Gå til innhold

Yoga og pilates

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kunne kanskje tenkt meg å prøve yoga og pilates.....

Noen av dere som har prøvd det? Er det vanskelig? Vet litt om yoga,men vet veldig lite om pilates.....Noen som kan fortelle lit?Noen spesielle kvalifikasjoner som trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener pilates to ganger i uka med instruktør. Det er en form for styrketrening som fokuserer veldig på kroppens indre kjernemuskulatur, de musklene du bruker for å stabilisere kroppen til daglig. En del av øvelsene krever en del arbeid før du får dem til - men når du først begynner å skjønne poenget, skal jeg love deg at du kjenner det etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg anbefaler deg Astanga Yoga. Mange muligheter i Oslo-området. Det er en svært effektiv treningsform og mer helhetlig enn Pilates som er litt fra forskjellige treningsretninger. Og i tillegg til fysisk trening gir det masse energi og fokus.

Yoga43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener Pilates (gjennom SATS) som er den rene pilates-formen etter Josef Pilates, ikke sånn blanda type trening med masse forskjellige greier som det desverre finnes mye av. Kan virkelig anbefales. Er godt for både indre musklatur, sexlivet og sjelen! Har også hørt om en kjede som heter Pilates Room som visst nok også skulle være veldig bra, men har ikke sjekka ut denne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener både Yoga og Flyt&Pilates på SATS, og er veldig fornøyd med de timene. Særlig sistnevnte. Anbefales for nybegynnerer!

Hvis du ikke er medlem i noe treningssenter som har slike timer, hvorfor ikke kjøpe en dvd? Det finnes mange forskjellige der ute, og da får du jo en grei innføring i hvordan det funker.

Jeg mener selvfølgelig at det er best med instruktør, da får man oppfølging og veiledning, men dvd er jo en grei reserveløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...