaler på tastaturet. Men, man skal jo ikke generalisere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå